JLR και Nissan βρήκαν το "κόλπο" για καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άμεσα

Jaguar Land Rover και Nissan βρήκαν την δεξαμενή απ' όπου θα αντλήσουν προηγμένη ηλεκτρική τεχνολογία ώστε να λανσάρουν πιο γρήγορα ανταγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Formula E GenBEta μονοθέσιο

Παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Jaguar, η Land Rover και η Nissan επενδύουν στους αγώνες Formula E για να αναπτύξουν και να ενσωματώσουν καινοτομίες και τεχνολογίες αιχμής σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Πρωταρχικός στόχος είναι η εξέλιξη μιας νέας γενιάς ηλεκτρικών μοντέλων που θα έχουν μεγαλύτερη απόδοση και καλύτερη αυτονομία με χαμηλότερο κόστος κτήσης.

Οι αγώνες της Formula E προσπαθούν να κερδίσουν κοινό έναντι του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ της Formula 1 που παραμένει στην κορυφή του ενδιαφέροντος. Οι αγώνες των ηλεκτρικών μονοθέσιων συγκέντρωσαν αρχικά πολλούς κατασκευαστές όμως στην πορεία κάποιοι αποχώρησαν.

Formula E Gen 3 Jaguar

Όσοι έφυγαν και όσοι παρέμειναν

Η BMW για παράδειγμα, εγκατέλειψε τη Formula E το 2021 αναφέροντας ότι είχε "εξαντλήσει τις ευκαιρίες" για μεταφορά τεχνολογίας. Και η Mercedes αποσύρθηκε από το πρωτάθλημα και χρησιμοποιεί αντ' αυτού την ομάδα της F1 για να βοηθήσει στο σχεδιασμό πιο αποδοτικών ηλεκτρικών μοντέλων παραγωγής. Η Ford επιστρέφει το 2026 στους αγώνες της F1, εν μέρει ως πλατφόρμα για την ανάπτυξη EV.

Αντιθέτως, ο όμιλος Stellantis αντλεί πληροφορίες από την αγωνιστική συμμετοχή της DS για να εξελίξει ηλεκτρική τεχνολογία για μοντέλα στις υπόλοιπες 13 μάρκες που διαθέτει υπό την σκέπη της. Στο ίδιο μήκος κινείται και η Jaguar Land Rover η οποία επενδύει περί τα 17,4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς πολυτελών ηλεκτρικών μοντέλων δανειζόμενη τεχνολογία που έχει δοκιμαστεί στους αγώνες όπως τους ειδικούς μετατροπείς καρβιδίου του πυριτίου αλλά και περισσότερο αποδοτικά συστήματα ανάκτησης ενέργειας.

Formula E 2024 DS Penske

"Το μέλλον είναι το ηλεκτρικό", δήλωσε ο Thomas Mueller, επικεφαλής του τμήματος τεχνολογίας της JLR. "Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Formula E αποτελεί μέρος της στρατηγικής μας". Ο όμιλος ήδη δοκιμάζει συστήματα διαχείρισης των θερμοκρασιών των μπαταριών για τη νέα Jaguar I-Pace που θα διευρύνει την αυτονομία μέσω επίσης ενός νέου λογισμικού που θα αναπροσαρμόζει τη λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος με ενημερώσεις over-the-air κάθε 20 χλμ.

Διαβάστε Επίσης

Είναι γνωστό πως τα ηλεκτρικά μονοθέσια της Formula E ξεκινούν τον αγώνα με φορτισμένο μόνο το 60% της μπαταρίας τους. Το υπόλοιπο 40% προέρχεται από ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση μέσα στον αγώνα και αυτό έχει ωθήσει στη βελτίωση της τεχνολογίας σε συστήματα διαχείρισης που θα μπορούσαν να περάσουν και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραγωγής.

Το μοντέλο της Nissan

Μια άλλη εταιρεία που έχει επενδύσει πολλά στην τεχνολογία της Formula E είναι η Nissan. Η εταιρεία προετοιμάζει 19 πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα που θα τα κυκλοφορήσει σταδιακά στη διεθνή αγορά έως το 2026.

Porsche 99X Electric Gen3 Formula E

Ο Tommaso Volpe, επικεφαλής της ομάδας Nissan Formula E, δήλωσε ότι το λογισμικό του αγωνιστικού της αυτοκινήτου βασίστηκε αρχικά σε αυτό του Nissan Leaf. Του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου μαζικής παραγωγής. Πλέον, η εμπειρία που έχει αποκτήσει από τους αγώνες θα ενσωματωθεί στο νέο Leaf και τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της οικογένειας Nissan που σχεδιάζονται.

Σε αυτό το νέο κόσμο που διαμορφώνεται, η σύνδεση των αγώνων με την ηλεκτροκίνηση δεν είναι μόνο υλική. Η Porsche Formula E δεν παίρνει μόνο τεχνολογία από την ομάδα της για την ανάπτυξη πολυτελών ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και ταλέντο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μεταθέσει το τελευταίο διάστημα δύο κορυφαίους μηχανικούς του προγράμματος Formula E, στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοντέλων μαζικής παραγωγής, δήλωσε ο διευθυντής Florian Modlinger.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network