Πώς το Land Rover Defender "κανιβαλίζει" τις πωλήσεις του Discovery

Οι μειωμένες πωλήσεις της σειράς Discovery που σκιάζεται από την επιτυχία των Defender αλλά και το πρόγραμμα αναμόρφωσης της Jaguar αποτελούν τις δύο μεγάλες προτεραιότητες του ομίλου JLR μετά την πετυχημένη διευθέτηση του “House of Brands”.

Land Rover Discovery

Είναι γεγονός πως ο όμιλος JLR (Jaguar-Laνd Rover) επιδεικνύει το τελευταίο διάστημα έντονη δραστηριότητα. Η σειρά Defender παρουσιάζει υψηλή εμπορική αξία με πωλήσεις 27.616 μονάδων το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Επίσης η στελέχωση της γκάμας στα υψηλά κλιμάκια με τα νέα κορυφαία Range Rover και Range Rover Sport παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική όπως δείχνουν και οι παραγγελίες.

Ωστόσο δεν είναι όλα ρόδινα στην JLR. Η σειρά Discovery φαίνεται πως ανέκρουσε πρύμναν στον τομέα των πωλήσεων όπως δήλωσε προσφάτως και ο διευθύνων σύμβουλος της JLR, Adrian Mardell.

Land Rover Defender 130
Η σειρά Defender σημείωσε τις υψηλότερες πωλήσεις εντός του ομίλου JLR

Ο Mardell αποκάλυψε ότι μια ομάδα εργάζεται ήδη πάνω στο θέμα του Discovery, εντός του επονομαζόμενου House of Brands που έχει υλοποιήσει τον τελευταίο χρόνο ο όμιλος JLR. "Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα σχεδιαστικό και επιχειρηματικό μοντέλο που θα είναι επιτυχημένο", δήλωσε ο Mardell και συνέχισε: "Δεν έχουμε δώσει στην ομάδα το χρόνο να το κάνει αυτό ακόμα, επειδή επικεντρωνόμασταν στο Defender. Τώρα έχουμε μεταφέρει τους ανθρώπους μας στο σπίτι του Discovery".

Διαβάστε Επίσης

Οι χαμηλές πωλήσεις προβληματίζουν

Το Discovery ήταν το μοντέλο της Range Rover με τις χειρότερες πωλήσεις στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, με τις παγκόσμιες ταξινομήσεις να φθάνουν μόλις τις 4.354 μονάδες.

Το Discovery Sport, που σχετίζεται με το πιο μικρό Range Rover Evoque, ήταν το δεύτερο μοντέλο της Land Rover με τις χαμηλότερες πωλήσεις στο τρίμηνο με 7.022 μονάδες. Μπορεί η εταιρεία να μην παραδέχεται δημοσίως την άποψη περί κανιβαλισμού της σειράς Defender επί της σειράς Discovery, όμως εκ' του αποτελέσματος φαίνεται πως έχει βάση.

Land Rover Discovery Sport
Το Discovery Sport αλλά και εν γένει η σειρά Discovery έχει φθείνουσα πορεία πωλήσεων μετά την παρουσίαση του Defender

Η σειρά Discovery παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1989 αποτελώντας τη γέφυρα μεταξύ του πιο "σκληροτράχηλου” Defender και του πολυτελούς Range Rover. Επί μία δεκαετία γνώρισε στιγμές δόξας ως το αποκλειστικό όχημα στους αγώνες αντοχής και περιπέτειας του Camel Trophy – με εξαίρεση το 1998 που χρησιμοποιήθηκε η τότε καινούργια σειρά Freelander – κερδίζοντας το ενδιαφέρον της αγοράς.

Σε αναμόρφωση και η Jaguar

Σε πρόσφατη ενημέρωση εκπροσώπων του ομίλου κατά την ημέρα των επενδυτών, τέθηκαν και άλλα ζητήματα στρατηγικού σχεδιασμού. Πέραν της σειράς Discovery που έχει μπει στο μικροσκόπιο λόγω ισχνών πωλήσεων, ο όμιλος σχεδιάζει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλά και την αναμόρφωση της Jaguar όπου αυτή τη στιγμή αποτελεί το προβληματικό παιδί εντός του House of Brands της JLR.

Jaguar sima

Το οργανόγραμμα για τη Jaguar προβλέπει το λανσάρισμα τριών νέων μοντέλων σχεδιασμένα σε λευκή κόλλα χαρτιού, ξεκινώντας με ένα τετράθυρο GT το 2025. Η εταιρεία θα συνεχίσει να κινείται στην κατηγορία των premium σπορ μοντέλων με την σχεδιαζόμενη γκάμα μοντέλων να είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητη.

Από την άλλη, υπάρχει στα σκαριά η εξέλιξη ενός μικρότερου Defender που θα βασίζεται στην πλατφόρμα EMA για ηλεκτρικά οχήματα. Στην ίδια πλατφόρμα θα σχεδιαστεί ένα νέο Range Rover Evoque αλλά και το νέο Discovery. Το τελευταίο θα συνεχίζει να έχει και συμβατικές εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες και θα χρησιμοποιεί ένα νέο πάτωμα (MLA) και όχι το υπάρχον (D7).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network