












Κι όμως είναι ακόμα εδώ και μάλιστα, 4 χρόνια μετά, αποτελεί μαζί με την Taycan το πιο ενδιαφέρον οδηγικά ηλεκτρικό μοντέλο, χωρίς να έχει απωλέσει ίχνος από την σχεδιαστική υπεροχή της. Hats off στην I-Pace.
Γιατί εξακολουθεί να δείχνει στο νεότερο ανταγωνισμό ποια πρέπει να είναι τα βασικά συστατικά ενός ηλεκτρικού μοντέλου.
Γιατί όλα τα ωραία τελειώνουν γρήγορα, όπως συμβαίνει με το ρεύμα στην I-Pace.
Η I-Pace ήταν η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Jaguar, η οποία, όσο κι αν δείχνει λες και εμφανίστηκε στις εκθέσεις χθες, βρίσκεται στην αγορά ήδη από το 2018. Μέσα στη χρονιά που διανύουμε, δέχτηκε κάποιες περιορισμένες αλλαγές με επίκεντρο τη μάσκα και την προσθήκη του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων Pivi Pro, όμως αυτά είναι πράγματα που για να τα παρατηρήσεις, θα πρέπει να είχες ήδη μια στην κατοχή σου. Το φλέγον ερώτημα είναι άλλο και μπορεί να διατυπωθεί χωρίς περιστροφές. Πόσο ανταγωνιστικό μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό μοντέλο που έχει στην πλάτη του 4 χρόνια και συγκαταλέγεται ανάμεσα στα ακριβότερα της αγοράς;
Ο χρόνος είναι μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διάσταση. Δεν περνάει γρήγορα μόνο όταν περνάς καλά, αλλά και όταν εμφανίζεται μια καινούργια τεχνολογία. Την επόμενη φορά που θα σκεφτείς κάτι σχετικό με την ηλεκτροκίνηση, προσπάθησε να θυμηθείς πώς ήταν το περιβάλλον της αγοράς αναφορικά με τα ηλεκτρικά οχήματα το 2018 και πώς είναι σήμερα. Σε όρους εξέλιξης της αγοράς και της συγκεκριμένης τεχνολογίας, τα τέσσερα χρόνια μοιάζουν αιώνας. Όταν η I-Pace έκανε την εμφάνισή της, προκάλεσε αίσθηση, αποτελόντας ουσιαστικά την μοναδική σοβαρή εναλλακτική σε μία αγορά που μονοπωλούσε η Tesla. Και ήταν πραγματικά σοβαρή εναλλακτική.
Το ηλεκτρικό SUV της Jaguar, ήρθε να ταράξει τα νερά όχι μόνο εξαιτίας της εμφάνισής του, αλλά και γιατί αποτέλεσε ουσιαστικά το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που δεν θεωρούσε τον οδηγό ξένο σώμα στη διαδικασία της οδήγησης. Η I-Pace ήρθε στον εποχούμενο κόσμο με μία και μόνη έκδοση. Η οποία τα είχε όλα. Χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, ποιοτικά υλικά, πλούσιο εξοπλισμό που υπογραμμιζόταν από το πλήρως ψηφιακό περιβάλλον που επιβάλλουν οι -επικαιροποιημένοι πλέον- νόμοι της αγοράς και φυσικά, δύο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα ώστε να εξασφαλίζεται και η τετρακίνηση.
Η απόδοση των 400 ίππων είναι μια τιμή που μπορεί να μην ακούγεται εξωπραγματική στο σημερινό τοπίο, όμως δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες. Η I-Pace είναι καταιγιστικά γρήγορη, αλλά με μία διαφορά. Σε αντίθεση με την συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών μοντέλων, έχει ένα πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι, που σου επιτρέπει να την οδηγήσεις σε κάθε είδους διαδρομή, με τη βεβαιότητα πως θα σου μεταφέρει feedback που θα σε προκαλέσει να την πιέσεις ακόμη περισσότερο. Η προαιρετική αερανάρτηση του αυτοκινήτου δοκιμής, εξασφαλίζει μάλιστα και κορυφαία ποιότητα κύλισης, παρά τα ελαστικά διαστάσεων 255/40 που τοποθετούνται σε ζάντες 22 ιντσών, φλερτάροντας με μία μάλλον αχρείαστη υπερβολή.
Σε κάθε περίπτωση, η I-Pace ήταν και παραμένει το πιο δυναμικό ηλεκτρικό SUV που μπορείς να αγοράσεις. Και αυτό αποτελεί μια πρώτη πολύ σημαντική νίκη για την Jaguar. Εφοδιάζεται με μία αρκετά μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία 90kWh (με ωφέλιμες τις 85kWh), με την εργοστασιακή τιμή της αυτονομίας να αναφέρει 470km. Σε έναν ιδανικό κόσμο μπορεί, αλλά σε αυτόν που ζούμε και που σίγουρα απέχει από το να χαρακτηριστεί ιδανικός, υπολόγισε γύρω στα 350-370km. Χωρίς την χρήση κλιματισμού. Αν ανήκεις σε αυτούς που θεωρούν πως είναι δύσκολο να κινείσαι στους δρόμους της Αθήνας καλοκαίρι με 40°C χωρίς κλιματισμό, έχε κατά νου μια αυτονομία της τάξης των 300km. Είναι λίγα; Ναι, είναι λίγα.
Με την μέση κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες, κάτι που μεταφράζεται σε αστικές και υπεραστικές διαδρομές (ναι, έγιναν και τέτοιες) να βρίσκεται μεταξύ 24-25kWh/100km, η I-Pace θα χρειαστεί να επισκέπτεται συχνά σταθμούς φόρτισης. H I-Pace εξοπλίζεται πλέον με on-board φορτιστή 11kW, ενώ έχει τη δυνατότητα να δεχτεί έως και 100kW σε ταχυφορτιστή (ταχύτητα που όπως αποδεικνύεται στην πράξη δεν διαρκεί για πάρα πολύ, πέφτοντας στα 50 ή ακόμη και 38kW μόλις η μπαταρία φτάσει στο 80%), με μια πλήρη φόρτιση εκεί, να έχει διάρκεια 1,5-2 ώρες. Μια Porsche Taycan ή ένα Tesla Model S χρειάζονται περίπου τον μισό χρόνο και εδώ, είναι το πρώτο σημείο όπου η I-Pace χρειάζεται αναβάθμιση.
To δεύτερο σημείο στο οποίο μπορείς να ασκήσεις κριτική στην Jaguar, είναι η ύπαρξη μίας και μοναδικής έκδοσης. Μια έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα λιγότερο και μεγαλύτερη αυτονομία ή πιθανώς μία ακόμη ισχυρότερη, δεν ακούγεται κακή ιδέα. Όμως και πάλι, φαίνεται να χάνεται η ουσία. Που δεν παύει να είναι, πως η I-Pace αποτέλεσε το μοντέλο με το οποίο η Jaguar πραγματοποίησε τη δική της βουτιά στο άγνωστο και τα κατάφερε με το παραπάνω.
Οι αναλογίες της δημιουργούν ένα οπτικό αποτέλεσμα που σε μαγνητίζει. Το μπροστινό τμήμα είναι κοντό και τονίζεται από τους μεγάλους τροχούς που βρίσκονται τοποθετημένοι στα άκρα και τον μεγάλο αεραγωγό στο επάνω μέρος του καπό, την ώρα που το τετραγωνισμένο και υπερυψωμένο πίσω μέρος, με την αεροτομή που αποτελεί προέκταση της οροφής, χαρίζουν ένα ξεχωριστό στυλ στην I-Pace. Οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών είναι ένα ακόμη σχεδιαστικό τρικ που λειτουργεί προς όφελος του SUV της Jaguar.
Και μετά είναι η οδική συμπεριφορά. Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι αθόρυβα και γρήγορα, όμως το να βρεις κάποιο που να είναι ελκυστικό στην οδήγηση, αποτελεί εξίσωση για δυνατούς λύτες. Η I-Pace το καταφέρνει. Δεν είναι φτηνό αυτοκίνητο, δεν θα μπορούσε άλλωστε. Όμως το να καταφέρνει να αποτελεί ένα τόσο φρέσκο και επιθυμητό μοντέλο, ειδικά από τη στιγμή που πλέον όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές έχουν καταθέσει τις δικές τους προτάσεις, είναι λόγος για να κερδίσει επάξια ένα μεγαλοπρεπές standing ovation.
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας 147kW σε κάθε άξονα
Μπαταρίες: 90 kWh, ιόντων λιθίου (ωφέλιμη χωρητικότητα 85 kWh)
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Τετρακίνηση
Ισχύς: 400 ίπποι
Ροπή: 696 Nm
0-100 km/h: 4,8sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 22 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 24,5 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 470 km
Χρόνος φόρτισης: 8,5 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 11 kW
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.682 mm x 1.895 mm x 1.565 mm
Μεταξόνιο: 2.990 mm
Βάρος: 2.208 kg
Χώρος αποσκευών: 505-1.163 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €83.744