Η Stellantis ετοιμάζει εργοστάσιο προσιτών μπαταριών LFP για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Αν θέλεις να λανσάρεις προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει να παράγεις και προσιτές μπαταρίες -όπως οι LFP. H Stellantis ετοιμάζει Giga factory μπαταριών LFP και κάπως έτσι το ηλεκτρικό C3 θα είναι πραγματικά προσιτό

Citroen e-C3

Η Stellantis και ο κινεζικός γίγαντας μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων CATL ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν μια προκαταρκτική συμφωνία για τη συνεργασία τους στην κατασκευή μπαταριών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν στα νέα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου, που πλέον διαχειρίζεται 15 μάρκες αυτοκινήτων.

Στόχος της Stellantis είναι να κατασκευάσει στην Ευρώπη μια νέα μονάδα παραγωγής μπαταριών που θα καλύψουν τις ανάγκες του ομίλου τα επόμενα χρόνια, αναφέρει το Reuters.

Διαβάστε Επίσης

Ο όμιλος ανακοίνωσε ότι ακόμη δεν έχει αποφασισθεί το μέγεθος και η ακριβή τοποθεσία του εργοστασίου. Οι δυο εταίροι της συμφωνίας εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας κοινοπραξίας στην οποία και οι δύο συνεισφέρουν εξίσου.

Η Stellantis, αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τις φθηνότερες μπαταρίες LFP για τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη, γιατί με αυτή την επιλογή θα μειώσει σημαντικά το κόστος κατασκευής των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων που σχεδιάζει να λανσάρει τα επόμενα χρόνια.

Ένα αυτοκίνητο που θα έχει μπαταρία LFP είναι το νέο Citroen e-C3, που η τιμή του οριακά θα υπερβαίνει τα 23.000 ευρώ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έρχεται το 2024.

Καθώς η αξία της μπαταρίας των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί έως και το 40% περίπου της συνολικής αξίας του αυτοκινήτου , η μείωση του κόστους θα επιφέρει σημαντική πτώση και στη τελική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου.

"Οι μπαταρίες LFP θα επιτρέψουν στη Stellantis να προσφέρει υψηλής ποιότητας, ανθεκτικά και οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα στις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων, crossover και μικρού και μεσαίου μεγέθους SUV", ανέφεραν οι δυο εταιρείες σε κοινή δήλωση τους.

Γιατί LFP

Οι μπαταρίες LFP ενδιαφέρουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες επειδή είναι φθηνότερες από τις μπαταρίες νικελίου που χρησιμοποιούνται στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα.

Διαβάστε Επίσης

Έχουν χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα που μειώνει την αυτονομία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά οι έρευνες δείχνουν πως η απόδοσή τους θα βελτιωθεί σταδιακά με την πρόοδο της τεχνολογίας.

Η CATL, κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά μπαταριών καθώς προμηθεύει πολλές μάρκες αυτοκινήτων (Tesla, Volkswagen, Hyundai κ.α.). Προχωρά τα σχέδια της για να κατασκευάσει μια εγκατάσταση στην Ουγγαρία ενώ τον Ιανουάριο ξεκίνησε την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στη Γερμανία για να προμηθεύει τη BMW.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network