Βενζίνη: Τελικά πόσο κοντά είναι το τέλος της; Τις τελευταίες μέρες η υπόθεση απαγόρευσης πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων -δηλαδή με θερμικούς κινητήρες που καίνε βενζίνη ή diesel- μετά το 2035 στην ΕΕ έχει εξελιχθεί σε θρίλερ και πιθανόν να υπάρξει παραθυράκι για τους τους θερμικούς κινητήρες. Αυτό σημαίνει ότι θα την γλιτώσουν η βενζίνη, το πετρέλαιο και γενικά τα υβριδικά συστήματα που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα καύσιμα; Όχι και παρακάτω εξηγούμε γιατί.
Τι θέλει να κάνει η Γερμανία
Αν είστε συνεπείς αναγνώστες του topgeargreece.gr πιθανόν να γνωρίζετε ότι κάποιες χώρες -με επικεφαλής την Γερμανία- απείλησαν την Κομισιόν και τελικά ακυρώθηκε η ψηφοφορία που θα έβαζε οριστικό τέλος στους θερμικούς κινητήρες από το 2035 στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η κίνηση αυτών των χωρών προφανώς δεν είναι τυχαία. Στην Ευρώπη είναι τεράστια η αλυσίδα επιχειρήσεων που κινείται γύρω και μέσα από την παραδοσιακή αυτοκίνηση.
Στην Ιταλία π.χ. θα χαθούν πάνω από 73.000 θέσεις εργασίας και κινδυνεύουν τουλάχιστον 450 προμηθευτές που σχετίζονται με τους θερμικούς κινητήρες, αν υιοθετηθεί πλήρως η ηλεκτροκίνηση -η οποία στην Ιταλία θα δημιουργήσει περίπου 6.000 θέσεις εργασίας.
Τα νούμερα της Γερμανίας είναι προφανώς μεγαλύτερα. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος κινητήριος άξονας της οικονομίας της χώρας και έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι πρωτοστατεί στο να μην περάσει τυφλά η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Υπάρχει όμως ένα παραθυράκι που αρχίζει να δημιουργείται και αυτό είναι τα συνθετικά καύσιμα. Ποιοι είναι πίσω από αυτό το παραθυράκι;
Porsche και Ferrari ασκούν έμμεσες πιέσεις
Η Porsche είναι πλέον η ευρωπαϊκή φίρμα με την μεγαλύτερη αξία και η Ferrari είναι η Ferrari και η δύναμή της δεν μετριέται ακριβώς και μόνο σε χρήμα. Η Porsche έχει μεγάλη δύναμη στην γερμανική πολιτική καθώς ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας θεωρείται "δικός της άνθρωπος". Είναι ο ίδιος που έριξε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Κομισιόν το παραθυράκι των συνθετικών καυσίμων ώστε να συνεχίσουν να πωλούνται αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035.
Και οι δύο φίρμες θέλουν τους θερμικούς κινητήρες γιατί είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του μύθου και της αξίας τους. Όσο καλή δουλειά και να κάνουν συνθέτες με βραβεία Όσκαρ για να τον ήχο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις δονήσεις που σου δίνει π.χ. ένας εξακύλινδρος της Porsche, δεν θα τις χαρείς ποτέ αν καταργηθούν οι θερμικοί κινητήρες. Και αυτές οι δονήσεις αξίζουν χρυσάφι για τις φίρμες με supercars και όχι μόνο.
Ακόμα και η BMW που δεν έχει κάνενα πρόβλημα με την ηλεκτρική μετάβαση συνεχίζει να εξελίσσει θερμικούς κινητήρες. Είναι και αυτή μια φίρμα που ποντάρει πολλά στο συναίσθημα των δονήσεων και ξέρει ότι ένας Hans Zimmer (συνθέτης με Όσκαρ) δεν φθάνει, όσο υπέροχος και να είναι ο ήχος που δημιουργεί για τις ηλεκτρικές BMW.
Άρα συνθετικά καύσιμα και τέλος η βενζίνη;
Ναι, η βενζίνη, το diesel και τα υβριδικά που τα χρησιμοποιούν τελειώνουν μετά το 2035 αλλά -αν όλα πάνε καλά- δεν τελειώνουν οι θερμικοί κινητήρες. Αυτό που πολλοί στην Ευρώπη εύχονται να γίνει είναι να περάσει ο κανονισμός /παραθυράκι που θα επιτρέπει να υπάρχουν θερμικοί κινητήρες που καίνε συνθετικά καύσιμα.
Και αυτό είναι καλό, σε πολλά επίπεδα. Σε οικολογικό, συναισθηματικό, σε θέσεις εργασίας που δεν θα χαθούν και κυρίως στον ανταγωνισμό με την Κίνα, η οποία θα σαρώσει την Ευρώπη καθώς τα ηλεκτρικά της είναι ήδη φθηνά και οι μεγάλοι -ευρωπαίοι- κατασκευαστές προς το παρόν δεν τα έχουν καταφέρει να ρίξουν το κόστος παραγωγής άρα και τις τιμές. Κάνουν βέβαια φιλότιμες προσπάθειες -π.χ το Volkswagen ID. 2all- αλλά θέλουν ακόμα χρόνο. Πόσο; Σίγουρα δύο χρόνια.