Κατάργηση συμβατικών αυτοκινήτων: Η Γερμανία απειλεί την ΕΕ-ακυρώθηκε η ψηφοφορία

Οι μάχες από αρκετές χώρες φαίνεται ότι σταδιακά γίνονται πολέμος και πρωτοστατεί η Γερμανία για να μην καταργηθούν οριζόντια τα συμβατικά αυτοκίνητα από το 2035

CO2

Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε ότι οι συνομιλίες με την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εποικοδομητικές για την επίλυση της διαφοράς σχετικά με τα σχέδια απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 στην ΕΕ, αφού το Βερολίνο πρωταγωνιστεί πλέον στη μάχη κατά της οριζόντιας απαγόρευσης θερμικών κινητήρων. Να τονίσουμε ότι η τρόπος που κινείται η Γερμανία είναι ο λόγος που ακυρώθηκε επ αόριστον η οριστική ψηφοφορία για την απογόρευση του 2035. 

Η απειλή της Γερμανίας

Ο Σολτς συναντήθηκε με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ενώ ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσσινγκ δήλωσε αισιόδοξος ότι η διαφορά μπορεί να επιλυθεί, αλλά πρόσθεσε ότι δεν χρειάζεται να ληφθεί απόφαση τις επόμενες ημέρες.

Η Γερμανία έχει ασκήσει πιέσεις στην Κομισιόν να υποβάλει πρόταση που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης που κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα να συνεχίσουν να πωλούνται μετά το 2035.

Διαβάστε Επίσης

Η τελική ψηφοφορία επί του θέματος επρόκειτο να διεξαχθεί στις 7 Μαρτίου, αλλά αναβλήθηκε επ' αόριστον υπό τον φόβο ότι η Γερμανία θα μπορούσε να απέχει, γεγονός που θα τορπίλιζε τον κανονισμό.

"Βρισκόμαστε σε εποικοδομητικό διάλογο", δήλωσε η φον ντερ Λάιεν στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση. "Δίνουμε πλήρη υποστήριξη στο τεχνολογικό άνοιγμα, αλλά αυτό πρέπει να συνάδει με τον στόχο μας για την κλιματική αλλαγή". Πρόσθεσε ότι οι συζητήσεις ήταν "καλές και εποικοδομητικές".

Γιατί η Γερμανία αντιδρά τόσο έντονα

Τα αυτοκίνητα έχουν ιδιαίτερη σημασία στη Γερμανία, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί περίπου 800.000 άτομα και έχει έσοδα περίπου 411 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθιστώντας την μακράν το μεγαλύτερο τμήμα της οικονομίας.

Η παρέμβαση της Γερμανίας έρχεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο της διαδικασίας και η ψηφοφορία αυτή την εβδομάδα υποτίθεται ότι θα ήταν τυπική, αφού τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ κατέληξαν σε συμφωνία με το κοινοβούλιο σχετικά με τους κανόνες τον Οκτώβριο.

Οι ουσιαστικές αλλαγές στον κανονισμό τώρα θα απαιτούσαν την εκ νέου έναρξη του φακέλου -μια διαδικασία που θα μπορούσε να διαρκέσει πολλούς μήνες και να προσθέσει αβεβαιότητα στο αποτέλεσμα.

Αντ' αυτού, η Κομισιόν θα μπορούσε να προσπαθήσει να επιλύσει το ζήτημα με μια δήλωση ή δήλωση που θα καθιστά σαφή την πρόθεσή της να υποβάλει πρόταση.

Ο Σολτς δήλωσε ότι το ζήτημα είναι τι μπορεί να επιτευχθεί όσον αφορά τις προοπτικές για τα οχήματα που χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά μετά το 2035.

Διαβάστε Επίσης

"Δεν πρόκειται καθόλου για διαφορές απόψεων, αλλά για το ερώτημα πώς μπορεί να λειτουργήσει", δήλωσε ο καγκελάριος. "Και αυτό είναι ένα τόσο επιλύσιμο ζήτημα που είμαστε όλοι πολύ αισιόδοξοι - όχι μόνο εντός της γερμανικής κυβέρνησης αλλά και όσον αφορά τις συνομιλίες μας με την Επιτροπή".

Το FDP, ο μικρότερος εταίρος στην τρικομματική συμμαχία του Σολτς, υπήρξε η κινητήριος δύναμη πίσω από την αντίθεση στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Στελέχη του FDP, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ, προσπαθούν να ενισχύσουν το προφίλ του κόμματος στην κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες και κάλεσε την Επιτροπή να προτείνει μια βιώσιμη λύση, όπως να εξαιρεθούν από την απαγόρευση οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα.

"Ο ίδιος ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν είναι το πρόβλημα, αλλά τα ορυκτά καύσιμα με τα οποία λειτουργεί", ανέφερε ο Βίσινγκ την Κυριακή σε ένα tweet.

"Η κλιματική ουδετερότητα είναι ο στόχος και ταυτόχρονα μια ευκαιρία για νέες τεχνολογίες", πρόσθεσε. "Για να το πετύχουμε αυτό, πρέπει να είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές λύσεις".

Τι εννούμε όταν λέμε συνθετικά καύσιμα

Οι υποστηρικτές των συνθετικών καυσίμων λένε ότι πρόκειται ουσιαστικά για ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια που έχει μετατραπεί σε υγρό καύσιμο.

Για την παρασκευή τους, το διοξείδιο του άνθρακα συνδυάζεται με υδρογόνο που διασπάται από το νερό σε μια διαδικασία που τροφοδοτείται από ανανεώσιμη ενέργεια, δημιουργώντας ένα συνθετικό καύσιμο υδρογονανθράκων. Όταν καίγονται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρονικά καύσιμα δημιουργούν διοξείδιο του άνθρακα. Όμως, δεδομένου ότι παρασκευάζεται από προηγουμένως συλληφθέν CO2, οι υποστηρικτές του υποστηρίζουν ότι είναι κλιματικά ουδέτερο.

Οι αντίπαλοι λένε ότι τα συνθετικά καύσιμα αποτελούν σπατάλη ανανεώσιμης ενέργειας και θα πρέπει να φυλάσσονται για χρήσεις που είναι πιο δύσκολο να μειώσουν τον άνθρακα. Υπάρχουν επίσης ανησυχίες στην ίδια τη βιομηχανία ότι μια εξαίρεση για τα ηλεκτρονικά καύσιμα - ακόμη και αν περιορίζεται σε ορισμένα σπορ αυτοκίνητα - θα μπορούσε να αμβλύνει τον αντίκτυπο μιας σαφούς απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035.

Η ΕΕ πασχίζει να δώσει διαβεβαιώσεις που θα καθησυχάσουν το FDP, αλλά περιορίζεται από ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα ενόψει των εκλογών της ΕΕ το επόμενο έτος. Η Ευρώπη οφείλει να επανεξετάσει τον κανονισμό έως το 2026, αλλά αυτό θεωρείται πολύ μακρινό για την κυβέρνηση του Βερολίνου.

Διαβάστε Επίσης

Best of Network