
Το σίριαλ με την απαγόρευση συμβατικών αυτοκινήτων που έχει αποφασιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζεται και παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις καθώς αφορά πολλές εταιρείες και κυβερνήσεις ακόμη και εκτός Ευρώπης. Η Γερμανία έχει υψώσει "το λάβαρο της επανάστασης" και η Ιταλία ακολουθεί, με τις Porsche και Ferrari αντιστοίχως να είναι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες που εκφράζουν αυτή την αντίθεση. Όμως υπάρχει και αντίλογος. Η Volvo θέλει την πλήρη στροφή της Ευρώπης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ο Διευθύνοντας Σύμβουλός της, Jim Rowan φρόντισε να το κάνει αρκετά σαφές κατηγορώντας την Γερμανία και την Ιταλία, για κωλυσιεργία στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων.

Σκληρή γλώσσα
Όπως έχουμε ενημερώσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε την απαγόρευση πώλησης συμβατικών από το 2035, στις 14 Φεβρουαρίου. "Τα κράτη μέλη έπρεπε να κάνουν το ίδιο στις αρχές Μαρτίου", ανέφερε ο Rowan και επέλεξε για αυτά τα σχόλια την προσωπική του σελίδα στο LinkedIn. "Ωστόσο", συνέχισε, "Τώρα μερικά από αυτά (τα κράτη) προσπαθούν να εκτροχιάσουν τη διαδικασία. Πρόκειται για μια βαθιά ανησυχητική και απογοητευτική εξέλιξη".

Σύμφωνα με τον Rowan o στόχος των μηδενικών εκπομπών ρύπων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει την "παγκόσμια ηγετική θέση της για το κλίμα σε μια κρίσιμη στιγμή για τον πλανήτη μας και την ανθρωπότητα". "Δεν είναι η ώρα για υπαναχωρήσεις και μπλοκάρισμα των επιστημονικά τεκμηριωμένων κλιματικών στόχων για τη βιομηχανία μας", ανέφερε στην ανάρτησή του. "Τώρα δεν είναι η ώρα να βάλουμε τα εγχώρια πολιτικά συμφέροντα πάνω από την υγεία και την ευημερία του πλανήτη μας και των πολιτών της Ε.Ε., και μάλιστα των μελλοντικών γενεών. Τώρα είναι η ώρα για ισχυρή, αποφασιστική και προοδευτική πολιτική και ηγεσία".
Οι στόχοι της Volvo
Η Volvo επιθυμεί οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων της να είναι πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2025, δηλαδή περίπου 600.000 μονάδες, με στόχο να είναι μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2030. Επιπλέον, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να πετύχει κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2040.

"Έχουμε επίγνωση της υποχρέωσής μας να συμβάλλουμε στην προστασία του πλανήτη", δήλωσε ο Rowan. "Καλούμε τις κυβερνήσεις της ΕΕ να δείξουν ότι το ίδιο κάνουν και αυτές".
Αξίζει να αναφερθεί πως η μητρική εταιρεία της Volvo είναι η κινεζική Geely, γεγονός που κάνει ακόμη πιο σημαντική την στάση της σουηδικής φίρμας πάνω στο θέμα. Οι κινεζικές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση είναι τεράστιες και η στροφή μιας από τις σημαντικότερες αγορές παγκοσμίως, όπως αυτή της Ευρώπης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα σημαίνει ακόμη μεγαλύτερο χώρο για ανάπτυξη των κινεζικών εταιρειών εκτός της χώρας τους.