Ο Elon Musk είχε πει αρκετό καιρό πριν ότι η μοναδική εταιρεία που μπορεί να φτάσει την Tesla είναι η Volkswagen. Όπως φαίνεται με το αμιγώς ηλεκτρικό Volkswagen ID. 2all που μόλις παρουσιάστηκε η γερμανική φίρμα θέλει να είναι η δύναμη που θα ανταγωνιστεί τον –μέχρι σήμερα- βασιλιά των ηλεκτρικών.
Και αυτό το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που βλέπεις είναι αυτό που Volkswagen θα ρίξει στη μάχη των φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων –μια μάχη που ήδη δίνουν οι Κινέζοι αλλά καμία από τις υπερδυνάμεις της αυτοκίνησης, όπως είναι η Volkswagen. Και όταν λέμε φθηνό εννοούμε κάτω από 25.000 ευρώ.
Μέγεθος Polo αλλά χώροι Golf
Σε μια μεγάλη παρουσίαση που η Volkswagen εστίασε στην ιστορία και την παράδοσή της να δημιουργεί αυτοκίνητα "για τον λαό" εμφανίστηκε το νέο ηλεκτρικό ID. 2all. Ένα αυτοκίνητο που έχει περίπου τις διαστάσεις του Volkswagen Polo αλλά σύμφωνα με την φίρμα τους χώρους του Golf. Η Volkswagen λέει ότι η θέση του είναι μεταξύ του Polo και του Golf αλλά σε επίπεδο μεγέθους είναι ο ορισμός του μικρού hatchback.
Οι διαστάσεις του; Μήκος 4.050 χιλιοστά, πλάτος 1.812 χιλιοστά και ύψος 1.530 χιλιοστά. Το μεταξόνιο είναι στα 2.600 χιλιοστά, σίγουρα καλό νούμερο για αυτοκίνητο των 4 μέτρων. Ίσως έτσι να εξηγείται και ο όγκος του χώρου αποσκευών που φθάνει 490 λίτρα. Ένα νούμερο σίγουρα εντυπωσιακό αλλά εξηγείται.
Το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της πλατφόρμας MEB
Πώς εξηγείται το παραπάνω νούμερο στο μέγεθος του χώρου αποσκευών -και όχι μόνο αφού όπως ισχυρίζεται η Volkswagen οι χώροι είναι κατηγορίας Golf; Το ID. 2all είναι το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο της πλατφόρμας MEB, όπερ σημαίνει ότι εκτός από την μπαταρία -που είναι στο πάτωμα κάτω από τις θέσεις των επιβατών- όλα τα υπόλοιπα συστατικά του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης βρίσκονται μπροστά.
Όσο για το σύστημα κίνησης τα νούμερα είναι τα εξής: 223 ίπποι, αυτονομία περίπου στα 450 χιλιόμετρα, 0-100 km/h κάτω από 7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h. Επίσης θα έχει την δυνατότητα να φορτίζει με 125 kW και παρότι δεν αναφέρθηκε η χωρητικότητα της μπαταρίας, η φίρμα αναφέρει ότι με αυτή την "ταχυτήτα" θα φθάνει από το 10% στο 80% της χωρητικότητας σε περίπου 20 λεπτά.
Και από σχεδίαση;
Δεν υπάρχει τίποτα πιο υποκειμενικό από την αισθητική αλλά είναι ένα τυπικό Volkswagen. Και αυτό δεν το λέμε εμείς αλλά η ίδια η Volkswagen. Διατηρεί ένα στοιχείo σχεδίασης που χαρακτηρίζει τα περισσότερα Volkswagen και είναι η γραμμή της τελευταίας κολώνας –πάνω από τους πίσω τροχούς. Όμως φούσκωσαν τους θόλους των τροχών και αυτό κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει σα να βγήκε μόλις από το γυμναστήριο.
Όμως δεν είναι ο μπρατσαράς που φοβάσαι και γι’ αυτό υπάρχει το μπροστινό τμήμα, που αναμφίβολα είναι της οικογένειας ID. αλλά σίγουρα που χαρούμενο. Αν θα πάρει βραβείο σχεδίασης δεν ξέρουμε αλλά στόχος της Volkswagen σίγουρα δεν είναι αυτός. Ο στόχος είναι να είναι ένα αυτοκίνητο με όσο το δυνατόν πιο φιλική όψη και αυτό μάλλον το πέτυχε.
Κατά την παρουσίαση ήταν διαρκής η υπενθύμιση του "αυτοκινήτου του λαού" και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την τιμή αλλά με τα χαρακτηριστικά, τόσο τα σχεδιαστικά όσο και τα πιο ουσιώδη που έχουν να κάνουν με τους χώρους, την αυτονομία και γιατί όχι, τις επιδόσεις.
Μένει να δούμε όταν το 2025 που θα βγει στους δρόμους το ID. 2all αυτά τα χαρακτηριστικά θα παραμένουν ελκυστικά για τον μέσο αγοραστή -ηλεκτρικού- αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση η Volkswagen έκανε την πρώτη κίνηση για να τρομάξει τον Musk και αυτό λίγο δεν είναι. Α, και κάτι ακόμα: αποκάλυψε ότι ετοιμάζει ηλεκτρικό με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ.