Με πρωταγωνίστρια την κινεζική BYD και το μοντέλο Atto 3, η αγορά των compact SUV φαίνεται πως για την τρέχουσα χρονιά θα αποτελέσει μια από τις πιο ανταγωνιστικές υποκατηγορίες στην ευρωπαική αγορά.
Αυτό θα συμβεί καθώς εταιρείς όπως η Renault, η Peugeot και η Kia θα κυκλοφορήσουν τις δικές τους ηλεκτρικές προτάσεις με συσσωρευτές που θα θέσουν υπό αμφισβήτηση την κυριαρχία των BYD Atto 3, Mazda MX-30 και MG Marvel R που βρέθηκαν στις τρεις πρώτες θέσεις των πωλήσεων του 2023 στην Ευρώπη.
Μέχρι στιγμής, το Atto 3 κυριαρχεί στις πωλήσεις της κατηγορίας καθώς προσφέρει αυτονομία 420 χλμ. (κατά WLTP) από μια μπαταρία χωρητικότητας 60,5 kWh. Το παράδοξο είναι η δεύτερη θέση του Mazda MX-30 που προσφέρει μειωμένο εύρος λειτουργίας 200 χλμ/φόρτιση καθώς διαθέτει μικρή μπαταρία 35,5 kWh.
Έρχονται τα ηλεκτρικά Scenic, EV5 και 3008
Ένας άμεσος αντίπαλος του Atto 3 θα είναι το Renault Scenic E-Tech, το οποίο λανσάρεται φέτος. Οι δύο αυτές προτάσεις θα προσφέρουν παραπλήσιες αυτονομίες από μπαταρίες παρόμοιου μεγέθους. Αμφότερα φαίνεται πως θα έχουν και παραπλήσεις τιμές που θα κυμαίνονται μεταξύ 38.000 και 40.000 ευρώ.
Αξιόμαχος διεκδικητής στην κατηγορία θα είναι και το νέο Peugeot 3008, το οποίο έχει πιο κουπέ σχεδιασμό από την υπάρχουσα σειρά. Θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, η οποία υποστηρίζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με ανακοινώσιμες αυτονομίες κοντά στα 700 χλμ. Εκτός από το ηλεκτρικό 3008 θα υπάρχουν και εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Μια άλλη νέα είσοδος στην κατηγορία θα είναι το ηλεκτρικό SUV EV5 της Kia που θα εφοδιάζεται και αυτό με ενισχυμένη μπαταρία. Σύμφωνα με πρώτες πληροφορίες αναμένεται να κοστίζει λίγο πάνω από τα 40.000 ευρώ στη Γερμανία.
Ως εκ τούτου φαίνεται πως η πρωτιά της BYD θα είναι μια δύσκολη επιδίωξη και για το 2024 στις ευρωπαϊκές πωλήσεις απέναντι στις νέες προτάσεις από καταξιωμένες μάρκες, οι οποίες μάλιστα συντηρούν πολύ μεγαλύτερα δίκτυα αντιπροσώπων και υπηρεσιών στη γηραιά ήπειρο.
Ένας άλλος παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο στις επιλογές της αγοράς είναι το κατά πόσο αντέχει η υπολειμματική αξία των BYD σε μια εποχή που το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας των ηλεκτρικών μοντέλων, αμφισβητείται.
Με πληροφορίες από Automotive News Europe