Πριν από λίγες μέρες η Peugeot αποκάλυψε τις πρώτες φωτογραφίες του Peugeot E-3008, ενός μοντέλου που σίγουρα θα την καθορίσει τα επόμενα χρόνια. Τώρα μόλις το παρουσίασε επίσημα και έχουμε όλα τα στοιχεία για το μικρομεσαίο SUV -που τα τα τελευταία χρόνια είναι από τα πλέον ευπώλητα της φίρμας με πάνω από 1,3 εκατομμύρια πωλήσεις τα 7 χρόνια που κυκλοφορεί.
Το νέο E-3008 είναι ένα fastback SUV με αεροδυναμικό συντελεστή 0,28. Το μήκος του είναι 4,54 μέτρα, το πλάτος 1,89 μέτρα και το ύψος 1,64 μέτρα.
Προς το παρόν μόνο ηλεκτρικό
Το Peugeot E-3008 θα κυκλοφορήσει σε τρεις εκδόσεις ισχύος. Η πρώτη θα είναι με κίνηση σε δύο τροχούς, με ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 210 ίππων και ροπή 343 Nm, η οποία θα έχει αυτονομία 525 χιλιόμετρα -σύμφωνα με την φίρμα- με μπαταρία χωρητικότητας 73 kWh.
Ακολουθεί η έκδοση με ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων -επίσης δικίνητη με την ίδια ροπή-, η οποία όμως είναι Long Range καθώς διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 98 kWh. Αυτή η εκδοχή θα έχει αυτονομία 700 χιλιόμετρα.
Κορυφαία -από άποψη ισχύος- είναι η τετρακίνηση έκδοση, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 320 ίππων. Εδώ η μπαταρία είναι 73 kWh και η αυτονομία στα 525 χιλιόμετρα.
Εδώ να τονίσουμε ότι διαθέτει regen πέδηση τριών σταδίων, τα οποία επιλέγουμε με paddles στο τιμόνι. Στις δύο πιο "φρεναριστές επιλογές" ανάβουν και τα φώτα των φρένων.
Η εγγύηση της μπαταρίας είναι για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα για το 70% της χωρητικότητας.
Πώς φορτίζει
Για τη φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος, διατίθενται δύο τύποι φορτιστών: έναν τριφασικό φορτιστή 11kW ως στάνταρ και έναν τριφασικό φορτιστή 22kW ως προαιρετική επιλογή.
Για φόρτιση συνεχούς ρεύματος, μέσω ταχυφορτιστών, η υποδοχή Mode 4 του νέου E-3008 δέχεται ισχύ έως 160kW, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας του E-3008 από το 20% στο 80% σε 30 λεπτά για την έκδοση κανονικής εμβέλειας και σε λιγότερο από 30 λεπτά για την έκδοση μεγάλης εμβέλειας.
Αχ, αυτό το νέο i-Cockpit
Όταν βγήκαν οι πρώτες φωτογραφίες πολλοί έμειναν με το στόμα ανοικτό με το εσωτερικό. Τώρα έχουμε και τα σχετικά στοιχεία για το νέο i-Cockpit -που όπως ξαναγράψαμε θα έπρεπε πλέον να λέγεται We-Cockpit.
Οι ομάδες της PEUGEOT αποφάσισαν να συνδυάσουν δύο από τα τρία θεμελιώδη στοιχεία του i-Cockpit®, την οθόνη head-up και τη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής. Αυτά ενσωματώνονται τώρα σε μια καμπυλωτή πανοραμική οθόνη που αποτελείται από ένα ενιαίο πάνελ υψηλής ευκρίνειας 21 ιντσών, το οποίο εκτείνεται από το αριστερό άκρο του ταμπλό μέχρι την κεντρική κονσόλα.
Αυτή η πανοραμική οθόνη αιωρείται πάνω από το ταμπλό. Το "αιωρούμενο" αποτέλεσμα τονίζεται από τον φωτισμό περιβάλλοντος LED, η πηγή του οποίου βρίσκεται κάτω από την οθόνη.
Τοποθετημένη για βέλτιστη εργονομία, αυτή η πανοραμική οθόνη 21 ιντσών είναι ελαφρώς κυρτή προς τον οδηγό, ενώ παραμένει απόλυτα προσβάσιμη από τον συνοδηγό. Αυτή η μεγάλη και υψηλής ποιότητας ψηφιακή οθόνη συνδυάζει επομένως δύο βασικές λειτουργίες του PEUGEOT i-Cockpit:
- Στην αριστερή πλευρά της πανοραμικής οθόνης, ο πίνακας οργάνων συνδυάζει όλες τις πληροφορίες που αφορούν την οδήγηση (ταχύτητα, ισχύς, βοηθήματα οδήγησης, ροή ενέργειας) πάνω από το τιμόνι.
- Στη δεξιά πλευρά της πανοραμικής οθόνης, στο κέντρο του ταμπλό, το τμήμα της οθόνης αφής είναι προσβάσιμο τόσο από τον οδηγό όσο και από τον συνοδηγό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διαχείριση της θέρμανσης/του κλιματισμού, της πλοήγησης, των συστημάτων πολυμέσων/συνδεσιμότητας κ.λπ.
Στην έκδοση Allure του E-3008, το νέο PEUGEOT i-Cockpit® αποτελείται στάνταρ από δύο ψηφιακές οθόνες 10 ιντσών που ενσωματώνονται σε ένα ενιαίο πάνελ στην πανοραμική οθόνη, δίνοντας το ίδιο αιωρούμενο αποτέλεσμα με το πάνελ 21 ιντσών. Το GT εξοπλίζεται στάνταρ με οθόνη 21 ιντσών.
Τα καθίσματα έχουν βραβεία, τα υλικά είναι ανώτερης ποιότητας ενώ εκτός από τους 17 αποθηκευτικούς χώρους μέσα στην καμπίνα, ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 520 λίτρα.
Ηλεκτρική ζωή
Το Peugeot E-3008 διαθέτει V1G ή λειτουργία έξυπνης φόρτισης
Αυτή η λειτουργία είναι συμβατή με τις υπηρεσίες του προμηθευτή ενέργειας και ρυθμίζει το χρόνο και την ισχύ με την οποία φορτίζεται η μπαταρία του E-3008, ώστε να βελτιστοποιείται το κόστος φόρτισης.
Και φυσικά διαθέτει λειτουργία V2L. Αυτή η πολύ πρακτική λειτουργία δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να τροφοδοτήσουν μια ηλεκτρική συσκευή μέσω της μπαταρίας υψηλής τάσης του νέου E-3008. Για παράδειγμα, για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή τη λειτουργία μιας ηλεκτρικής συσκευής. Το σύστημα μπορεί να παρέχει ισχύ έως 3kW και 16A.
Τέσσερις λειτουργίες οδήγησης
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων τρόπων οδήγησης μέσω ενός χειριστηρίου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Αυτές είναι:
- Κανονική λειτουργία. Αυτή είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία. Η ισχύς και η ροπή μειώνονται ελαφρώς όταν το πεντάλ του γκαζιού είναι πατημένο μεταξύ 0 και 70%, ενώ πάνω από το 70% είναι διαθέσιμη η πλήρης ισχύς και ροπή.
- Λειτουργία Eco. Παρέχει πιο ομαλή οδήγηση και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας χρησιμοποιώντας μια συγκεκριμένη ρύθμιση του πεντάλ του γκαζιού, περιορίζοντας την ισχύ και τη ροπή και μειώνοντας την απόδοση της θέρμανσης και του κλιματισμού.
- Λειτουργία Sport. Προσφέρει πιο δυναμική οδήγηση χρησιμοποιώντας συγκεκριμένες ρυθμίσεις για το υδραυλικό τιμόνι και το γκάζι.
- Λειτουργία 4WD (κατά περίπτωση). Διαθέσιμη σε ταχύτητες έως 135km/h, αυτή η λειτουργία κατανέμει την ισχύ και στους 4 τροχούς όταν το οδόστρωμα γίνεται ολισθηρό (χιόνι, λάσπη κ.λπ.).
Ένα οικολογικό αυτοκίνητο
Για το νέο 3008, χρησιμοποιήθηκαν περισσότερα από 500 κιλά "πράσινων" υλικών σε όλο το όχημα (μέταλλα + πολυμερή). Συγκεκριμένα:
- Ο "πράσινος" χάλυβας και το αλουμίνιο αντιπροσωπεύουν το 60% της συνολικής μάζας των "πράσινων" υλικών,
- Περισσότερα από 30 πολυμερή τμήματα παράγονται με "πράσινα" υλικά,
- Ανακυκλωμένο πλαστικό χρησιμοποιείται στους προφυλακτήρες, τα σπόιλερ, στους αποθηκευτικούς χώρους και τα χαλιά.
Η αειφόρος σχεδιαστική προσέγγιση φαίνεται επίσης από τη μείωση του αριθμού των διακοσμητικών στο αμάξωμα και την αφαίρεση όλων των χρωμιωμένων μερών στο εξωτερικό του νέου 3008.
Και λίγο αυτόνομο
Αναμενόμενα το Peugeot E-3008 έχει πολλά συστήματα υποβοήθησης οδηγού αλλά ξεχωρίζουμε την νεά λειτουργία της ημιαυτόνομης αλλαγής λωρίδας, στην οποία το αυτοκίνητο αλλάζει λωρίδα για τον οδηγό πατώντας το σχετικό κουμπί.
Τι άλλο μάθαμε
Σύμφωνα με την Peugeot έχει τον καλύτερο κύκλο στροφής (10,6 m) από όλα τα ηλεκτρικά SUV της κατηγορίας του. Για να διευκολύνει τους ελιγμούς, είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια πίσω κάμερα που προσφέρει στον οδηγό δύο οπτικές γωνίες: οπίσθια θέα ή θέα από ψηλά. Αυτή η κάμερα είναι εξοπλισμένη με ακροφύσιο καθαρισμού για τη διατήρηση τέλειας εικόνας.
Προαιρετικά, το νέο E-3008 μπορεί να εξοπλιστεί με το σύστημα PEUGEOT VisioPark 360°, το οποίο, χάρη σε 4 κάμερες τοποθετημένες όσο το δυνατόν πιο κοντά στους μπροστινούς και πίσω τροχούς και 12 αισθητήρες που είναι διασκορπισμένοι γύρω από το αυτοκίνητο, προσφέρει εικόνα 360° του περιβάλλοντος.
Δύο εκδόσεις
Οι εκδόσεις είναι η Allure και η GT. Τα μοντέλα E-3008 Allure διαθέτουν μονόχρωμο φινίρισμα και μισή δερμάτινη - μισή υφασμάτινη ταπετσαρία με ανάγλυφα μοτίβα. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει είσοδο και ανάφλεξη χωρίς κλειδί, πίσω κάμερα HD, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς και φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, PEUGEOT i-Cockpit με δύο ψηφιακές οθόνες 10 ιντσών, σύστημα συνδεδεμένων πληροφοριών PEUGEOT i-Connect.
Η έκδοση GT διατίθεται σε δίχρωμη βαφή με μαύρη οροφή και ταπετσαρία Alcantara. Βασικός της εξοπλισμός, επιπλέον αυτού της έκδοσης Allure είναι: ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, προβολείς Pixel LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός, ηλεκτρική πίσω πόρτα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, επαγωγικός φορτιστής smartphone, προσαρμόσιμος φωτισμός περιβάλλοντος, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit με κυρτή οθόνη 21 ιντσών, προσαρμόσιμα i-Toggles, σύστημα συνδεδεμένων πληροφοριών PEUGEOT i-Connect Advanced.