Η Ευρώπη έτοιμη να "χαλαρώσει" το πλαίσιο ρύπων Euro 7 μετά την θύελλα αντιδράσεων

Όπως φαίνεται οι αντιδράσεις σχεδόν όλων όσων εμπλέκονται με το αυτοκίνητο φέρνουν ένα πιο χαλαρό πλαίσιο ρύπων Euro 7, που ήταν ιδιαίτερο αυστηρό και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο

εκπομπές ρύπων σε αυτοκίνητο

Για το πρόβλημα με το Euro 7 έχουμε ασχοληθεί εκτενώς στο topgeargreece.gr. Να θυμίσουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ήθελε να ενεργοποιήσει το νέο πλαίσιο ρύπων Euro 7 το 2025 και μέχρι το 2035 αλλά οι αντιδράσεις είναι πολλές και μεγάλες.

Τόσο από χώρες όσο και από αυτοκινητοβιομηχανίες, με μπροστάρη στις αντιδράσεις την ίδια την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων). 

Ένα -όχι και τόσο- αυστηρό Euro 7

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές (που επικαλείται το Reuters) οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν σε μεγάλο βαθμό σε μια συμβιβαστική πρόταση που παρουσίασε η Ισπανία για μεγαλύτερα περιθώρια στα όρια εκπομπών Euro 7.

Η πρόταση είναι μια "αποδυναμωμένη" εκδοχή της αρχικής πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αυστηροποίηση των ορίων εκπομπών για ρύπους εκτός του CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και το οξείδιο του αζώτου από τα φρένα και τα ελαστικά.

Οκτώ χώρες της ΕΕ -μεταξύ των οποίων η Γαλλία και η Ιταλία- έχουν αντιταχθεί σε αυστηρότερους κανόνες, υποστηρίζοντας ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ήδη υπό πίεση για να ανταποκριθούν στη σχεδιαζόμενη από το μπλοκ απαγόρευση των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035 για τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες λένε ότι το Euro 7 -που θα τεθεί σε ισχύ από το 2025- είναι πολύ δαπανηρό και τα περιβαλλοντικά οφέλη θα είναι αμελητέα.

Διαβάστε Επίσης

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, δήλωσε ότι το Euro 7 θα αποσπάσει την αυτοκινητοβιομηχανία από το να γίνει πλήρως ηλεκτρική και θα αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να επενδύσουν σε κινητήρες εσωτερικής καύσης που δεν έχουν μέλλον.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, δήλωσε ότι οι προτάσεις θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τα μικρότερα οχήματα, περιορίζοντας την ελευθερία μετακίνησης για τα φτωχότερα νοικοκυριά.

Οι τελικές λεπτομέρειες του συμβιβασμού πρέπει να εγκριθούν σε υπουργική σύνοδο της ΕΕ την Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, προτού η τελική θέση είναι έτοιμη να συζητηθεί με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή.

Με πληροφορίες από Automotive News Europe και Reuters

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network