
Ο νέος κανονισμός για τις εκπομπές ρύπων Euro 7 θα έχει άμεσο κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα είναι έως και 10 φορές υψηλότερο από τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δήλωσε η ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), επικαλούμενη μια νέα μελέτη. (Κεντρική φωτό ο επικεφαλής της ACEA και της Renault Luca de Meo.)
Πόσο θα στοιχίσει ανά αυτοκίνητο το Euro 7
Το άμεσο κόστος για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών έγκρισης τύπου, επενδύσεων και εξοπλισμού, για τη συμμόρφωση με το Euro 7 θα ανέλθει σε 1.862 ευρώ ανά όχημα, έναντι 184 ευρώ ανά όχημα που εκτιμά η Επιτροπή, σύμφωνα με τη μελέτη της εταιρείας συμβούλων Frontier Economics, η οποία είναι εντολοδόχος του ACEA.
Το άμεσο κόστος για τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα ήταν κατά μέσο όρο 11.707 ευρώ ανά όχημα, έναντι 2.765 ευρώ που εκτιμά η Επιτροπή, σύμφωνα με τη μελέτη. Δείτε και τον σχετικό πίνακα.

Η ACEA δήλωσε ότι η αύξηση των τιμών για τους καταναλωτές και τις εταιρείες που αγοράζουν αυτά τα οχήματα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερη.
"Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει δεσμευτεί να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές", ανέφερε σε δήλωσή της η γενική διευθύντρια της ACEA Sigrid de Vries. "Ωστόσο, η πρόταση Euro 7 δεν είναι απλώς ο σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς θα είχε εξαιρετικά χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με εξαιρετικά υψηλό κόστος".
Οι αντιδράσεις για το Euro 7
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν κατά του Euro 7, υποστηρίζοντας ότι οι κανονισμοί είναι πολύ δαπανηροί και περιττοί, επειδή η βιομηχανία δαπανά δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Μεταφορών της Ιταλίας δήλωσε ότι η χώρα και οι σύμμαχοί της στην ΕΕ "έχουν τους αριθμούς" για να εμποδίσουν τον κανονισμό.
Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι νομοθέτες θα διαπραγματευτούν φέτος προτάσεις για αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές των πετρελαιοκίνητων -αλλά όχι των βενζινοκίνητων- αυτοκινήτων και για τα βαρέα φορτηγά και λεωφορεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα.
Το Euro 7 θα τεθεί σε ισχύ στα μέσα του 2025 για τα αυτοκίνητα και στα μέσα του 2027 για τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Ο κανονισμός επιδιώκει να αυστηροποιήσει τους κανόνες για τους ρύπους εκτός από το CO2, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και τα οξείδια του αζώτου. Οι κανόνες στοχεύουν επίσης στην αντιμετώπιση των σωματιδίων από τα φρένα και τα ελαστικά.
Η αντιμετώπιση των εκπομπών από τα αυτοκίνητα αποτελεί πρόκληση για τους νομοθέτες της ΕΕ. Οι κανόνες της ΕΕ για την ουσιαστική απαγόρευση του κινητήρα εσωτερικής καύσης στα νέα αυτοκίνητα από το 2035, στο πλαίσιο των στόχων της για τη μείωση του CO2, καθυστέρησαν για εβδομάδες μετά από μια πίεση της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία για να εξασφαλίσει δικαιώματα για τα συνθετικά καύσιμα.