Μπήκαμε στο υπέροχο μουσείο της Peugeot και διαλέξαμε 16 αυτοκίνητα (εικόνες)

Στο Musée de l'Aventure Peugeot θέλουμε να μας ξεχάσουν μέσα ενώ κλείνει ώστε να περάσουμε ένα βράδυ με μερικά από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα στην ιστορία της φίρμας και της αυτοκίνησης

Αυτοκίνητα Peugeot για το rally Dakar (205 T16 και 405 Τ16)

Το Musée de l'Aventure Peugeot -ή Μουσείο της Περιπέτειας Peugeot- στο Sochaux είναι το κατάλληλο μέρος για να ξεναγηθείς στην ιστορία όχι μόνο των αυτοκινήτων με τα λιοντάρια στη μάσκα τους, αλλά του αυτοκινήτου στο σύνολό του.

Μουσείο Peugeot

Διαλέξαμε 16 από τα πιο σημαντικά και εντυπωσιακά αυτοκίνητα-εκθέματα του Μουσείου Peugeot. 

Peugeot Type 3

Peugeot Type 3 Μουσείο peugeot

Η Peugeot μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Ο Armand Peugeot συναντήθηκε με τον Gottlieb Daimler τη δεκαετία του 1880 για να ξεκινήσει η αυτοκινητοβιομηχανία όπως την ξέρουμε.

Η εταιρεία δοκίμασε για πρώτη φορά την ατμοκίνηση, το 1889, πριν στραφεί στο πετρέλαιο για το Type 2 ένα χρόνο αργότερα. Αυτό είναι ένα τετραθέσιο Type 3, που κατασκευάστηκε το 1891.

Peugeot 302 Sport Roadster

Peugeot 302 Sport Roadster Μουσείο Peugeot

Ακολούθησαν δεκάδες επαναλήψεις του αυτοκινήτου, αλλά εμείς πήγαμε μπροστά στο 1937 και σε αυτό το όμορφα σμιλεμένο σπορ αυτοκίνητο.

Διαβάστε Επίσης

Τότε το Peugeot 302 να ανακατασκευάζεται από τον αμαξοποιό Marcel Pourtout σε ένα σχήμα που δεν θα φαινόταν παράταιρο με το σήμα της Bugatti. Ένας κινητήρας 70 ίππων ωθεί τις καμπύλες του σε μια τελική ταχύτητα 87 μίλια/ώρα.

Peugeot 504 Papamobile

Peugeot 504 Papamobile Μουσείο Peugeot

Δεν χρειάζεται πολλή μετάφραση για να καταλάβετε τι υποδηλώνει αυτό το όνομα. Ναι, αυτό το όχημα κατασκευάστηκε με μοναδικό σκοπό να μεταφέρει Πάπες. Για την ακρίβεια, τον Πάπα Ιωάννη-Παύλο Β' στις επισκέψεις του σε γαλλικές πόλεις τη δεκαετία του 1980. Έλαβε θωρακισμένα πάνελ μετά από μια απόπειρα δολοφονίας του Ποντίφικα το 1981.

Peugeot P4 Civil

Peugeot P4 Civil Μουσείο peugeot

Κρυμμένο δίπλα στο Papamobile στο πίσω μέρος του μουσείου είναι το γαλλικό G-Wagen που δεν έχετε ακούσει ποτέ. Στην κυριολεξία: το P4 ήταν μέρος μιας συνεργασίας με τη Mercedes και είναι ουσιαστικά ένα G με διακριτικά λιονταριού.

Σχεδιασμένο για να αντικαταστήσει τα γερασμένα τζιπ του γαλλικού στρατού, η Peugeot ήταν αρκετά σοφή για να συνειδητοποιήσει ότι το αγοραστικό κοινό θα ήθελε κι αυτό ένα κομμάτι, εξ ου και αυτή η "πολιτική" έκδοση.

Αυτοκίνητα του Ράλι Ντακάρ

Peugeot Dakar αυτοκίνητα 205 Τ16 kai 405 T16

Αλλά αυτά είναι τα εκτός δρόμου Peugeot που πιθανώς γνωρίζετε περισσότερο. Η γαλλική εταιρεία κατέκτησε το τρόπαιο του Ράλι Ντακάρ τέσσερις συνεχόμενες φορές μεταξύ 1987 και 1990, με τις νίκες να κατανέμονται ισομερώς μεταξύ του 205 T16 (αριστερά) και του 405 T16 (δεξιά) με το αξέχαστο χρώμα γνωστής καπνοβιομηχανίας.

Peugeot 405 T16 Pikes Peak

Peugeot 405 T16 Pikes Peak Μουσείο Peugeot

Ο Ari Vatanen δεν αρκέστηκε στο να σηκώσει τρία τρόπαια της Peugeot στο Ντακάρ (από τα συνολικά επτά που έχει πάρει μέχρι στιγμής), αλλά στόχευσε σε κάτι ακόμα πιο υψηλό - μια νίκη και ένα ρεκόρ χρόνου στην ανάβαση Pikes Peak International Hill Climb.

Διαβάστε Επίσης

Ο αγώνας του με το 405 T16 στα 10 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα το 1988 απαθανατίστηκε στην ταινία Climb Dance, καθιστώντας αυτό ίσως το πιο διάσημο αυτοκίνητο σε ολόκληρο το μουσείο.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak

Peugeot 208 T16 Pikes Peak Μουσείο Peugeot

Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα, φυσικά, και το 2013 η Peugeot ήταν περισσότερο από έτοιμη να διεκδικήσει ξανά τις τιμές του Pikes Peak. Οι κόσμοι των αγώνων ράλι και των αγώνων αντοχής συνδυάστηκαν, με αποτέλεσμα το πιο υπέροχο από τα Frankencars - αυτό το 208 T16 των 875 κιλών και των 875 ίππων.

Και ποιος άλλος εκτός από τον πιο νικηφόρο οδηγό του WRC, τον Sebastien Loeb, θα το ανέβαζε στο βουνό του Κολοράντο; Η Peugeot μείωσε περισσότερα από 90 δευτερόλεπτα από το ρεκόρ του Rhys Millen με μια συγκλονιστική διαδρομή 8 λεπτών και 13 δευτερολέπτων. 

Peugeot VLV

Peugeot LVL Μουσείο Peugeot

Από το πιο ζωηρό Peugeot όλων των εποχών στο -ίσως- πιο αδύναμο. Αλλά για όλα όσα στοχεύει η Peugeot (και όλοι οι άλλοι) σε εκθέσεις μόνο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα την επόμενη δεκαετία, αυτό το Véhicule Léger de Ville αντιπροσωπεύει πλήρως ηλεκτρικές διθέσιες αστικές μετακινήσεις με πριγκιπική ισχύ 3,3 ίππων και αυτονομία περίπου 80 χιλιομέτρων. 

Ή περίπου το ίδιο με το σημερινό Citroen Ami, παρά το γεγονός ότι το VLV είναι πλέον ογδόντα ετών. Η Peugeot πούλησε 377 αυτοκίνητα μεταξύ 1941 και 1943, κυρίως σε γιατρούς και ταχυδρόμους.

Peugeot 402 B Gasogene Limousine

Peugeot 402 B Gasogene Limousine Μουσείο Peugeot

Αν το Gasogene Limousine σου ακούγεται κάπως περίεργο, περίμενε να ακούσεις πώς λειτουργεί!
Πριν η Peugeot ασχοληθεί με το ηλεκτρικό VLV, προσπαθούσε να λύσει τις πιθανές ελλείψεις καυσίμων του πολέμου με ένα αυτοκίνητο που μετέτρεπε τον κάρβουνο σε αέριο.

Μεταξύ της εστίας φωτιάς και της γεννήτριας που ήταν τοποθετημένη στο πίσω μέρος, αυτό το τροποποιημένο Peugeot 402 μπορούσε να παράγει αρκετό μονοξείδιο του άνθρακα για απόδοση 40 ίππων και τελική ταχύτητα 65 km/h. Πάνω από 2.500 αυτοκίνητα απέκτησαν αυτή την κάπως επικίνδυνη μέθοδο πρόωσης μεταξύ 1940 και 1944.

Peugeot Quasar

Peugeot Quasar Μουσείο Peugeot

Ας γυρίσουμε μερικές δεκαετίες μπροστά και ας μπούμε βαθιά στον πλούσιο κατάλογο των concept car της Peugeot. Ενώ μια λιμουζίνα με κινητήρα από κάρβουνο έφτασε στην παραγωγή, αυτό το σούπερ-αυτοκίνητο του Group B με κινητήρα ράλι δυστυχώς δεν το έκανε.

Διαβάστε Επίσης

Ίσως το πιο προφητικό πράγμα στο Quasar του 1984 είναι η εξάρτησή του από μια οθόνη στη μέση του ταμπλό για την ψυχαγωγία μέσα στο αυτοκίνητο.

Peugeot Onyx

Peugeot Onyx Μουσείο Peugeot

Ναι, η Peugeot ανέπτυξε ένα ταλέντο στο να μας προσφέρει ιδιότροπα υπεραυτοκίνητα που δεν θα μπορέσουμε ποτέ να αγοράσουμε. Μετά το 907 με κινητήρα V12 στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ήρθε το Onyx του 2012.

Πήρε το diesel-υβριδικό σύστημα κίνησης V8 με 680 ίππους που συμμετείχε στο Le Mans και το έκρυψε κάτω από ένα όμορφα κατασκευασμένο αμάξωμα από άνθρακα και χαλκό. Υποθετικά, είχε τελική 355 km/h.

Peugeot Hoggar και Quartz

Peugeot Hoggar και Quartz Μουσείο peugeot

Δεν πήραμε μια έκδοση παραγωγής του Onyx, αλλά πήραμε αυτοκίνητα εμπνευσμένα σε μεγάλο βαθμό από αυτά.

Ίσως θα συμφωνούσαμε περισσότερο με τα crossover αν έμοιαζαν περισσότερο με το buggy Hoggar, αν και είμαστε ευγνώμονες που στοιχεία του Quartz συνεχίζουν να φαίνονται στο Peugeot 3008 που μπορούμε πραγματικά να αγοράσουμε.

Peugeot 601 Eclipse

Peugeot 601 Eclipse Μουσείο Peugeot

Για να αποδείξουμε την αδιάκοπη "προφητική" σκέψη της Peugeot, ορίστε ένα αναδιπλούμενο cabrio με σκληρή οροφή από το 1934.

Σίγουρα, δεν είναι το 206 CC, αλλά η μετατροπή του από το πολύ πιο boxy 601 σεντάν έγινε τουλάχιστον από τον παλιό καλό Monsieur Pourtout. Αρκετά κομψό.

Peugeot 205 GTI

Peugeot 205 GTI Μουσείο peugeot

Πρώτη φορά το ακούμε αυτό. Ήταν δημοφιλές; Είχε καλή συμπεριφορά; Εντάξει πολύ αγαπημένο, στην Ελλάδα και όλη την Ευρώπη. 

Διαβάστε Επίσης

Μάθαμε όμως για το μπλε αυτοκίνητο στο βάθος -πρόκειται για ένα concept που γράφτηκε από την Pininfarina για το πρόγραμμα "M24", το οποίο έβλεπε την Peugeot να στοχεύει στη δημιουργία ενός κομψού hatchback που θα τοποθετούνταν ανάμεσα στα μοντέλα 104 και 305. Τι να έγινε άραγε;

Peugeot 205 T16

Peugeot 205 T16 Μουσείο Peugeot

Μπήκαμε στο Μουσείο της Περιπέτειας Peugeot κατά τη διάρκεια των εορτασμών για τα σαράντα χρόνια του 205 και ανάμεσα σε κάθε είδους παραδείγματα -συμπεριλαμβανομένου του λιγότερο εντοπισμένου 205 Nepala estate- καθόταν περήφανα αυτό το απολαυστικό αυτοκίνητο δρόμου 205 Turbo 16, η ειδική ομολογιακή έκδοση από τις ένδοξες ημέρες του Group B. Υπέροχο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network