
Οι Ιάπωνες, έχουν δώσει κατά καιρούς μερικά από τα πιο εντυπωσιακά δείγματα γραφής στην κατηγορία σπορ οχημάτων υψηλών επιδόσεων. Το Honda NSX ας πούμε, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού. Υπάρχουν όμως και οι φορές που τα τμήματα σχεδιασμού δεν έχουν ιδιαίτερα κέφια και οι επιδόσεις δεν είναι αυτό που θα χαρακτήριζες υψηλές. Και τότε αυτό που μένει, είναι μια μάλλον εκκεντρική εμφάνιση.
1. Nissan Pulsar VZ-R N1

Όλοι γνωρίζουν το Nissan Pulsar GTI-R, ή αλλιώς την ιαπωνική εκδοχή της Integrale. Και ίσως γνωρίζουν και το Almera GTI ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με το οποίο μοιάζει αρκετά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Αλλά σας υποσχόμαστε ότι το N1 δεν έχει καμία σχέση με κανένα από τα δύο.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα αυτοκίνητο στο οποίο όλα τα λεφτά είναι ο κινητήρας. Εφοδιάζεται με έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1.6 lt που έχει απόδοση 197 ίππων χωρίς turbo, με την κόκκινη περιοχή στο στροφόμετρο να ξεκινά στις 8.600 rpm και 123 ίππους/λίτρο. Α, και το βάρος του είναι 1.090 kg. Σκεφτείτε το σαν ένα 306 Rallye με κάπως άκομψη εμφάνιση και πιο άγρια απόδοση ισχύος. Βρείτε ένα διαθέσιμο προς πώληση και είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα χρησιμοποιεί τον αρχικό του κινητήρα. Γιατί άραγε;
2. Honda City Turbo II

Θεωρείς περίεργο το Almera; Καλωσόρισε το Jazz, ένα αυτοκίνητο πόλης της δεκαετίας του '80 με έναν μικρό κινητήρα turbo 1.2 lt, ο οποίος πιέζεται όσο γίνεται για να φτάσει στην απόδοση των 108 ίππων. Αλλά η μεσαία ισχύς σε ένα συμπαγές αμάξωμα, δεν είναι στην πραγματικότητα το colpo grosso του City. Και ποιο είναι τότε; Άνοιξε την πόρτα του χώρου αποσκευών και αυτό που θα αντικρίσεις, είναι ένα στριμωγμένο σκουτεράκι 50cc. Το Honda Motocompo των 2,5 ίππων, παίζει το ρόλο του tender για να συνεχίσεις τη διαδρομή σου αφού έχεις παρκάρει το City.
3. Suzuki Alto Works

Όποιος ανήκει στο club όσων κόλλησαν ένσημα στο πρώτο βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo, είναι αρκετά πιθανό να αναγνωρίζουν στο πρόσωπο του συγκεκριμένου αυτοκινήτου την μοναδική επιλογή αγοράς με το πενιχρό πιστωτικό τους υπόλοιπο.
Πρόκειται για ένα hot hatch που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς του μικροσκοπικού kei car (σ.σ. όρος που χαρακτηρίζει τα ιαπωνικά αυτοκίνητα πόλης), πράγμα που σημαίνει ότι το μεταξόνιό του είναι πέριπου όσο ενός skateboard και η ισχύς του περιορίζεται στους 64 ίππους. Σε αντίθεση με άλλα kei μοντέλα σε αυτή τη λίστα, το Suzuki Alto κατασκευάζεται ακόμα και σήμερα, στην 8η πλέον γενιά του.
4. Daihatsu Cuore Avanzato TR-XX R4

Άλλο ένα kei hot hatch, αλλά το συγκεκριμένο εισήχθη σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές για λίγο, στα τέλη της δεκαετίας του '90. Αν αφιερώσεις λίγη ώρα για να αποκωδικοποιήσεις την ονομασία του, που παραπέμπει σε κωδικό για wi-fi, θα διαπιστώσεις επίσης ότι είναι τετρακίνητο. Ένα μίνι ράλι λοιπόν! Ή και όχι. Αλλά μην κάνεις και πολύ πλάκα μαζί του: με αμάξωμα που ζυγίζει μόλις 750kg, δεν είναι πιο αργό από ένα σύγχρονο Suzuki Swift Sport. Τουλάχιστον μέχρι τα 100km/h.
5. Subaru Vivio RX-R

Ο τρίτος και τελευταίος υποψήφιος της κατηγορίας kei, είναι ένα αυτοκίνητο επιδόσεων της Subaru με υπερτροφοδότηση, που δεν είναι Impreza. Ναι, υπάρχουν και τέτοια. Και το RX-R είχε ένα πραγματικό αυτοκίνητο ράλι, στο οποίο συμμετείχε ο πραγματικός Colin McRae. Μέχρι που το τράκαρε.
Θέλεις ένα fun fact για να εντυπωσιάσεις τους φίλους σου σε ένα σαφώς πολύ συγκεκριμένο κουίζ; Το όνομα "Vivio" προέρχεται από τη μετατροπή των ψηφίων του κυβισμού των 660cc σε λατινικούς αριθμούς (VI-VI-O). Πόσο πιο cool θα μπορούσε να γίνει;
6. Nissan March Super Turbo

Πόσο προκλητική θα μπορούσε να θεωρηθεί η εμφάνιση του συγκεκριμένου Micra; Ο αεραγωγός στο καπό μπορεί να φαντάζει ως τραβηγμένη επιλογή, όμως το έργο του είναι η ψύξη ενός κινητήρα 930cc με τούρμπο και κομπρέσορα. Τελικά αν το καλοσκεφτείς, η όχι και τόσο ευρηματική ονομασία του, είναι απόλυτα κυριολεκτική. Ναι, αυτό το Micra -ή αλλιώς March- διέθετε δύο τύπους υπερτροφοδότησης πολύ πριν η συγκεκριμένη εφαρμογή, παρουσιαστεί από την VW στο Golf.
Όπως και στα περισσότερα αυτοκίνητα αυτής της λίστας, η μέτρια ισχύς των 108 ίππων, είχε να κινήσει το λιγοστό βάρος των 740kg με αποτέλεσμα σχετικά καλές επιδόσεις. Υπήρχε ακόμη και αγωνιστική έκδοση.
7. Toyota Corolla T Sport Compressor

Όταν η Toyota παρουσίαζε το Yaris GRMN πριν από μερικά χρόνια, θα μπορούσε βάσιμα να υποθέσει κανείς πως ο κινητήρας τούρμπο των 1.8lt ήταν δανεισμένος από την Lotus Elise. Κι όμως, ένα σχεδόν παρόμοιο μοτέρ έκανε την εμφάνισή του πολύ περισσότερο από μια δεκαετία νωρίτερα στη συγκεκριμένη Corolla και μάλιστα με λίγο μεγαλύτερη ισχύ.
Η απάντηση στο ερώτημα γιατί την θυμούνται ελάχιστοι, είναι πως παρά την υψηλόστροφη λειτουργία του και τους 215 ίππους ισχύος, το υπόλοιπο αυτοκίνητο δεν σου έδινε κάποιο σοβαρό λόγο να το θυμάσαι. Μόλις 250 αντίτυπα διέθεταν υπερτροφοδότη και κατασκευάστηκαν για να δώσουν παράταση ζωής στο μοντέλο, όταν οι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων θα επηρέαζαν την έκδοση με τις βασικές προδιαγραφές.
8. Mitsubishi Colt Ralliart Version R

Αρκετοί λογικά θα θυμούνται το Colt CZT. Πριν από περίπου μια δεκαετία βρισκόταν στην ευρωπαϊκή αγορά, ως εναλλακτική πρόταση σε αντίστοιχα -μικρών- διαστάσεων γαλλικά μοντέλα. Βέβαια το CZT δεν είχε ούτε τις προδιαγραφές, ούτε την εμφάνιση για να διεκδικήσει θέση στη συγκεκριμένη λίστα. Μέχρι τη στιγμή που το μπροστινό μέρος του Lancer Evo X μπολιάστηκε κάπως άκομψα είναι αλήθεια, στο μικρό hatchback της Mitsubishi. To αδερφάκι του CZT, απέκτησε 5 πόρτες, κιβώτιο CVT, επιπλέον 15 ίππους ισχύος και λογότυπο "Version R”. Μπορεί οι αισθητικές πινελιές της εν λόγω έκδοσης να παραπέμπουν σε συνοικιακή μετατροπή, όμως το τελικό αποτέλεσμα μας αρέσει.
9. Nissan Note e-Power Nismo S

Ακόμη ένα μοντέλο της Nissan, το 3ο στη συγκεκριμένη λίστα. Το ενδιαφέρον στοιχείο εδώ, είναι πως πρόκειται για ένα mainstream μοντέλο, δεδομένου ότι η βασική του έκδοση είναι από τα πιο εμπορικά μοντέλα στην Ιαπωνία. Σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει ήδη, η Nissan είναι πιο ελαστική αναφορικά με το που τοποθετεί τα σήματα Nismo εκτός Ευρώπης. Που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει πως δεν εξαιρείται ακόμη κι ένα υβριδικό SUV. Η ανάρτηση είναι σκληρότερη, τα ελαστικά της Yokohama υπόσχονται βελτιωμένη πρόσφυση, όμως η ισχύς δεν υπερβαίνει τους 134 ίππους.