Suzuki Jimny LCV: Ο τετραγωνισμός του μικρού ήρωα

H Suzuki βρήκε το παραθυράκι για να συνεχίσει την εισαγωγή του Jimny στην Ευρώπη. Μόνο που από αυτό, δεν χωράμε όλοι

Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV
Suzuki Jimny LCV

"...το Jimny LCV μπορεί να γίνει κτήμα σου μόνο αν έχεις κτήμα. Διασταλτικά, αν είσαι κάποιου είδους επαγγελματίας"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Γιατί είναι κουτί, αλλά δώρου. Και περιέχει διασκέδαση

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Υπάρχουν εσωτερικά επαγγελματικών που θυμίζουν πολυτελή SUV. Δεν είναι ένα από αυτά

Στο άμεσο μέλλον θα επικαλούμαστε το Suzuki Jimny ξεκινώντας με το "Θυμάσαι τότε". Και δεν θα είμαστε ούτε γραφικοί, ούτε προγονόπληκτοι, γιατί ο τελευταίος -ίσως- των χωμάτινων Μοϊκανών, θα αξίζει κάθε ανάσα από τον απελπισμένο αναστεναγμό μας. Βλέπεις, δεν έχουν μείνει πολλά τόσο ικανά τετρακίνητα σ' αυτό τον αυτοκινητικό κόσμο. A, και κυρίως με τέτοια τιμή σε σχέση με τις αρετές τους: κάτι παραπάνω από 20.000 ευρώ. Μόλις.

Το Suzuki Jimny είναι κάθετο ως προς την αισθητική και, παρεμπιπτόντως, το αμάξωμά του. Με χαρακτηριστικά που ζήλεψαν την αεροδυναμική απόδοση ενός φυλακίου σκοπιάς, βλέπουμε το πιο τετραγωνισμένο αυτοκίνητο από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 και έκτοτε, που η Volvo διέρρηξε τις σχέσεις τις με τις καμπύλες και η σειρά 200 αγάπησε τις γωνίες.

Suzuki Jimny LCV

Μέχρι πρότινος μπορούσαμε να το χαρούμε όλοι. Όχι πια. Ο λάκκος των λεόντων που μέσα του βρυχώνται οι διατάξεις περί ρύπων, δαιμονοποίησε τη διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά. Αλλά το Jimny, που δεν το σκιάζει φοβέρα καμιά, ξανατράβηξε προς τη δόξα ως ελαφρύ επαγγελματικό όχημα. Όπως αντιλαμβάνεσαι, και, αντίστοιχα με το εξίσου απατηλό όνειρο των "διπλοκάμπινων”, το Jimny μπορεί να γίνει κτήμα σου μόνο αν έχεις κτήμα. Διασταλτικά, αν είσαι κάποιου είδους επαγγελματίας που σου εξασφαλίζει το προνόμιο να κατέχεις ένα LCV (Light Commercial Vehicle).

Suzuki Jimny LCV

Η σχεδιαστική του απλότητα ανταγωνίζεται την τεχνολογική αμεριμνησία. Αλλά αυτό ακριβώς είναι που θα εκτιμήσεις, μαζί και την πεποίθηση ότι δεν σπάει και δεν χαλάει, ό,τι εμπόδιο κι αν σκαρφιστείς να πετάξεις στο πέρασμά του. Εκβραχίζει και ξεμπαζώνει με το άκοπο ενός χωματουργικού μηχανήματος, ακόμη κι αν δεν έχει μπει στο παιχνίδι η τετρακίνηση All Grip Pro. Αλλά, ευτυχώς, με αρκετή άνεση και -σχετικά- περιορισμένες αναπηδήσεις από τους άκαμπτους άξονες.

Ναι, βασίζεται στο ξακουστό πλαίσιο τύπου "σκάλας", αυτή τη μεταλλική ρωμαλέα κατασκευή που τείνει προς εξαφάνιση και προνοεί για την μακροημέρευση του αμαξώματος "μονώνοντάς" το από τις καταπονήσεις. Να θυμάσαι ότι αυτό το είδος του πλαισίου, εγγράφεται ακόμη και σήμερα στο βιογραφικό πολυθρύλητων τετρακίνητων, όπως το Wrangler.

Suzuki Jimny LCV

Και μια που to αναφέραμε, να σημειώσουμε ότι κάθε ομοιότητα του Jimny με το μοντέλο της Jeep, αλλά και με το αρχέτυπο Willy's, δεν -μπορεί να- είναι συμπτωματική. Το back-to-basics Suzuki κλείνει το μάτι στη σχεδιαστική και εξοπλιστική ανεμελιά. Στο ενσυνείδητα στοιχειώδες εσωτερικό του, η αποτελεσματικότητα στα χώματα διατρανώνεται με τον μαγικό λεβιέ του βοηθητικού κιβωτίου των "κοντών" σχέσεων. Η ισχύς μετά βίας υπερβαίνει τους 100 ίππους, αλλά το βάρος ίσα που ξεπερνάει τον ένα τόνο και το μήκος με το ζόρι φτάνει τα τρία 3,65 μέτρα (ολικό μήκος, μαζί με τη ρεζέρβα). Το ανεδαφικό άθροισμα μας κάνει ένα αυτοκίνητο που μεγαλουργεί εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, αλλά και προσαρμόζεται εξαιρετικά όταν παύει η σκόνη.

Suzuki Jimny LCV

Κάθε τετρακίνητο που βλέπει χώμα και δεν κάνει αναστροφή ατιμασμένο όπως καλή ώρα το Jimny, αφήνει μπόσικο στο σύστημα διεύθυνσής του, τον περίφημο "τζόγο" του τιμονιού. Αυτό, λοιπόν, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των 4Χ4, που στα βουνά είναι σωτήριο για την κατευθυντικότητα, στην άσφαλτο αποστειρώνει την αίσθηση, κυρίως σε συνδυασμό με το ψηλό προφίλ των ελαστικών. Ωστόσο, με τα λίγα κιλά του, το Jimny είναι τσακωμένο με την αδράνεια και την ατσαλοσύνη, σου χτυπάει το καμπανάκι όταν κλίνεις προς την αδεξιότητα και κρατάει σαν άσο στο μανίκι το ESP, που -αν το έχεις αποεπιλέξει- επανενεργοποιείται αυτοβούλως μετά τα 30 χλμ./ώρα.

Οι δε κατσικόδρομοι, είναι οι autobahns του Jimny. Οι δυνατότητές του περιορίζονται μόνο από τα ελαστικά "πρώτης τοποθέτησης" και την αυτοπεποίθηση του οδηγού. Τα πρώτα αλλάζουν και η δεύτερη αποκτάται βράχο βράχο. Σε κάθε περίπτωση, το μικρό βάρος, οι ελάχιστοι πρόβολοι, οι "κοντές σχέσεις" και η απόσταση από το έδαφος δεν έχουν αντίπαλο, ούτε στα βουνά, ούτε στην αγορά.

Suzuki Jimny LCV

Θα θέλαμε πολύ να το ξεχάσουμε, αλλά μιλάμε για ένα επαγγελματικό όχημα. Αυτό σημαίνει ότι από τα καθίσματα και πίσω (μεσολαβούντος ενός διάτρητου διαχωριστικού) υπάρχει ένας κυβικός χώρος φόρτωσης, με μπόλικο όγκο 863 λίτρων, φροντισμένος με μοκέτα στο δάπεδο, πρακτικός και ευεργετημένος από την μεγάλη πόρτα. Σημαίνει ακόμη ότι θα πρέπει να δείξεις συγκατάβαση στην αεροδυναμική συναυλία και να είσαι ανεκτικός στο θόρυβο κύλισης.

Σε έναν αγγελικό κόσμο, οι δρόμοι ήταν θα κατάμεστοι από τους συμπαθείς, μικρούς ήρωες της Suzuki φορτωμένους με εξοπλισμό ορειβασίας, καταδυτικές μπουκάλες, αντίσκηνα και υπνόσακους, αλλά, οι μόνοι τυχεροί είναι οι επιτηδευματίες που το δικαιούνται.

Suzuki Jimny LCV

Κινητήρας: 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, 1.462 cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Χειροκίνητο / 5
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς, κατ' επιλογή στους τέσσερις, κιβώτιο "κοντών" σχέσεων
Ισχύς: 102 ίπποι
Ροπή: 130 Nm
0-100 km/h: -
Τελική ταχύτητα: 145 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 7,7 lt/100 km
μέση δοκιμής: 8,6 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 3.480 mm x 1.645 mm x 1.720 mm
Βάρος: 1.090 kg
Χώρος αποσκευών : 863 lt
Εκπομπές CO2: 173 g/km
Τιμή: από €20.560

Best of Network