Αναδιάρθρωση με 3.000 απολύσεις για μεγάλη φίρμα αυτοκινήτων

Σε τοπικό επίπεδο εν πολλοίς αλλά και σε ολόκληρη την βόρεια Ευρώπη θα επικεντρωθούν οι απολύσεις μεγάλης εταιρείας αυτοκινήτου που ανακοίνωσε πρόγραμμα αναδιάρθρωσης.

Volvo ES90

Η Volvo ανακοίνωσε την απόλυση 3.000 υπαλλήλων –στην πλειονότητά τους εργαζόμενων γραφείου– ως μέρος ενός εκτεταμένου προγράμματος αναδιάρθρωσης, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει το αυξημένο λειτουργικό κόστος, την επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη γεωπολιτική αστάθεια στο παγκόσμιο εμπόριο. 

Volvo XC70 Plug-in υβριδικό

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, που αναζητά τρόπους να ενισχύσει τη ζήτηση για τα μοντέλα της και να ανακάμψει τη μετοχή της που έχει καταγράψει χαμηλές επιδόσεις, παρουσίασε τον περασμένο μήνα ένα πρόγραμμα περικοπής δαπανών ύψους 18 δισ. σουηδικών κορωνών (περίπου 1,6 δισ. ευρώ). Ο νέος –και παλιός– διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Hakan Samuelsson, ο οποίος επέστρεψε στη θέση του CEO έπειτα από την αποχώρησή του το 2022, τόνισε ότι οι περικοπές αφορούν κυρίως προσωπικό γραφείου, το οποίο αποτελεί το 40% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας.

Διαβάστε Επίσης

"Οι περικοπές αφορούν σχεδόν όλους τους τομείς – από την έρευνα και ανάπτυξη μέχρι την επικοινωνία και τους ανθρώπινους πόρους", δήλωσε ο Samuelsson στο Reuters. "Είναι ένα σημαντικό και αναγκαίο βήμα για να εξοικονομήσουμε πόρους και να δώσουμε την ευκαιρία σε όσους μείνουν να αναλάβουν περισσότερες ευθύνες".

Σύμφωνα με τον νέο οικονομικό διευθυντή της Volvo, Fredik Hansson, οι απολύσεις θα επηρεάσουν όλα τα τμήματα και τις γεωγραφικές περιοχές της εταιρείας, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση να εντοπίζεται στο Γκέτεμποργκ, όπου διατηρείται η κεντρική της διοίκηση. "Στόχος είναι η διαρθρωτική ενίσχυση της αποδοτικότητας, με αναδιάρθρωση σε κάθε επίπεδο", ανέφερε.

Το συνολικό κόστος της αναδιάρθρωσης υπολογίζεται σε 1,5 δισ. κορώνες (περίπου 132 εκατ. ευρώ), ενώ οι περικοπές προσωπικού αντιστοιχούν στο 15% των εργαζομένων γραφείου.

Hakan Samuelsson Volvo
O Hakan Samuelsson.

Η Volvo Cars, με κύριες μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη και την Κίνα, αντιμετωπίζει αυξημένο ρίσκο από τα νέα δασμολογικά μέτρα των Ηνωμένων Πολιτειών. Η εταιρεία έχει ήδη προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να μην μπορεί να εξάγει τα πιο προσιτά μοντέλα της στην αμερικανική αγορά, εφόσον εφαρμοστούν οι σχεδιαζόμενοι δασμοί.

Παράλληλα, έχει αποσύρει την οικονομική της καθοδήγηση λόγω των αβέβαιων προοπτικών της αγοράς και της μειωμένης καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Οι ανακατατάξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία λόγω εμπορικών εντάσεων και γεωπολιτικών μεταβολών δημιουργούν ένα ασταθές περιβάλλον, το οποίο η Volvo προσπαθεί να διαχειριστεί μέσα από τον περιορισμό του κόστους και την αναδιάρθρωση.

Η εταιρεία ανακοίνωσε πως το νέο οργανωτικό της σχήμα θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο του 2025. Αναλυτές, όπως ο Χάμπους Ένγκελαου της Handelsbanken, σχολίασαν πως οι ανακοινώσεις βρίσκονται εντός των αναμενόμενων πλαισίων και αξιολόγησαν θετικά την κατεύθυνση για ευελιξία και απλοποίηση των δομών της εταιρείας.

Την ίδια στιγμή, η μετοχή της Volvo σημείωσε άνοδο 3,6% το μεσημέρι της Δευτέρας, αν και μεγάλο μέρος της αύξησης σημειώθηκε πριν από τη γνωστοποίηση των απολύσεων. Πάντως, από την αρχή του έτους η μετοχή παραμένει μειωμένη κατά 24%.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network