Αποστολή στην Πορτογαλία: Το Renault 4 είναι ένας θρύλος που απειλεί τους Κινέζους

Το νέο ηλεκτρικό R4 E-Tech συστήνεται ως το πιο στιλάτο compact SUV εκεί έξω σε μια μοναδική συνταγή της Renault που συνδυάζει vintage στοιχεία σε έναν φουτουριστικό καμβά. Σα να ξεπήδησε από κάποια ευφάνταστη σχεδιαστική εργασία τεχνητής νοημοσύνης.

Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault 4 E-Tech
Renault Retromobile R4
Renault 4L

Η σχεδιαστική κατεύθυνση που έχει επιλέξει τα τελευταία χρόνια η Renault για τα νέα ηλεκτρικά της μοντέλα, εμπεριέχει σύγχρονη τεχνολογία και μπόλικο συναίσθημα. Μετά το supermini R5, σειρά πήρε το μικρό SUV R4 που θα το δούμε στους ελληνικούς δρόμους σε λίγους μήνες.

Για τον επόμενο χρόνο έχει προγραμματιστεί και η πρεμιέρα του νέου Twingo, ενός επίσης νέου ηλεκτρικού μοντέλου με ονομασία από τα παλιά.

Διαβάστε Επίσης

Τα τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Renault εντάσσονται στο πρόγραμμα Ampere που τέθηκε σε ισχύ το 2023 και αφορά μια στρατηγική πρωτοβουλία της εταιρείας για την επιτάχυνση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη έξυπνων, συνδεδεμένων οχημάτων στην Ευρώπη.

Renault 4 E-Tech

Αξίζει να σημειωθεί πως στο συγκεκριμένο πρόγραμμα απασχολούνται αυτή τη στιγμή περί τους 11.000 εργαζόμενους εκ των οποίων ποσοστό 35% είναι μηχανικοί.

Αυτό σημαίνει πως η Renault έχει επενδύσει σημαντικούς πόρους σε ανθρώπινο δυναμικό και επενδύσεις για να βγάλει στην παραγωγή μοντέλα όπως το νέο Renault 4 E-Tech αλλά και το R5 E-Tech που προηγήθηκε, σε μια αγορά που κατακλύζεται από αρκετά αξιόλογα ηλεκτρικά μοντέλα made in China.

Renault Retromobile R4

Με παράδοση στην κατασκευή οχημάτων για περισσότερα από 125 χρόνια, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να αναμοχλεύει στο βιβλίο της ιστορίας της και να γεννά ή να προσαρμόζει νέες ιδέες. Ο ρετροφουτουρισμός στην αυτοκίνηση είναι μια τάση που έχει επανέλθει στο σύγχρονο life style και η Renault διαδραματίζει αυτή την στιγμή πρωταγωνιστικό ρόλο.

Το νέο Renault 4 βασίζεται στην επιτυχία του αρχέτυπου μοντέλου που κυκλοφόρησε σε περισσότερες από εκατό χώρες μεταξύ 1961 και 1992, σημειώνοντας πωλήσεις άνω των 8,1 εκατ. μονάδων.

Renault 4L

Παραμένει το πιο δημοφιλές μοντέλο της γαλλικής εταιρείας και το 4ο πιο εμπορικό επιβατικό όχημα όλων των εποχών. Ένα εμβληματικό τετράτροχο διεθνούς εμβέλειας που έρχεται ξανά στο προσκήνιο στη σύγχρονη εκδοχή του.

Εδώ λοιπόν έχουμε ένα πλήρως ηλεκτρικό B-SUV δομημένο πάνω σε ένα 5θυρο αμάξωμα μήκους 4,1 μ. που φέρει τα ανασχεδιασμένα και εκμοντερνισμένα χαρακτηριστικά του κλασικού "κατρέλ” όπως έγινε ευρύτερα γνωστό και στην Ελλάδα.

Renault 4 E-Tech

Συμπαγές, αρκούντως ευρύχωρο και ευέλικτο, καταλαμβάνει μια θέση δίπλα στα υπόλοιπα ηλεκτρικά Renault 5, Megane, Scenic και μπροστά από το μελλοντικό Twingo του 2026.

Τα υπερ της πλατφόρμας AmpR Small

Ως βάση χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα AmpR Small. Πρόκειται μια εξειδικευμένη αρχιτεκτονική αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία αξιοποιήθηκε επίσης στο Renault 5 E-Tech electric.

Renault 4 E-Tech

Αυτή η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί τις μπαταρίες κάτω από τα καθίσματα, αφήνοντας χώρο για το πορτμπαγκάζ αλλά και για μια πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Ως εκ τούτου, ο χώρος αποσκευών προσδιορίζεται στα 420 λίτρα με ιδιαίτερα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης – στα 607 mm από το έδαφος. Μάλιστα η εταιρεία προσφέρει σε όλες τις εκδόσεις, το σύστημα ηλεκτρικά ανοιγόμενης 5η πόρτας, ένα χαρακτηριστικό που το συναντάμε κυρίως σε μοντέλα της μεγαλύτερης κατηγορίας C-SUV.

Renault 4 E-Tech

Παραλλήλως, η συγκεκριμένη πλατφόρμα προσφέρει πολύ καλή δυναμική συμπεριφορά στο αυτοκίνητο χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους.

Ένα επίσης στοιχείο της ευελιξίας και της σταθερότητας που προσφέρει είναι και η ικανότητά να ρυμουλκεί φορτίο έως 750 κιλά, πέραν του γεγονότος ότι επιτρέπει την ενσωμάτωση προηγμένων βοηθημάτων οδήγησης, όπως το σύστημα Active Driver Assist, το οποίο υποστηρίζει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.

Renault 4 E-Tech

Γενικώς το μοντέλο διαθέτει 26 συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Η προηγμένη σουίτα περιλαμβάνει εκτός των άλλων προειδοποιήσεις σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση διασταυρούμενης κυκλοφορίας και ειδοποιήσεις για ασφαλή έξοδο επιβατών.

Το αναπροσαρμοζόμενο cruise control διαθέτει μια έξυπνη λειτουργία που προβλέπει επερχόμενες στροφές και ελαττώνει αυτόματα την ταχύτητα.

Διαβάστε Επίσης

Τέλος, η εταιρεία έχει τοποθετήσει ένα φυσικό κομβίο που απενεργοποιεί μονομιάς τις ειδοποιήσεις μια ομάδας συστημάτων χωρίς να μπαίνεις σε μενού και υπομενού στο infontainment. Το συγκεκριμένο σύστημα ονομάζεται "My Safety Switch”.

Renault 4 E-Tech

Η πρωτοτυπία στο σχέδιο

Η σχεδίαση του Renault 4 E-Tech electric ισορροπεί ανάμεσα στη ρετρό νοσταλγία και στον φουτουρισμό. Η χαρακτηριστική μάσκα με τους στρογγυλούς προβολείς και τη φωτιζόμενη ενιαία λωρίδα φωτός μπροστά χαρακτηρίζεται ως πρωτότυπη.

Η γκάμα περιλαμβάνει επτά αποχρώσεις αμαξώματος – μεταξύ αυτών και διχρωμίες – καθώς και ποικιλία αισθητικών επιλογών.

Renault 4 E-Tech

Τα φινιρίσματα Evolution, Techno και Iconic προσφέρουν διαφορετικές υφές, χρώματα και υλικά, με πολυτελείς λεπτομέρειες και φωτιζόμενα λογότυπα. Αργότερα θα κυκλοφορήσουν και εκδόσεις με ανοιγόμενη οροφή τύπου canvas roof.

Ιδιαίτερα ευφάνταστο είναι και το εσωτερικό περιβάλλον. Επενδύσεις καπιτονέ και τζιν ενισχύονται από οικολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά.

Renault 4 E-Tech

Η εμπειρία χρήσης ενισχύεται από το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, που διαθέτει λειτουργικό σύστημα Google και παρέχει πρόσβαση σε χάρτες Google, τη φωνητική εντολή Google Assistant και μια πληθώρα εφαρμογών (100 ή περισσότερες ανάλογα με την έκδοση) μέσω του καταλόγου Google Play.

Renault 4 E-Tech

Ο εικονικός βοηθός Reno – το είδαμε και στο Renault 5 - και η ενσωμάτωση του ChatGPT διευκολύνουν την πλοήγηση, την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία, ενώ η δυνατότητα συνεχών αναβαθμίσεων διατηρεί το όχημα πάντα ενημερωμένο.

Η οθόνη 10,1 ιντσών – ή 7 ιντσών στα βασικά μοντέλα – λειτουργεί απρόσκοπτα χάρη στο προηγμένο τσιπ που συγκρίνεται σε ισχύ με εκείνα των κορυφαίων smartphones. Υπάρχει και μια δεύτερη οθόνη 10'' για το σύστημα infontainment που αποτελεί συνέχεια της πρώτης σε ένα παραλληλόγραμμο ενιαίο πάνελ.

Renault 4 E-Tech

Τεχνολογικό υπόβαθρο

Η μπροστινή ανάρτηση προέρχεται από τα Clio, Captur και Renault 5. Το σύστημα διεύθυνσης έχει μικρή σχέση μετάδοσης (14,5) και κύκλο στροφής μόλις 10,8 μέτρα για μεγαλύτερη ευελιξία, ιδιαίτερα στην πόλη.

Το Renault 4 E-Tech είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που προσφέρει τη λειτουργία One Pedal. Διαθέσιμη στις εκδόσεις Techno και Iconic, έχει 4 επίπεδα αναγεννητικής πέδησης, και ενεργοποιείται, από paddles πίσω από το τιμόνι.

Renault 4 E-Tech

Ο ηλεκτροκινητήρας δεν έχει μόνιμους μαγνήτες και βασίζεται στη σύγχρονη τεχνολογία χωρίς να χρησιμοποιεί υλικά από σπάνιες γαίες, κάτι που μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Θα υπάρχουν δυο διαθέσιμες επιλογές στο Renault 4: Η πρώτη με ισχύ 120 ίππων και ροπή 225 Nm που συνδυάζεται με μια μικρότερη μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh (η έκδοση ονομάζεται Urban Range) και η δεύτερη (comfort range), με τον ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 150 ίππων και ροπή 245 Nm που συνοδεύεται από μπαταρία 52 kWh.

Σύμφωνα με μετρήσεις της Renault κατά WLTP, η έκδοση με την μικρή μπαταρία επιτυγχάνει μέση αυτονομία 308 χλμ./φόρτιση ενώ με την μεγαλύτερη μπαταρία ξεπερνά τα 400 χλμ./φόρτιση. Οι εκδόσεις των 150 ίππων προσφέρουν επίσης ικανοποιητικές επιδόσεις, με επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 8,2'' και τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.

Renault 4 E-Tech

Σημαντική είναι και η υποδομή φόρτισης: όλες οι εκδόσεις διαθέτουν εσωτερικό φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW και δυνατότητα ταχείας φόρτισης με ρεύμα συνεχούς 100 kW.

Επίσης, η τεχνολογία V2L και V2G υποστηρίζεται από τον αμφίδρομο φορτιστή, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να παρέχει ενέργεια σε συσκευές ή να επιστρέφει ρεύμα στο δίκτυο.

Renault 4 E-Tech

Στο δρόμο, το νέο R4 προσφέρει ποιοτική κύλιση. Το τιμόνι είναι ακριβές και έχει καλή απόκριση βαρύτητας ενώ οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών μαζί με τις ελάχιστα ανασηκωμένες αναρτήσεις σε σχέση με το R5, προσδίδουν στο αμάξωμα απόσταση 181 χιλ. από το δρόμο για προσπέλαση τερέν με μικρές ανωμαλίες.

Το Renault 4 της σύγχρονης εποχής αναμένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο με τιμές που είναι υπό διαμόρφωση.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network