Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα κατέδειξε περισσότερους χαμένους απ' ότι κερδισμένους. Γενικώς, ο συνολικός όγκος πωλήσεων ήταν μειωμένος κατά 4,4% σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Dataforce.
Η Tesla, η Volvo και η Skoda σημείωσαν καλά αποτελέσματα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων ενώ πάλι η Mercedes και η Ford είδαν τα μερίδια τους συρρικνωμένα. Ωστόσο, τρεις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν μεγάλα άλματα.
Αναλυτικότερα, η Skoda πρόσθεσε περισσότερες από 11.000 ταξινομήσεις επί συνόλου 67.550 μονάδων που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 20%. Αυτή η διεύρυνση ώθησε την εταιρεία στην τρίτη θέση των πωλήσεων από την 8η που ήταν τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Μεγάλη συμβολή είχε το πλήρως ηλεκτρικό Enyaq iV. Οι πωλήσεις του μεσαίου SUV αυξήθηκαν κατά 50% σε 9.237 μονάδες και είναι το τρίτο πιο δημοφιλές ηλεκτρικό μοντέλο μετά τα Tesla Model Y και Model 3.
Η Tesla αύξησε τις πωλήσεις της κατά περισσότερες από 8.000 μονάδες αυξάνοντας τον όγκο πωλήσεων κατά 26% (συνολικά 43.618 μονάδες). Το μοντέλο που ώθησε προς τα πάνω τις πωλήσεις ήταν το Model 3 με αύξηση 258%.
Αύξηση κατά 24% σημείωσε και η Volvo καταγράφοντας συνολικές πωλήσεις 29.636 μονάδων. Εδώ η διεύρυνση αφορούσε περισσότερες από 5.600 ταξινομήσεις. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στο ηλεκτρικό SUV EX30.
Μικρή άνοδο σημείωσε η ισπανική Seat - θυγατρική του ομίλου Volkswagen -που ανέβηκε στο Νο 20 των συνολικών πωλήσεων από το Νο 23 που ήταν τον Σεπτέμβριο του 2023. Η άνοδος οφείλεται εν πολλοίς στις πωλήσεις του Ibiza του οποίου οι ταξινομήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 46% που μεταφράζεται σε 6.172 μονάδες.
Οι εταιρείες που σκόνταψαν
Η Mercedes έπεσε από την πρώτη τριάδα στις συνολικές πωλήσεις τον Σεπτέμβριο, υποχωρώντας στο Νο. 5 αφού ο όγκος της υποχώρησε κατά 5%, σε 63.179 μονάδες. Ένας λόγος για την πτώση ήταν η μείωση κατά 99% των πωλήσεων του ηλεκτρικού μεσαίου premium SUV EQC.
Πτώση στο Νο. 7 της συνολικής κατάταξης πωλήσεων είχε και η Audi από το Νο. 4 που βρισκόταν τον Σεπτέμβριο του 2023. Οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 8,6%, στις 58.528 μονάδες. Ένας βασικός λόγος για την πτώση ήταν η μείωση των ταξινομήσεων κατά 21% για το μοντέλο A3.
Η Ford εγκατέλειψε την πρώτη 10άδα, πέφτοντας στην 11η θέση από την ένατη θέση τον Σεπτέμβριο του 2023, αφού οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 16%, σε 44.397 αυτοκίνητα. Η ζήτηση για το πλήρως ηλεκτρικό Mustang Mach-E μειώθηκε κατά 59% - σε 1.089 μονάδες τον περασμένο μήνα.
Κερδισμένοι οι Κινέζοι
Η κινεζική BYD έκανε ένα μεγάλο άλμα τον Σεπτέμβριο ανεβαίνοντας στο Νο 30 από το Νο 38 τον ίδιο μήνα πέρυσι, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 187%, που μεταφράζεται σε 4.825 μονάδες. Πρωταγωνιστές της εταιρείας ήταν τα Seal, Seal U και Dolphin, τα οποία πρόσθεσαν περισσότερες από 3.400 πωλήσεις επί του συνόλου.
Άνοδο σημείωσε και η Xpeng που βρέθηκε στη θέση Νο. 43 από το Νο. 59 μετά την αύξηση των πωλήσεών της κατά σχεδόν 600% (927 μονάδες). Ωστόσο το μεγαλύτερο άλμα ήρθε από τη θυγατρική της Chery, την Omoda, η οποία ανέβηκε στο Νο. 35 στις ευρωπαϊκές πωλήσεις από την 77η θέση τον Σεπτέμβριο του 2023, όταν είχε πουλήσει μόλις 7 αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι τον Σεπτέμβριο η Omoda ξεπέρασε τις πωλήσεις των Jaguar, Subaru και Smart.
Από την άλλη, η MG της SAIC, η οποία είναι η κινεζική φίρμα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, υποχώρησε στο Νο 20 τον περασμένο Σεπτέμβριο από το Νο 18 που κατείχε τον ίδιο μήνα του 2023, αφού οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 28%, σε 19.184 μονάδες.
Ως εκ τούτου, τον περασμένο μήνα, αύξησαν τις πωλήσεις τους στην Ευρώπη 29 αυτοκινητοβιομηχανίες. Μεταξύ αυτών ήταν οι κινεζικές Zeekr, Voyah και Leapmotor καθώς και οι βρετανικές μάρκες McLaren, Morgan και Land Rover.
Συνολικά στο 9μηνο του έτους υπήρξαν 37 εταιρείες που έκλεισαν με μείωση του όγκου, συμπεριλαμβανομένων των Ferrari, Rolls-Royce, Alfa Romeo και Suzuki.