Η BYD, συνεχίζει μια πορεία εκτός κινεζικής αγοράς που μοιάζει ξέφρενη καθώς ανακοινώνει την επέκτασή της σε διάφορες χώρες του κόσμου, εμπλουτίζει συνεχώς τον στόλο της με υβριδικά αυτοκίνητα, EREV ή αμιγώς ηλεκτρικά και ανεβαίνει σιγά σιγά και σε κατηγορίες που δεν άγγιζε μέχρι τώρα.
Η στρατηγική της μάλιστα φαίνεται να αποδίδει καρπούς. Τον Ιούλιο του 2023, η αυτοκινητοβιομηχανία κατέλαβε την τρίτη θέση σε παγκόσμιες πωλήσεις, με τις δίολου ευκαταφρόνητες 315.600 πωλήσεις οχημάτων.
Οι μόνες μάρκες που ξεπέρασαν την BYD ήταν οι παγκόσμιοι κολοσσοί Toyota, με 651.200 πωλήσεις, και Volkswagen με 346.200. Ακόμη μεγαλύτερη αξία έχει ίσως το γεγονός πως η Tesla, ένας βασικός παίκτης στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, βρέθηκε πολύ πίσω, καταλαμβάνοντας την 13η θέση παγκοσμίως με 112.400 πωλήσεις τον ίδιο μήνα.
Η κλήση κερδών της BYD τον Αύγουστο αποκάλυψε ότι ενώ περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεών της προέρχονται από υβριδικά, οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών της οχημάτων αυξήθηκαν κατά 12%. Παρά την πιο αργή αρχή του έτους, οι εντυπωσιακές πωλήσεις του Ιουλίου υποδηλώνουν μια σταθερά ανοδική πορεία.
Ωστόσο, οι συνολικές πωλήσεις της BYD για το έτος την κατατάσσουν στην όγδοη θέση παγκοσμίως, πίσω από μεγάλες φίρμες όπως η Honda, η Toyota και η Chevrolet. Αν λάβουμε υπόψη τις συνολικές πωλήσεις των μητρικών εταιρειών, όπως της GM ή της Stellantis, η BYD παραμένει σημαντικά πίσω από αυτούς τους παγκόσμιους κολοσσούς.
Αυτό που καθιστά την άνοδο της BYD ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι το γεγονός ότι δεν πωλεί πλέον καθόλου οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE). Η γκάμα της αποτελείται αποκλειστικά από PHEV, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα—οχήματα που κερδίζουν γρήγορα έδαφος τόσο στην Κίνα όσο και στις διεθνείς αγορές.
Η επιτυχία της προκαλεί ανησυχία στις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και τις ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά καθώς η επιρροή της BYD συνεχίζει να αυξάνεται. Πράγμα που αποδεικνύεται εν μέρει και από το γεγονός πως κατάφερε να αποσπάσει μείωση των δασμών, στα προσχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για επιπλέον φορολογία των κινεζικών εταιρειών που εξάγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη.