Δοκιμή Skoda Enyaq iV80: Μεγάλο δρόμο θα διαβείς
Μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς, στην έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία που υπόσχεται πως μπορεί να σε ταξιδέψει. Το ερώτημα είναι μέχρι που.
Μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγοράς, στην έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία που υπόσχεται πως μπορεί να σε ταξιδέψει. Το ερώτημα είναι μέχρι που.
Από τα λίγα πραγματικά ολοκληρωμένα ηλεκτρικά της αγοράς.
Δεν προσφέρεται για συγκινήσεις, αλλά ποιο οικογενειακό προσφέρεται;
To Enyaq υπήρξε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Skoda. Και μπορεί το όνομά του να μην είναι τόσο εύηχο, όμως το αυτοκίνητο καθαυτό είναι από τα καλύτερα οικογενειακά της νέας ηλεκτρικής εποχής που μπορείς να αγοράσεις. Η πρώτη επαφή με την έκδοση iV60, υπήρξε μια σαφής δήλωση από πλευράς των Τσέχων πως μπορούν να διατηρήσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των μοντέλων τους και στην κατηγορία των ηλεκτρικών.
Σε περίπτωση που δεν είσαι εξοικειωμένος με την λογική στην ονοματοδοσία των εκδόσεων, το 60 αφορά στην χωρητικότητα της μπαταρίας. Με την οποία, το Enyaq δεν μπορεί να πάει ιδιαίτερα μακριά, ειδικά από τη στιγμή που θα αποφασίσεις να κινηθείς και εκτός πόλης. Αυτήν ακριβώς την παράμετρο της αυτονομίας έρχεται να βελτιώσει η έκδοση iV80, που εφοδιάζεται με τη μεγαλύτερη διαθέσιμη μπαταρία των 82 kWh (ωφέλιμες 77 kWh).
Όπως συνηθίζεται στο VW γκρουπ, το Enyaq είναι ένα ακόμη μοντέλο που μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με άλλα μοντέλα του ομίλου. Ειδικά στη συγκεκριμένη περίπτωση, η σχεδίαση του εσωτερικού καθιστά εμφανή την συγγένεια με το ID.4. Και βέβαια, έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη μοντέλο της Skoda που είναι καλύτερο από το αντίστοιχο με τα σήματα της VW.
Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη και η σχεδίαση σύγχρονη και ελκυστική. Εντάξει, ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,3 ιντσών υπάρχει και στο Enyaq, το γόητρο του οποίου επιχειρεί να σώσει η μεγάλη οθόνη infotainment των 13 ιντσών. Η τελευταία, κουβαλάει όπως είναι φυσικό στην πλάτη της το δύσχρηστο interface που χαρακτηρίζει και τα μοντέλα της VW, όμως τουλάχιστον στην περίπτωση του Enyaq, κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς υπάρχουν και κάποιοι φυσικοί διακόπτες.
Από την άλλη, οι χώροι, τομέας που παραδοσιακά τα μοντέλα της Skoda αποτελούν το μέτρο σύγκρισης έχουν την τιμητική τους. Δεν είναι μόνο τα 585 λίτρα του χώρου αποσκευών, αλλά και μία σειρά χώρων για μικροαντικείμενα σε κάθε πιθανό σημείο της καμπίνας, που καθιστούν το Enyaq ιδιαίτερα πρακτικό. Σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό, η διαβίωση στο εσωτερικό του ηλεκτρικού Skoda είναι άνετη και ευχάριστη. Αν θα έπρεπε οπωσδήποτε να ζητήσεις κάτι, ίσως να ήταν μια παραδοσιακή θύρα USB, στη θέση μίας εκ των τεσσάρων USB-C (δύο μπροστά και δύο για τους πίσω επιβάτες). Πάντως υπάρχει επιπλέον και θέση επαγωγικής φόρτισης του κινητού σου, καθώς και ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay.
Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Enyaq με την μικρότερη μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος πίσω και κινεί τους πίσω τροχούς. Η ισχύς παραμένει στους 204 ίππους, που με δεδομένο το αυξημένο βάρος των 2+ τόνων του αμαξώματος, είναι οριακή. Η παρτίδα της αίσθησης στην επιτάχυνση, σώνεται από την ροπή που είναι διαθέσιμη ακαριαία και σταθερά. Η τιμή των 8,5 δευτερολέπτων για το 0-100 είναι απόλυτα αξιοπρεπής, ενώ η χαμηλή τελική των 160 km/h οφείλεται στην ανάγκη προφύλαξης της μπαταρίας από ραγδαία αποφόρτιση.
Και εδώ είναι που φτάνουμε στο πιο ενδιαφέρον σημείο της συγκεκριμένης έκδοσης. Την αυτονομία. Η τιμή που υπόσχεται το εργοστάσιο ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα. Στην πράξη, αυτό το νούμερο μπορείς να το προσεγγίσεις κινούμενος αποκλειστικά εντός πόλης και με την ανάλογη προσοχή στους ρυθμούς επιτάχυνσης. Σε μικτές διαδρομές, περίμενε κάτι που θα κυμαίνεται στα επίπεδα των 400 χιλιομέτρων, ενώ αν διατηρήσεις σταθερά υψηλές ταχύτητες θα πέσεις στα περίπου 350.
Ως γενικό συμπέρασμα, το Enyaq iV80 έχει σαφώς βελτιωμένη αυτονομία σε σχέση με την έκδοση με την μικρότερη μπαταρία, όμως δεν αποτελεί το φάρμακο στον πονοκέφαλο της αυτονομίας κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Σε ταχυφορτιστή μπορεί να υποστηρίξει ισχύ 135 kW, μειώνοντας την στάση σου για καφέ σε κάποιον από τους σταθμούς του εθνικού οδικού δικτύου σε κάτω από 40 λεπτά για να φτάσεις από μονοψήφιο νούμερο στο 80%.
Ποιο είναι το συμπέρασμα όλων των παραπάνω; Υπό προϋποθέσεις, το Enyaq iV80 μπορεί να αποτελέσει μια πολύ αξιόλογη επιλογή για όποιον καλοβλέπει το ενδεχόμενο απόκτησης ενός ηλεκτρικού, ή ανήκει στην κατηγορία εκείνων που καλούνται να επιλέξουν μοντέλο για εταιρικό στόλο. Είναι ένα μοντέλο με σύγχρονη σχεδίαση, άπλετους χώρους, πλήρη εξοπλισμό και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Η τελευταία μεταφράζεται σε προσεγμένη ποιότητα κύλισης, αποτελεσματική ηχομόνωση και ανάρτηση που προάγει την άνεση.
Αν έχεις σπορ αναζητήσεις, το Enyaq δεν θα είναι ψηλά στην λίστα των επιλογών σου. Μην παρασύρεσαι από τα προγράμματα οδήγησης, καθώς το βάρος, οι αυξημένες διαστάσεις και η οριακή ισχύς δεν θα είναι σύμμαχοί σου. Όμως το Enyaq ποτέ δεν υπαινίχθηκε πως είναι σπορ μοντέλο. Εδώ δεν είναι η έκδοση Coupe, που τουλάχιστον σε επίπεδο εμφάνισης θα μπορούσε να δημιουργήσει προσδοκίες. Αντιθέτως, είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό, που τυχαίνει να κινείται με ρεύμα. Με τα θετικά και αρνητικά που αυτό συνεπάγεται.
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας 150 kW
Μπαταρία: 82 kWh, ιόντων λιθίου (ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh)
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Πίσω
Ισχύς: 204 ίπποι
Ροπή: 310 Nm
0-100 km/h: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 15,7 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 20,4 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 544 km
Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 11 kW
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.649 mm x 1.879 mm x 1.616 mm
Μεταξόνιο: 2.765 mm
Βάρος: 2.117 kg
Χώρος αποσκευών: 585-1.710 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από €53.400