Το Xpeng P7+ φέρνει την τεχνητή νοημοσύνη στην Ευρώπη

Η Xpeng ισχυρίζεται ότι πρόκειται για το πρώτο όχημα στον κόσμο που ορίζεται από τεχνητή νοημοσύνη. Και οι υπόλοιπες προδιαγραφές του δεν πάνε πίσω σε υψηλή τεχνολογία.

Xpeng P7+

Η τεχνητή νοημοσύνη προβάλλει ως το επόμενο μεγάλο στοίχημα της αυτοκίνησης. Όλοι μιλάνε ήδ γι' αυτή,όμως κανένας δεν έχει φτάσει ακόμη στο σημείο να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη εφαρμογή της σε τέσσερις τροχούς. Κανένας είπες; Ίσως η Xpeng Motors έχει μια ένσταση επ' αυτού.

Διαβάστε Επίσης

Κι αυτό γιατί η κινεζική εταιρεία που έφερε το πρόσφατο δημιούργημά της ονόματι P7+ στην Ευρώπη, ισχυρίζεται ότι είναι το πρώτο όχημα στον κόσμο που ορίζεται από τεχνητή νοημοσύνη. Κι αυτό είναι κάτι που σίγουρα αξίζει την προσοχή μας.

Xpeng P7+

Ας το δούμε λοιπόν: πρώτα η τεχνολογία. Το αμιγώς ηλεκτρικό P7+ διαθέτει στάνταρ λειτουργίες μερικώς αυτόνομης υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2, χωρίς τέλη ή συνδρομές.

Οι τακτικές ενημερώσεις ΟΤΑ (Over-the-Air) της Xpeng διατηρούν το αυτοκίνητο αναβαθμισμένο και ασφαλές, και το P7+ διαθέτει μια "AI Hawkeye Visual Solution". Τι ακριβώς κάνει; Συνδυάζει τη χρήση εξελιγμένων καμερών στο μπροστινό και πίσω μέρος, καθώς και ραντάρ χιλιοστομετρικών κυμάτων και υπερήχων.

Xpeng P7+

Εδώ δεν υπάρχει κάποιο ακριβό LiDar ή χαρτογράφηση υψηλής ευκρίνειας, όπως συμβαίνει με άλλα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Απλώς μια σειρά από πολύ φανταχτερές μηχανές επεξεργασίας δεδομένων με τεχνητή νοημοσύνη, για την αξιολόγηση και την πλοήγηση στο περιβάλλον με εξαιρετική ακρίβεια.

Όλα αυτά ακούγονται παρόμοια με τα χαρακτηριστικά αυτοκινήτων που έχουν παρουσιαστεί από διάφορες start-up στο παρελθόν χωρίς την ανάλογη συνέχεια, οπότε είναι λογικό μέχρι κάποιος να έχει επαφή με το αυτοκίνητο, να είναι κάπως επιφυλακτικός.

Έρχεται Ευρώπη

Και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του P7+ ως ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν δεν έχει τον ρόλο ενός φουτουριστικού οχήματος; Αρχικά είναι χτισμένο στην ίδια πλατφόρμα 800V με τα G9 και G6 της Xpeng, SUV που είναι επίσης διαθέσιμα στην Ευρώπη και δεν διαθέτουν αντίστοιχα προχωρημένη τεχνολογία.

Xpeng P7+

Αποτελεί εξέλιξη του αρχικού P7 που είχε ως στόχο να ανταγωνιστεί το Tesla Model 3 Long Range, πριν το τελευταίο υπάρξει και εκτός Κίνας. Εκείνο το OG P7 μας υποσχέθηκε 700 χιλιόμετρα με μία μπαταρία 80,9kWh, αλλά το P7+ έχει μια μπαταρία 76,3kWh που θεωρητικά επαρκεί για 660 χιλιόμετρα. Επίσης υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση.

Η κατανάλωση υπολογίζεται από την Xpeng ότι είναι περίπου 15,1kWh για κάθε 100 χιλιόμετρα (WLTP). Για να έχεις ένα μέτρο σύγκρισης, το Tesla με μεγάλη αυτονομία καταναλώνει μόνο 12,5kWh για την ίδια απόσταση.

Διαβάστε Επίσης

Και ναι, πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο αυτοκίνητο μήκους 5 μέτρων, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 3 μέτρα. Εφοδιάζεται με ζάντες 18 ιντσών (ή προαιρετικά 20 ιντσών) με μπόλικες γυάλινες επιφάνειες πάνω και γύρω από το κεφάλι. Αυτό κάνει την καμπίνα υψηλής τεχνολογίας, που είναι διακοσμημένη με ποιοτικές ταπετσαρίες και εξαιρετικά άνετα καθίσματα, πολύ ελαφριά.

Η Xpeng δεν προσδιορίζει το κόστος προς το παρόν, αλλά λέει ότι "στοχεύει να κατακτήσει μεγαλύτερο μερίδιο της κατηγορίας των 40.000 ευρώ και άνω", η οποία δεν είναι και πολύ υψηλή τιμή, αν αναλογιστεί κανείς την τεχνολογία που διαθέτει αυτό το μοντέλο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network