Αν μιλούσαμε για ταινία, θα βρισκόμασταν μπροστά σε μια μεγάλη ανατροπή. Η Seat, η μάρκα του VW γκρουπ που όλοι είχαμε στο μυαλό μας πως θα σταματούσε την παραγωγή αυτοκινήτων, είναι έτοιμη για καθολική ανανέωση, καθώς ο διευθύνων σύμβουλός της αποκάλυψε τα σχέδια για facelift στο σύνολο της γκάμας της, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Ibiza, Arona, Leon και Ateca.
Η ισπανική εταιρεία θα εστιάσει σε πιο αποδοτικούς και εξηλεκτρισμένους κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς προετοιμάζεται για το ενδεχόμενο τέλος της εποχής των θερμικών κινητήρων. Ενώ δίνει προτεραιότητα σε αυτή τη μετάβαση, η Seat έχει επίσης ως στόχο την παρουσίαση ενός ηλεκτρικού οχήματος μόλις γίνουν πραγματικότητα οι προσιτές ηλεκτρικές πλατφόρμες.
Κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης Τύπου του Ομίλου VW, ο Wayne Griffiths, Διευθύνων Σύμβουλος της Seat και της Cupra, δήλωσε: "Το μήνυμά μου είναι ξεκάθαρο, η μάρκα Seat χαίρει άκρας υγείας και θα συνεχίσει να διαδραματίζει βασικό ρόλο στην επίτευξη κερδοφορίας στο μέλλον. Είναι σημαντικό η Seat να επιστρέψει εκεί που ανήκει, συνεχίζοντας τη διψήφια ανάπτυξη που πετύχαμε πέρυσι".
"Στο ταξίδι μας προς την ηλεκτροκίνηση θα λανσάρουμε βελτιωμένα plug-in υβριδικά και αποδοτικά αυτοκίνητα σε όλη τη γκάμα της Seat, μέχρι να έρθει το τέλος των θερμικών συνόλων. Εργαζόμαστε για να επενδύσουμε στη μάρκα και θα αναβαθμίσουμε τα Seat Ibiza, Arona, Leon και Ateca", πρόσθεσε ο Griffiths.
Αισθητική ανανέωση για Ibiza και Arona
Η Seat έδωσε μια γεύση από το δεύτερο κατά σειρά facelift των μοντέλων Ibiza και Arona, τα οποία αναμένεται να κάνουν το ντεμπούτο τους μέχρι το τέλος του 2025. Πρόκειται για δύο ιδιαίτερα εμπορικά μοντέλα της Seat, των οποίων η ανανέωση θα περιλαμβάνει αισθητικές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένων των νέων προβολέων LED και των επανασχεδιασμένων προφυλακτήρων, με στόχο να διατηρηθούν όσο πιο φρέσκα γίνεται για τα επόμενα χρόνια.
Η τρέχουσα γενιά του Ibiza έκανε το ντεμπούτο της το 2017 μαζί με το συμπαγές SUV Arona, με τα δύο μοντέλα να δέχονται το πρώτο τους facelift το 2021. Δεν είναι σαφές αν το δεύτερο facelift θα περιλαμβάνει κάποιο είδος ηλεκτροκίνησης, αλλά αυτό αποτελεί σίγουρα ισχυρή πιθανότητα, χάρη στους ήπιους υβριδικούς κινητήρες που είναι ήδη διαθέσιμοι σε όλο το VW Group.
Η Seat επιβεβαίωσε επίσης ότι το Leon θα είναι το πρώτο που θα λάβει μια αναβάθμιση στο μέσο του κύκλου ζωής του "τους επόμενους μήνες". Το μικρομεσαίο hatchback και estate θα επωφεληθεί από διάφορες τεχνολογικές βελτιώσεις, όπως "ένα ανασχεδιασμένο και βελτιωμένο HMI, μεγαλύτερο σύστημα infotainment και προβολείς LED Matrix", αντικατοπτρίζοντας τις αλλαγές που έγιναν και στο VW Golf.
Το ίδιο ισχύει και για τη γκάμα των κινητήριων συνόλων, η οποία θα ανανεωθεί με την προσθήκη ενός νέου PHEV που διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία με αποτέλεσμα την επέκταση της ηλεκτρικής αυτονομίας στα 100 χιλιόμετρα.
Το SUV Ateca, το οποίο παρουσιάστηκε το 2016 ως η άλλη όψη του νομίσματος που ακούει στο όνομα Skoda Karoq, πρόκειται επίσης να ανανεωθεί. Έχοντας υποστεί το πρώτο του facelift το 2020, η επόμενη ανανέωση θα έχει στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ελκυστικότητας και των χαρακτηριστικών του.
Αντιθέτως, το μεγαλύτερο SUV στη γκάμα της Seat, το Tarraco, που έκανε το ντεμπούτο του το 2018 και είναι στενά συνδεδεμένο με το Skoda Kodiaq, δεν αναφέρθηκε στην παρουσίαση. Αυτή η παράλειψη υποδηλώνει ότι η εταιρεία μπορεί να σκέφτεται να το αποσύρει από τη γκάμα, αντί να του δώσει μια δεύτερη ευκαιρία.
Ηλεκτρικό μοντέλο στην κατάλληλη στιγμή
Ο Griffiths άφησε επίσης ανοιχτό το ενδεχόμενο ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού Seat, δηλώνοντας: "Εξετάζουμε ευκαιρίες για να εισέλθουμε στην αγορά των ηλεκτρικών με τα σήματα της Seat. Ωστόσο, αυτή η απόφαση πρέπει να είναι σωστά τοποθετημένη χρονικά, διασφαλίζοντας ότι θα υπάρχουν προσιτές ηλεκτρικές πλατφόρμες σε αυτή την κατηγορία".
Το σχόλιο αυτό υποδηλώνει ότι τα σχέδια της Seat για τα EV δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Οι αξιωματούχοι του ομίλου VW ίσως περιμένουν λίγο ακόμα μέχρι να είναι κατάλληλες οι συνθήκες για να επενδύσουν σε μια νέα ηλεκτρική πρόταση που θα είχε νόημα για την ισπανική μάρκα.
Εάν η Seat πάρει το πράσινο φως για ένα νέο EV, αυτό πιθανότατα θα τοποθετηθεί στις μικρότερες κατηγορίες. Όπως μια πιο προσιτή εναλλακτική πρόταση στο VW ID.1, που θα χρησιμεύσει ως διάδοχος του βραχύβιου ηλεκτρικού Seat Mii. Πίσω στο 2019, η Seat παρουσίασε το el-Born EV concept, το οποίο τελικά μπήκε στην παραγωγή ως Cupra Born. Κάτι που συνέβη και το 2021, όταν η Seat προϊδέαζε για ένα μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο, σχέδιο που αργότερα εγκαταλείφθηκε για να κάνει χώρο στο Cupra Raval.