Ηλεκτρικά και πόλεμος Ευρώπης εναντίον Κίνας: Το τελευταίο επεισόδιο

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να καλύψουν τη διαφορά από την Κίνα στην παραγωγή φθηνότερων ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η ενδεχόμενη επιβολή δασμών από την ΕΕ ίσως δημιουργήσει προβλήματα σε πολλούς Ευρωπαίους προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στα πλαίσια ενός άτυπου εμπορικού πολέμου.

MG4 XPower

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τις κινεζικές κυβερνητικές επιδοτήσεις και τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μετά από ανησυχίες ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν αθέμιτο ανταγωνισμό.

"Ένας εμπορικός πόλεμος με την Κίνα που θα πυροδοτηθεί από τους δασμούς θα μπορούσε να πλήξει την ευρωπαϊκή βιομηχανία", δήλωσε ο Benjamin Krieger, εκτελεστικός διευθυντής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Προμηθευτών στην αυτοκινητοβιομηχανία (CLEPA).

Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW και η Mercedes-Benz, εξάγουν αυτοκίνητα στην Κίνα και διαθέτουν εργοστάσια συναρμολόγησης εκεί, ενώ οι κινεζικές εγχώριες μάρκες προμηθεύονται εξαρτήματα από προμηθευτές με έδρα την Ευρώπη, οι οποίοι διατηρούν επίσης εργοστάσια εκεί.

BYD Seal
Το ηλεκτρικό μοντέλο Seal του κινέζικης BYD

"Τα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν ευρωπαϊκή τεχνολογία", δήλωσε ο Krieger την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες στην ετήσια εκδήλωση της CLEPA για τα βραβεία καινοτομίας, αναφέροντας ως παράδειγμα τα συστήματα θερμικής διαχείρισης και συμπλήρωσε: "Οι Ευρωπαίοι προμηθευτές είναι ανταγωνιστικοί με τεχνολογικές λύσεις που τις βρίσκουμε σε οχήματα σε όλο τον κόσμο. Η εφαρμογή των δασμών θα είχε αντίκτυπο και στις δικές τους επιχειρήσεις".

Διαβάστε Επίσης

Σε άλλες δηλώσεις επί του θέματος, ο Thorsten Muschal, στέλεχος της Forvia (πρώην Faurecia) και απερχόμενος πρόεδρος της CLEPA, δήλωσε απευθυνόμενος σε στελέχη μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών προμήθειας ανταλλακτικών: "Εάν είστε μια μικρή, οικογενειακή επιχείρηση και παραδίδετε μόνο σε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, τότε η θέση σας είναι αρκετά ξεκάθαρη", υπέρ των δασμών.

MG
Ta μοντέλα της κινέζικης MG κυκλοφορούν ήδη στην ελληνική αγορά

"Αν είστε πολυεθνική με το 20-30% των δραστηριοτήτων σας να αφορά στην Κίνα και κάποιος θέσει δασμούς, ίσως υπάρξουν αντίποινα, και τότε μπορεί να λάβετε διαφορετική θέση. Ένας μεγάλος ευρωπαϊκός προμηθευτής έχει ίσως 30 έως 40 εργοστάσια στην Κίνα", πρόσθεσε ο Muschal.

Ο ανταγωνισμός των τιμών

Το κόστος των ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχει γίνει μείζον θέμα στην Ευρώπη. Αυτή τη στιγμή μόνο η Citroen από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές είναι έτοιμη να προσφέρει ένα ηλεκτρικό όχημα σε τιμή κάτω των 25.000 ευρώ – βλέπε e-C3. Ορισμένες κινεζικές εταιρείες, όπως η MG της SAIC, σημειώνουν επιτυχία καθώς έχουν χαμηλότερες τιμές κτήσης σε σύγκριση με τα ευρωπαϊκά EV. Προς το παρόν διατίθενται με το σταγονόμετρο.

Citroen e-C3
Το νέο Citroen e-C3 θα είναι το πρώτο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή κάτω από τα 25.000 ευρώ

Ωστόσο υπάρχει μια γενικότερη ανησυχία πως θα κατακλύσουν την ευρωπαική αγορά αν δεν μπουν κάποιοι δασμολογικοί φραγμοί. Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτροκίνητων (πλήρως ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων) είναι έτοιμη για μια σημαντική ευρωπαϊκή ώθηση.

Διαβάστε Επίσης

Πέρυσι, οι κινεζικές εταιρείες πούλησαν περίπου 100.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη. Μια πρόσφατη μελέτη της PwC διαπίστωσε ότι θα μπορούσαν να πωληθούν συνολικά 800.000 κινεζικής κατασκευής αυτοκίνητα στην Ευρώπη μέχρι το 2025, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.

Zeekr 001
Το ZEEKR 001 είναι μια μεγάλη ηλεκτρική μπερλίνα από την Κίνα που είναι διαθέσιμη για παραγγελίες στις αγορές της Ολλανδίας, Σουηδίας και Γερμανίας

Η ανταπόκριση της κινέζικης Great Wall

Εν τω μεταξύ, η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Great Wall ζήτησε ένα δίκαιο και ανοικτό εμπορικό περιβάλλον, αφού δήλωσε ότι υπέβαλε επίσημα απαντήσεις στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά των επιδοτήσεων για τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα.

"Η Great Wall υπέβαλε τις απαντήσεις της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 11 Οκτωβρίου και ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που το έκανε” δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος της εταιρείας, Mu Feng.

Geely Galaxy E8
Το ηλεκτρικό Geely Galaxy E8 αναμένεται να χτυπήσει την πόρτα της ευρωπαικής αγοράς το 2024

Η Great Wall κατέλαβε την 8η θέση όσον αφορά τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην Κίνα το 9μηνο.

Η παρουσία της στην Ευρώπη πραγματοποιείται σε επιλεγμένες αγορές κάτω από τα εμπορικά σήματα των brand Ora και Wey. Μόνο στην γερμανική αγορά έχει πουλήσει 3.393 οχήματα από τις αρχές του έτους. Μάλιστα, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει εργοστάσιο επί ευρωπαϊκού εδάφους με πιθανές χώρες εγκατάστασης στην Γερμανία, στην Ουγγαρία ή στην Τσεχία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network