
Η Volkswagen δεν έχει λάβει ακόμη οριστική απόφαση για την παραγωγή ενός αμιγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου (BEV) αξίας 20.000 ευρώ, αλλά ο CEO Oliver Blume είναι πεπεισμένος ότι η εταιρεία μπορεί να φτάσει εκεί μέχρι το δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε.
Ο βασικός τρόπος για να πέσουν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η μείωση του κόστους των μπαταριών, δήλωσε ο Blume στο συνέδριο Sueddeutsche Zeitung Wirtschaftsgipfel, επισημαίνοντας τα σχέδια της εταιρείας για την παραγωγή ενός ενοποιημένου σώματος μπαταρίας που, όπως λέει, θα μειώσει το κόστος των μπαταριών κατά το ήμισυ.

Η VW παρουσίασε τον Μάρτιο τις λεπτομέρειες ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ID. 2all (κεντρική φωτό) που βρίσκεται σε φάση εξέλιξης και θα κοστίζει 25.000 ευρώ, το οποίο θα κυκλοφορήσει μέχρι το 2025 με αυτονομία 450 χιλιομέτρων και φόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% σε περίπου 20 λεπτά.
Η εταιρεία είχε δηλώσει τότε ότι εργαζόταν πάνω σε ένα όχημα των 20.000 ευρώ, αλλά δεν έδωσε περαιτέρω πληροφορίες.
Το σωστό προϊόν και στην σωστή τιμή
"Έχουμε την ευθύνη να φέρουμε στην αγορά τα σωστά προϊόντα στη σωστή τιμή", δήλωσε ο Blume. "Αφού προσεγγίσαμε τους πρώτους χρήστες με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τώρα πρέπει να πείσουμε τους καταναλωτές που δεν έχουν τη δυνατότητα να εγκαταστήσουν σταθμό φόρτισης στο σπίτι τους από την τεχνολογία".
Η πίεση του πληθωρισμού, η έλλειψη υποδομών φόρτισης και η κατάργηση των επιδοτήσεων συγκρατούν επίσης τη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δήλωσε ο Blume.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τα σχέδιά τους να φέρουν στην αγορά προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως απάντηση στους νεοεισερχόμενους από την Κίνα. Δεν είναι τυχαίες άλλωστε οι κινήσεις τόσο της Renault όσο και της Stellantis. Να θυμίσουμε ότι στην τιμή των 20.000 ευρώ έρχεται το 2026 το ηλεκτρικό Twingo ενώ και η Citroen ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό C3 στην ίδια τάξη τιμής.