Πολλά έχουν γραφτεί το τελευταίο διάστημα για το ηλεκτρικό VW Golf αλλά πλέον έχουμε πιο συγκεκριμένες πληροφορίες για το ηλεκτρικό μέλλον του δημοφιλούς μοντέλου και της φίρμας γενικότερα. Αυτή τη φορά ξέρουμε κάτι περισσότερο από το πώς θα είναι το λογότυπο του ηλεκτρικού Golf GTI
Ηλεκτρικό Golf στην νέα πλατφόρμα SSP
Σύμφωνα με την Volkswagen το premium ηλεκτρικό αυτοκίνητο Trinity (η κωδική ονομασία του μοντέλου) θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της στο Zwickau της Γερμανίας και το αμιγώς ηλεκτρικό Golf στο κύριο εργοστάσιό της στο Wolfsburg.
Το ηλεκτρικό Trinity είναι ένα σημαντικό project για τη μάρκα VW για να καταπολεμήσει την κυριαρχία της Tesla στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θα χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα SSP του ομίλου που βασίζεται στο λογισμικό, η οποία σύμφωνα με τη VW θα επιτρέπει την αυτονομία επιπέδου 4 -το προτελευταίο στάδιο της αυτόνομης οδήγησης.
Η VW είχε αρχικά σχεδιάσει να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για το μοντέλο κοντά στην έδρα της στο Βόλφσμπουργκ. Τελικά πριν από λίγες μέρες η VW ανακοίνωσε ότι δεν υπήρχε ανάγκη για ένα νέο εργοστάσιο, αφού "ανακάτεψε" τις μελλοντικές κατανομές παραγωγής της.
Το Wolfsburg θα κατασκευάσει μια ηλεκτρική έκδοση του Golf hatchback που θα βασίζεται στην αρχιτεκτονική SSP, ανέφερε η VW σε ανακοίνωσή της. Και η Cupra θα έχει ένα μοντέλο πάνω στην SSP.
Και πότε θα γίνουν όλα αυτά; Η VW δήλωσε ότι τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα SSP θα κυκλοφορήσουν στο τέλος της δεκαετίας. Ειδικά για το ηλεκτρικό Golf πρέπει να το αναμένουμε κοντά στο 2028.
Η μεγάλη προσπάθεια της VW για τα ηλεκτρικά
Το εργοστάσιο της VW στο Osnabrück θα πάρει την παραγωγή των ηλεκτρικών Porsche 718. Το εργοστάσιο κατασκευάζει σήμερα τις θερμικές εκδόσεις των Porsche Cayman και Boxster.
Το Trinity επρόκειτο να λανσαριστεί το 2026, αλλά λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW Oliver Blume ανέβαλε το έργο για να μειώσει την πίεση στην προβληματική θυγατρική εταιρεία λογισμικού Cariad.
Η VW ξόδεψε εκατομμύρια για να μετατρέψει το εργοστάσιο του Zwickau, το οποίο κάποτε κατασκεύαζε αυτοκίνητα Trabant, σε κόμβο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Το εργοστάσιο παράγει τα μοντέλα VW ID.3, ID.4 και ID.5 μαζί με τα Cupra Born, Audi Q4 E-tron και Audi Q4 Sportback E-tron.
Η απόφαση να ανατεθεί η παραγωγή του ηλεκτρικού Golf στο Wolfsburg -θα παράγει επίσης ένα ηλεκτρικό Tiguan από το 2026 και έναν διάδοχο του Tiguan Allspace το 2025- έρχεται καθώς η μάρκα προωθεί τα μέτρα εξοικονόμησης που απαιτεί ο Blume.
Η υψηλή ζήτηση που αναμένεται για το ηλεκτρικό Golf ενισχύει το επιχείρημα για τη διατήρηση των επιπέδων προσωπικού σε υψηλά επίπεδα, καθώς ένα πακέτο εργασιακής ασφάλειας που διασφαλίζεται από το συνδικάτο λήγει το 2029.
Η VW διευρύνει τη στρατηγική της να κατασκευάζει μαζί οχήματα από διαφορετικές μάρκες που βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική.
"Θέλουμε τα εργοστάσιά μας να παράγουν πολλά διαφορετικά μοντέλα στην τεχνική βάση μιας αρχιτεκτονικής οχήματος", δήλωσε ο επικεφαλής παραγωγής της μάρκας VW, Christian Vollmer, σε δήλωσή του. "Με αυτόν τον τρόπο, θα εξοικονομήσουμε σημαντικές επενδύσεις για την ενσωμάτωση διαφορετικών αρχιτεκτονικών οχημάτων".
Με πληροφορίες από Volkswagen press, Reuters, Bloomberg