
Επί σειρά ετών η Toyota πρωτοστατούσε στον τομέα της ηλεκτροκίνησης κυρίως με τις υβριδικές τεχνολογίες που έχει αναπτύξει τα τελευταία 25 χρόνια. Σήμερα βεβαίως, η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει σε άλλο επίπεδο με όλους σχεδόν του κατασκευαστές να έχουν προτάξει τα δικά τους μοντέλα μηδενικών ρύπων.
Reverse engineering στο Model Y και το σαγόνι στο πάτωμα
Ένεκα ανταγωνισμού λοιπόν και η Toyota μπήκε εσχάτως πιο ενεργά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης προσπαθώντας σταδιακά να δημιουργήσει μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη γκάμα με την ονομασία bZ και πρώτο δείγμα γραφής το μοντέλο bZ4x. Εντούτοις, η προσέγγιση της Toyota διαφέρει από εκείνη άλλων κατασκευαστών και αυτό το διαπίστωσαν οι τεχνικοί της εταιρείας αποσυναρμολογώντας ένα Tesla Model Y. Σύμφωνα με στέλεχος της Toyota είπαν, "όταν αφαιρέσαμε το αμάξωμα του Model Y ήταν ένα αληθινό έργο τέχνης, είναι απίστευτο".

H διαφορετική κατασκευή των Tesla
Τους τελευταίους μήνες το Tesla Model Y είναι το πιο καλοπουλημένο ηλεκτρικό μοντέλο στην αγορά της Ευρώπης. Δομικά βασίζεται σε μια πλατφόρμα όπου οι μπαταρίες αποτελούν μέρος αυτής και ως εκ τούτου αποτελούνται από λιγότερα επιμέρους τμήματα. Για λόγους κόστους πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν στα ηλεκτρικά τους μοντέλα σωλήνες στο σύστημα ψύξης από συμβατικά αυτοκίνητα.
Η Tesla δεν είχε αυτή την δέσμευση – καθώς δεν έχει στη γκάμα της συμβατικά μοντέλα – και έτσι οι σωληνώσεις που χρησιμοποιεί είναι λεπτότεροι και κατασκευασμένοι από φθηνότερα υλικά αφού οι ανάγκες ψύξης στα ηλεκτρικά οχήματα είναι λιγότερες. Με αυτό τον τρόπο η αμερικάνικη εταιρεία εξοικονομεί σε κάθε μοντέλο Y, πέντε κιλά στο απόβαρο και 25 δολάρια ανά αυτοκίνητο.
Συνολικά έχει υπολογιστεί πως ένα ηλεκτρικό μοντέλο της Tesla είναι κατά περίπου 100 κιλά ελαφρύτερο από ένα αντίστοιχο άλλου κατασκευαστή που χρησιμοποιεί συμβατικά εξαρτήματα στην κατασκευή του. Αυτή η συνθήκη όχι μόνο καθιστά τα οχήματα της ελαφρύτερα και φθηνότερα στην παραγωγή, αλλά συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της εμβέλειάς τους.

Στο μεταξύ, τα ηλεκτρικά οχήματα της Toyota μοιράζονται την πλατφόρμα TNGA που χρησιμοποιείται στα υβριδικά μοντέλα της εταιρείας και έχουν συμβατική τεχνολογία. Η ανάλυση των δεδομένων από το "ξεγύμνωμα" του Tesla Model Y ήταν αποκαλυπτική για τα τμήματα έρευνας και εξέλιξης της Toyota. Μάλιστα η εταιρεία αναδιοργάνωσε προσφάτως το τμήμα R&D τοποθετώντας τον θρύλο Shigeki Terashi και τον κορυφαίο μηχανικό της από την κοινοπραξία με την BYD, Takero Kato για το project της δημιουργίας νέων ηλεκτρικών μοντέλων.
H συνεργασία με την BYD
Αξίζει να σημειωθεί πως η Toyota συνεργάζεται την κινέζικη BYD που αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων διεθνώς. Την έχει βοηθήσει στο να μειώσει τους χρόνους παραγωγής των ηλεκτρικών μοντέλων της όμως υπάρχουν πολλά που μπορούν να γίνουν περαιτέρω.

Επιπροσθέτως, η Toyota βρίσκεται ακόμη στη φάση μιας δαπανηρής διαδικασίας μετασκευής των εργοστασίων για την πλατφόρμα TNGA που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Σε κάθε περίπτωση το στοίχημα για την Toyota είναι το πόσο σύντομα θα γίνει ανταγωνιστική στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και το κατά πόσο θα καταφέρει να ρίξει το κόστος κατασκευής των μοντέλων της. Δύο στοιχεία που απαιτούν χρόνο και επενδύσεις.