Toyota bZ4X: το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μάρκας

Πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρίας που δεν ήθελε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x
Toyota bZ4x

O πρόεδρος της Toyota, με το βολικό επώνυμο Toyoda (και "βαφτιστικό" Akio), δεν ήταν αυτός που, στα τέλη του 2020, άστραψε και βρόντηξε κατά του βίαιου εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης; Ναι, αυτός ήταν και είπε πολλά.

Μίλησε για 5,5 εκατομμύρια θέσεις δυνητικά χαμένες στην αγορά εργασίας στην Ιαπωνία, για την επιβάρυνση -τελικά- του περιβάλλοντος αν εν μία νυκτί όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν "γίνονταν" ηλεκτρικά και με δεδομένο το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας -συνεχίζει να- παράγεται από την καύση λιγνίτη, για το υπέρογκο κόστος των υποδομών που απαιτούνται.

Το bZ4X είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Toyota

Τα λεγόμενά του έχουν, αφενός τη βαρύτητα του επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, και, αφετέρου, το άλλοθι του κατασκευαστή που έχει γλυτώσει τον πλανήτη από πολλούς τόνους διοξειδίου του άνθρακα, ούσα η εταιρία που παρουσίασε πρώτη ένα μαζικό υβριδικό μοντέλο (το Toyota Prius πίσω στο μακρινό 1997). Οι δηλώσεις του ακροβάτησαν μεταξύ ειλικρίνειας και υστεροβουλίας: η ηλεκτροκίνηση όντως επελαύνει με χαρακτηριστικά οδοστρωτήρα, αλλά και η ίδια η Toyota έμοιαζε να έχει μείνει πίσω στο παιχνίδι της των BEV (battery electric vehicle).

Toyota bZ4x

Αυτά μέχρι πρότινος, αφού, λίγο πριν την εκπνοή του 2021 (και μετά από το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο της ίδια χρονιάς), ανακοίνωσε περήφανα το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, με το όνομα (;) bZ4X, αυτό που ανοίγει την πόρτα στο φιλόδοξο πρόγραμμα με το οποίο η Toyota θέλει να καλύψει το χαμένο έδαφος, λανσάροντας 30 BEV μέχρι το 2030 (συμπεριλαμβανομένων και μοντέλων της Lexus).

Toyota bZ4x

Οι έσχατοι, λοιπόν, έσονται πρώτοι: το πιο πρόσφατο μοντέλο στο lineup της Toyota, είναι και το πρώτο της BEV.

5 πράγματα που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζετε για το bZ4X

1. Με δεδομένο το γεγονός ότι η Toyota καθυστέρησε να έρθει στο πάρτι της ηλεκτροκίνησης, έπρεπε αν μη τι άλλο να φέρει ένα ωραίο δώρο. Η μπαταρία των 71 kWh, ακόμη και μετά από 10 χρόνια χρήσης, διατηρεί τουλάχιστον το 90% της δυναμικότητάς της, αναλόγως φυσικά των κύκλων και συνθηκών φόρτισης.

Toyota bZ4x

2. Δεν του φαίνεται, αλλά είναι αρκετά μεγάλο. Οι διαστάσεις του γειτνιάζουν με αυτές του RAV4, αν και, οι πρόβολοι είναι μικρότεροι και το μεταξόνιο μεγαλύτερο, επ' ωφελεία των χώρων, της άνεσης, αλλά και της σταθερότητας. Προς επίρρωση του πρώτου, ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 452 λίτρα, καθόλου άσχημα για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Toyota bZ4x

3. Κι όμως, αυτό που μοιάζει με τον default κωδικό του wifi όταν παίρνουμε καινούργιο router, στην πραγματικότητα σημαίνει κάτι, ή τουλάχιστον το "BZ" του ονόματος, που είναι το ακρωνύμιο για το "Beyond Zero", το πρόγραμμα που λέγαμε πιο πάνω. Το "Χ", φυσικά, πιστοποιεί το SUV της υπόστασης, ενώ το "4" προσδιορίζει το όμορο του μεγέθους με το RAV4. Ειδικά για το αριθμό και τον παραλληλισμό με τον πρόγονο όλων των SUV, θα βάζαμε στοίχημα ότι είναι το φυλαχτό για την καλή τύχη, αν θυμηθούμε την επιτυχία του RAV4, από το 1994 που παρουσιάστηκε, μέχρι σήμερα.

Toyota bZ4x

4. Θέλετε δικίνητο, πιο οικονομικό στο ρεύμα, για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο και τα επίπεδα του stress σε φυσιολογικά επίπεδα; Το έχουμε. Μήπως θέλετε τετρακίνητο, με δύο κινητήρες των 80 kW (έναν σε κάθε άξονα) για να είστε αυτός που θα παραβεί τον κανόνα και θα πατήσει τις ρόδες του σε χώμα με ένα SUV, και δη με ηλεκτρικό; Κι αυτό το έχουμε.

Toyota bZ4x

5. Η ιστορία επαναλαμβάνεται, αλλά, ευτυχώς όχι σαν φάρσα. Το δώρο της Toyota στη Subaru για την εμπλοκή της στην εξέλιξη της τετρακίνητης έκδοσης, αλλά και του bZ4X εν γένει, είναι το Solterra. Ναι, όπως και στην περίπτωση των επίζηλων Toyota GR86 και Subaru BRZ, ΤΟ BZ4X θα έχει το crossbadged μοντέλο του. Το Solterra, ετεροζυγώτης δίδυμος γαρ, βασίζεται στην ίδια purpose-built πλατφόρμα, μοιράζεται μηχανικά μέρη και κινητήρες και διασκεδάζει την αμηχανία μας με τα διαφορετικά σήματα. Άντε και μερικές εξωτερικές λεπτομέρειες.

Best of Network