Toyota: Aλλάζει η στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα

Η ιαπωνική εταιρεία που μόλις πριν λίγο καιρό εισήλθε στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με το bZ4X, φέρεται να προχωρά σε αλλαγή των πλάνων της προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστική απέναντι στους ηγέτες του κλάδου

Toyota bZ4X

Μέσα στον επόμενο χρόνο, η Toyota αναμένεται να δώσει περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα, κυρίως σε ορισμένους από τους βασικούς της προμηθευτές. Ο λόγος που οδηγεί την ιαπωνική εταιρεία στην απόφαση να προχωρήσει σε αλλαγές στα πλάνα της για την ηλεκτρονικίνηση, είναι η προσπάθειά της να μειώσει το χάσμα σε τιμές και επιδόσεις σε σύγκριση με τους ηγέτες του κλάδου Tesla και BYD, σύμφωνα με τα όσα δήλωσαν πηγές μέσα από τους κόλπους της Toyota.

Η Toyota εξετάζει τρόπους για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα των EV που σχεδιάζονται για αυτή τη δεκαετία, εν μέρει με την επιτάχυνση της υιοθέτησης τεχνολογιών που αυξάνουν τις επιδόσεις για τα σχεδιαζόμενα EV, από τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων, μέχρι τα ηλεκτρονικά που μετατρέπουν την ενέργεια από το δίκτυο σε ενέργεια που αποθηκεύεται στις μπαταρίες.

Οι αλλαγές που θα ανακοινωθούν ωστόσο, θεωρείται πως θα περιλαμβάνουν καθυστερήσεις σε ορισμένα από τα προγράμματα ανάπτυξης EV, που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για υλοποίηση μέσα στην επόμενη τριετία. Πιο συγκεκριμένα, οι αλλαγές θα αφορούν τους διαδόχους των δύο πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων της Toyota για τις μεγάλες αγορές, του bZ4X και του Lexus RZ, και αποσκοπούν στο να μειώσουν το χάσμα με την Tesla στο κόστος και τις επιδόσεις.

Ενδεικτικά, αναφέρεται πως η Tesla είχε σχεδόν οκταπλάσιο κέρδος ανά όχημα από την Toyota για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, εν μέρει λόγω της ικανότητάς της να απλοποιεί την παραγωγή EV και να μειώνει το κόστος, όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν αναλυτές της αγοράς. Πλέον, η ιαπωνική εταιρεία φέρεται να επανεξετάζει ένα σχέδιο επένδυσης 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων, τριών σταδίων, για την ανάπτυξη και την κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων, που είχε ανακοινώσει στα τέλη του περασμένου έτους.

Οι λεπτομέρειες του σχεδίου

Η στρατηγική της Toyota για τα ηλεκτρικά οχήματα έχει επικεντρωθεί στην κυκλοφορία μοντέλων όπως το bZ4X, το πρώτο από μια σειρά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με την ονομασία "beyond zero". Το δεύτερο στάδιο του σχεδίου για τα επόμενα αρκετά χρόνια, περιλαμβάνει μοντέλα που θα βασίζονται στο πάτωμα e-TNGA που βρίσκεται σε εξέλιξη. Το νέο στοιχείο στην στρατηγική αυτή, είναι η ενδεχόμενη εγκατάλειψη της εξέλιξης του εν λόγω πατώματος, το οποίο δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας ως βάση ένα πάτωμα μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες.

Το πάτωμα e-TNGA σχεδιάστηκε έτσι ώστε τα EVs να μπορούν να κατασκευάζονται στις γραμμές συναρμολόγησης της Toyota μαζί με τα βενζινοκίνητα και τα υβριδικά αυτοκίνητα, ένας συμβιβασμός που περιορίζει τη δυνατότητα της ιαπωνικής εταιρείας να παρέχει καινοτομίες στο εργοστάσιο, τις οποίες οι μηχανικοί της Toyota αναγνωρίζουν τώρα ως κλειδί για τη δύναμη της Tesla.

Επίσης, η Toyota σχεδίασε το e-TNGA με βάση την υπόθεση ότι θα πρέπει να πουλάει περίπου 3,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ετησίως μέχρι το 2030, περίπου το ένα τρίτο του σημερινού παγκόσμιου όγκου της, ενώ οι προοπτικές του κλάδου κάνουν λόγο για ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης.

Best of Network