
Δοκιμή Toyota Yaris Cross: Και Toyota και Yaris και SUV
Αν η Toyoto-μανία της ελληνικής αγοράς δε σε αφήνει ασυγκίνητο και θέλεις κάτι πιο φαντεζί από ένα απλό Yaris, μόλις βρήκες το αυτοκίνητό σου στο πρόσωπο του Yaris Cross.

Αν η Toyoto-μανία της ελληνικής αγοράς δε σε αφήνει ασυγκίνητο και θέλεις κάτι πιο φαντεζί από ένα απλό Yaris, μόλις βρήκες το αυτοκίνητό σου στο πρόσωπο του Yaris Cross.
Γιατί είναι οικονομικό και ποιοτικό
Γιατί η οθόνη του infotainment στο κέντρο του ταμπλό είναι πιο δύσκολη στο χειρισμό από όσο φαίνεται
Ας ξεκινήσουμε με ένα υποθετικό σενάριο. Πρόκειται στο επόμενο διάστημα να αγοράσεις αυτοκίνητο και έχεις ήδη καταλήξει στο εκλεκτό της καρδιάς σου. Πόσο καιρό είσαι διατεθειμένος να το περιμένεις; Μερικούς μήνες; Έναν χρόνο; Ίσως ακόμα περισσότερο; Στην ελληνική αγορά τα σήματα της Toyota στο αμάξωμα ενός μοντέλου είναι κάτι σαν εχέγγυα αξιοπιστίας.
Σε βαθμό κάποιος να δέχεται να πληρώσει πολλά και να περιμένει πολύ προκειμένου να το παραλάβει. Στην περίπτωση του Yaris Cross ουσιαστικά έχεις να κάνεις με το χρονικό ενός προαναγγελθέντος best-seller. Θα μπορούσες να στοιχηματίσεις υπέρ του πριν ακόμη το δεις. B-SUV και C-SUV αποτελούν τις πιο εμπορικές κατηγορίες της αγοράς.
Ένα στα δύο αυτοκίνητα που πωλούνται ανήκει σε μία από αυτές. Τι ακριβώς, όμως, επιδιώκει να πετύχει η Toyota με το συγκεκριμένο μοντέλο, πέρα από το να προσθέσει μερικές χιλιάδες αυτοκίνητα στις ετήσιες πωλήσεις της; Μια πιθανή απάντηση θα ήταν να δώσει στην αγορά μια εξαιρετική επιλογή για τις αστικές μετακινήσεις. Γιατί; Δεν κάνει για ταξίδια; Θα τα πούμε παρακάτω.
Αν και έχει ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο (2,56 μ.) με το Yaris, είναι σημαντικά μεγαλύτερο: 24 εκ. σε μήκος και 2 εκ. σε πλάτος. Και ψηλό. H απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 17 εκ., με τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά να δημιουργούν μια πιο heavy duty εμφάνιση από αυτό που πραγματικά είναι το Yaris Cross, το οποίο, πάντως, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των μοντέλων της κατηγορίας του, διαθέτει και έκδοση AWD, όπως αυτή της δοκιμής.
Εντάξει, μη φαντάζεσαι κεντρικά διαφορικά και κοντές σχέσεις. Η Toyota στην ουσία έχει διαιρέσει τον ηλεκτροκινητήρα που υποστηρίζει την υβριδική διάσταση του Yaris Cross σε δύο μονάδες. H βασική, που βρίσκεται τοποθετημένη μπροστά, αποδίδει 80 ίππους και 141 Nm ροπή και η δεύτερη, που βρίσκεται τοποθετημένη στον πίσω άξονα και υποστηρίζει την έννοια της τετρακίνησης, αποδίδει 5,2 ίππους και 52 Nm.
Οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι η ροπή μεταφέρεται αυτόματα από 100:0 μπροστά έως και 40:60 πίσω, όμως αυτό συμβαίνει στιγμιαία και περισσότερο στη λογική αποτροπής ενδεχόμενου γλιστρίματος σε ολισθηρό οδόστρωμα. Επιπλέον, υπάρχει και ένας περιστροφικός διακόπτης στη βάση της κονσόλας, με τα προγράμματα "Normal", "Snow" και "Trail" μάλλον περισσότερο για ψυχολογικούς παρά για ουσιαστικούς λόγους.
Το Yaris Cross είναι ένα αξιοπρεπές μοντέλο από άποψη χώρων, αποτελώντας μια σαφώς βελτιωμένη εκδοχή του hatchback Yaris τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές. Αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση η ύπαρξη τετρακίνησης συνεπάγεται απώλειες από τον χώρο αποσκευών, που περιορίζεται στα 320 lt από 397 lt των δικίνητων εκδόσεων.
Η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα είναι τυπικά Toyota και για ακόμα μία φορά η επιλογή διατήρησης φυσικών κουμπιών για τον κλιματισμό δεν μπορεί παρά να αποτελεί θετικό στοιχείο. Δεν ισχύει το ίδιο για τα γραφικά της οθόνης infotainment, που είναι μάλλον μέτρια. Ο συνδυασμός του 3κύλινδρου θερμικού κινητήρα 1.5 lt σε συνδυασμό με την παρουσία ηλεκτροκινητήρα έχει συνδυαστική απόδοση 116 ίππων. Δεν ενθουσιάζεσαι; Λογικό.
Αν και το βάρος διατηρείται σε πολύ λογικά πλαίσια (1.260 kg) σε σχέση με τα επίπεδα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα ηλεκτρικά μοντέλα, οι 116 ίπποι είναι αντικειμενικά λίγοι. Το γεγονός ότι συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο CVT κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα.
Πιέζοντας βαθιά το πεντάλ γκαζιού, κερδίζεις περισσότερο σε θόρυβο παρά σε επιτάχυνση. Και, φυσικά, χάνεις σε κατανάλωση. Κι αυτό είναι ένα στοιχείο που καθιστά το Yaris Cross μέτρια επιλογή στο ταξίδι. Εκεί όπου υπάρχουν στιγμές που σίγουρα θα θελήσεις την έξτρα δύναμη και η μέση ωριαία σου θα είναι σαφώς υψηλότερη από εκείνη εντός πόλης.
Αντίθετα, κινούμενος με λογικούς ρυθμούς και ταχύτητες μέσα στην πόλη, θα ανακαλύψεις ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Ο θόρυβος που φτάνει στα αυτιά σου είναι αμελητέος, η ποιότητα κύλισης είναι καλή και η κατανάλωση σε πολύ χαμηλά επίπεδα, πέριξ των 5,5 lt/100 km. Η πραγματική, όχι η εργοστασιακή.
Το Yaris Cross AWD ξεκινά λίγο πάνω από τα €27.000, αλλά είναι πολύ πιθανό η έκδοση που θα θέλεις να βρίσκεται στα επίπεδα των €30.000. Δεν είναι λίγα, αλλά θα έχεις αποκτήσει ένα από τα blue chips της ελληνικής αγοράς και θα έχεις όλο τον χρόνο για να αποδεχτείς το κόστος του, στο διάστημα των 12+ μηνών μέχρι να το πάρεις στα χέρια σου.
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo1.490 cc, mild-hybrid 48V
Κιβώτιο / σχέσεις: e-CVT
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 116 ίπποι
Ροπή: 120 Nm
0-100 km/h: 11,8 sec
Τελική ταχύτητα: 170km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,1 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,1 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.180 mm x 1.765 mm x 1.595 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Βάρος: 1.270 kg
Χώρος αποσκευών: 397 lt
Εκπομπές CO2: 115g/km
Τιμή: από 27.770 €
*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο 3ο τεύχος του Top Gear Magazine που κυκλοφορεί στα περίπτερα.