Το ξανασκέφτεται η Toyota για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με δημοσιεύματα η Toyota αναθεωρεί την μέχρι τώρα στρατηγική της σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και θέλει να κάνει δυναμικό -και ηλεκτρικό- restart

Toyota bZ4X

Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στην διαφορετική στρατηγική των Ιαπώνων -και δη της Toyota- σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως και οι άλλοι ιάπωνες κατασκευαστές, η Toyota μόλις πριν λίγους μήνες λάνσαρε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο -το bZ4X- και γενικά ευαγγελίζεται το υδρογόνο περισσότερο. Όμως -αν είναι ακριβή τα δημοσιεύματα του πρακτορείου Reuters που επικαλείται το Automotive News Europe- η Toyota φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο επανεκκίνησης της στρατηγικής της για τα ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να είναι πιο ανταγωνιστική σε μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά.

4 άτομα διαρρέουν τα περί αναθεώρησης της Toyota

To Reuters αναφέρει ότι τέσσερα άτομα με γνώση των σχεδίων που βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, διαρρέουν ότι η Toyota είναι προς αναθεώρηση του σχέδιου ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων -αξίας 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων- που ανακοίνωσε πέρυσι, για να ανταγωνιστεί καλύτερα εταιρείες όπως η Tesla.

Toyota Yaris H2 Rally Ypres Morizo
O επικεφαλής της Toyota, Akio Toyoda

Αυτά τα τέσσερα άτομα φέρονται να έχουν δηλώσει ότι μια ομάδα εργασίας εντός της Toyota έχει αναλάβει την αναθεώρηση των σχεδίων μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους για βελτιώσεις στην υπάρχουσα πλατφόρμα EV ή για μια νέα πλατφόρμα.

Αναστολή εργασιών για κάποια νέα ηλεκτρικά

Εν τω μεταξύ, η Toyota έχει αναστείλει τις εργασίες σε ορισμένα από τα 30 σχέδια EV που ανακοινώθηκαν τον Δεκέμβριο, τα οποία σύμφωνα με τις πηγές και ένα έγγραφο που εξέτασε το Reuters περιλαμβάνουν το crossover Toyota Compact Cruiser και το ηλεκτρικό Crown με μπαταρία.

Toyota Yaris H2 Rally Ypres
Toyota Yaris H2 (πειραματικό rally car υδρογόνου)

Η Toyota δήλωσε ότι δεσμεύεται για την ουδετερότητα του άνθρακα, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. "Προκειμένου να επιτύχουμε ουδετερότητα ως προς τον άνθρακα, η τεχνολογία της Toyota -καθώς και η δουλειά που κάνουμε με μια σειρά συνεργατών και προμηθευτών- είναι απαραίτητη", δήλωσε η εταιρεία απαντώντας σε ερωτήσεις του Reuters.

Μυρίζει κι' άλλη καθυστέρηση για νέα ηλεκτρικά Toyota

Η υπό εξέταση αναμόρφωση θα μπορούσε να επιβραδύνει την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη στο σχεδιαστήριο. Αλλά θα έδινε επίσης στην Toyota την ευκαιρία να ανταγωνιστεί με μια πιο αποτελεσματική διαδικασία κατασκευής, καθώς οι πωλήσεις EV σε ολόκληρη τη βιομηχανία ξεπερνούν τις προηγούμενες προβλέψεις της Toyota.

Σύμφωνα με τους τέσσερις, στο πλαίσιο της αναθεώρησης, η Toyota εξετάζει το ενδεχόμενο ενός διαδόχου της τεχνολογίας EV που ονομάζεται e-TNGA, η οποία παρουσιάστηκε το 2019. Αυτό θα επέτρεπε στην Toyota να μειώσει το κόστος.

Το πρώτο EV που βασίζεται στο e-TNGA -το crossover bZ4X- βγήκε στην αγορά νωρίτερα φέτος, αν και το λανσάρισμα δεν μπορεί να κριθεί επιτυχημένο εξαιτίας μιας ανάκλησης που ανάγκασε την Toyota να αναστείλει την παραγωγή από τον Ιούνιο. Η παραγωγή στις αρχές Οκτώβρη.

Toyota bZ4x
Toyota bZ4x

Σύμφωνα με τις πηγές του Reuters, η επανεξέταση προκλήθηκε εν μέρει από τη συνειδητοποίηση ορισμένων μηχανικών και στελεχών της ιαπωνικής φίρμας ότι η Toyota έχανε τον πόλεμο εργοστασιακού κόστους για τα ηλεκτρικά από την Tesla.

Τι μπορεί να σημαίνει αυτή η αναθεώρηση στρατηγικής

Το πρόσωπο που ηγείται της αναθεώρησης των EV της Toyota είναι ο Shigeki Terashi, πρώην επικεφαλής του τμήματος ανταγωνισμού, σύμφωνα με έξι άτομα με γνώση των εργασιών, συμπεριλαμβανομένων δύο ατόμων που βρίσκονται κοντά στην Toyota. Ο Terashi δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Η ομάδα του Terashi έχει οριστεί ως ομάδα "BR" ("επιχειρηματική επανάσταση") εντός της Toyota, ένας όρος που χρησιμοποιείται για σημαντικές αλλαγές, συμπεριλαμβανομένης της αναμόρφωσης των διαδικασιών ανάπτυξης και παραγωγής της.

"Αυτό που οδηγεί την προσπάθεια του κ. Terashi είναι η ταχύτερη από την αναμενόμενη απογείωση του EV και η ταχεία υιοθέτηση καινοτομιών αιχμής από την Tesla και άλλους", δήλωσε ένας από τους ανθρώπους.

Η ομάδα του Terashi εξετάζει μια επιλογή για να παρατείνει τη χρησιμότητα του e-TNGA συνδυάζοντάς το με νέες τεχνολογίες, είπαν τρεις από τις πηγές. Ο Terashi θα μπορούσε επίσης να προτείνει να αποσυρθεί το e-TNGA πιο γρήγορα και να επιλέξει μια πλατφόρμα αφιερωμένη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σχεδιασμένη από την αρχή. Αυτό θα μπορούσε να διαρκέσει περίπου πέντε χρόνια για τα νέα μοντέλα, είπαν δύο από τις πηγές. "Δεν υπάρχει πολύς χρόνος για χάσιμο", δήλωσε ο ένας εξ αυτών.

Με πληροφορίες από Reuters / Automotive News Europe

Best of Network