Δοκιμή Lexus RX 500h F Sport: Πανίσχυρη και τετρακίνητη πολυτέλεια

Από γενιές τέσσερις πέρασε το RX για να φτάσει σήμερα στην 5η τη νεότερη, με κορυφαίο της σειράς το F Sport, που έχει 371 ίππους, τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση, σειριακό κιβώτιο και μία καμπίνα πραγματικό ησυχαστήριο.

Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport
Lexus RX 500h F Sport

"Το κορυφαίο RX εξυπηρετεί περισσότερο το ύφος ενός grand tourer και λιγότερο ενός sport μοντέλου SUV που δηλώνει και η συνοδευτική ονομασία του: F Sport."

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για την άνεση, την ηχομόνωση, το interface του λογισμικού και τις επιδόσεις.

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Για το μεγάλο βάρος και τις εκπομπές CO2

Από το Lexus 300 στο 400h, που στην πορεία έγινε 450h, για να έρθουμε στο σημερινό 500h. Σε 25 χρόνια κυκλοφορίας το μεγάλο και πολυτελές SUV της Lexus παραμένει εξηλεκτρισμένο και τετρακίνητο. Η Toyota και κατ’ επέκταση το πολυτελές brand της Lexus επιδεικνύουν μοναδική προσήλωση στις επιλογές τους κυκλοφορώντας από το 2005 τη σειρά RX με υβριδική τεχνολογία και ηλεκτρομηχανική τετρακίνηση.

Ένας συνδυασμός που στις ημέρες μας θεωρείται η "επικρατούσα" αρχιτεκτονική στα μεγάλα SUV. Ε, η Lexus λοιπόν τη σκαρφίστηκε 25 χρόνια πριν. Και όχι μόνο τη σκαρφίστηκε, αλλά την επέβαλε κιόλας.

Στις ημέρες μας ό,τι πιο σύγχρονο και κορυφαίο σε απόδοση μπορείς να βρεις στην 5η γενιά της γκάμας RX είναι η έκδοση 500h F Sport: Με υβριδική τεχνολογία, για να ρίξεις κατανάλωση και ρύπους, και δύο ηλεκτροκινητήρες μπροστά και πίσω, για να έχεις τετρακίνηση.

Lexus RX500e

Η κορυφαία έκδοση δεν είναι επαναφορτιζόμενη, όπως η έκδοση 450h, αλλά αυτοφορτιζόμενη. Η μπαταρία έχει μάλλον διακοσμητική παρουσία με χωρητικότητα ενέργειας 1,44 kWh – κάτι σαν by pass. Κι όμως, το σύστημα κάνει δουλειά σε συνδυασμό με τον βενζινοκινητήρα που είναι 4κύλινδρος και όχι ένας βαρύς και ογκώδης V6. Οριακά 4κύλινδρος – στα 2,4 λίτρα με Turbο –, γιατί από εκεί και πάνω πας σε εξακύλινδρο μοτέρ.

Το υβριδικό σύστημα παράγει συνδυαστικά 371 ίππους και ροπή 460 Nm, με τα νούμερα των επιδόσεων να το κολακεύουν: 0-100 σε 6,2 δευτερόλεπτα και τελική στα 210 χλμ./ώρα. Με αυτές τις μετρήσεις στέκεται περήφανα δίπλα σε απλή Cayenne, σε Volvo XC90 Recharge T8 ή σε Range Rover Sport.

Διαβάστε Επίσης

Βέβαια, υπάρχουν και οι αντίστοιχες προτάσεις σε Mercedes GLE (νέα σειρά), BMW Χ5 και Audi Q7/Q8 (επίσης νέες σειρές). Αυτός είναι και ο βασικός ανταγωνισμός του κορυφαίου μοντέλου της σειράς RX το οποίο είναι και αυτό νεότευκτο – σοδειάς 2022, αλλά ως model year αναφέρεται ως 2023.

Lexus RX500e

Με σειριακό κιβώτιο

Το RX 500h σπάει και μια παράδοση δεκαετιών, όπου σύσσωμες Toyota και Lexus χρησιμοποιούσαν αυτόματα κιβώτια e-CVT και όχι διπλού συμπλέκτη που έχουν καλύτερη λειτουργία. Δεν μπορείς να κατεβαίνεις στην αρένα του σπορ ανταγωνισμού με το κιβώτιο ενός Prius. Θες κάτι καλύτερο. Και το αυτόματο κιβώτιο αυτού του Lexus είναι 6άρι σειριακό με καλή απόκριση στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, ειδικά στο "sport mode", που εκμεταλλεύεται όλη την ισχύ του υβριδικού συστήματος.

Παράλληλα, η έκδοση 500h εξοπλίζεται και με σύστημα ενεργητικής τετραδιεύθυνσης Dynamic Rear Steering (DRS). Την ίδια στιγμή η τετρακίνηση DIRECT4 διαβάζει τα επίπεδα πρόσφυσης των τεσσάρων τροχών κατανέμοντας ανάλογα τη διαθέσιμη ροπή προς τους δύο άξονες τροχών.

Oι καινοτομίες της νέας γενιάς RX δεν περιορίζονται μόνο στο σύστημα μετάδοσης κίνησης. Παρότι οι διαστάσεις του αμαξώματος είναι περίπου ίδιες με το προηγούμενο, το διευρυμένο (κατά 6 εκ.) μεταξόνιο, το ανασχεδιασμένο καπό και ο μικρότερος πίσω πρόβολος χαρίζουν στο ιαπωνικό SUV μια πιο αθλητική εικόνα.

Lexus RX500e

Η νέα εικόνα

Εκτός από την τυπική μπροστινή μάσκα, ανάμεσα στις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες ξεχωρίζουν τα ολοκαίνουργια πίσω φωτιστικά σώματα με τη φωτεινή μπάρα LED που τα ενώνει. Αισθητικά, το νέο RX 500h φωνάζει από μακριά πως είναι Lexus. Έχει κάτι από σκανδιναβικό σχέδιο με πολλές ακμές, νεύρα και γωνίες που δημιουργούν ένα τρισδιάστατο μοτίβο πολύ δυναμικό. Οι μαύροι τροχοί 21 ιντσών συνεισφέρουν και αυτοί στην εικόνα.

Lexus RX500e

Το cockpit είναι μοντέρνο, χωρίς φουτουριστικές προσθήκες, με ψηφιακούς πίνακες ενδείξεων υψηλής ανάλυσης και πολύ καλά γραφικά. Γενικά το οικοσύστημα της Lexus είναι σύγχρονο και σωστά δομημένο. Η καλή εικόνα συμπληρώνεται από τα ποιοτικά υλικά (δέρμα παντού) και το καλό λογισμικό, από το σύστημα ψυχαγωγίας, που ενσωματώνει φωνητικές εντολές και over-the-air ενημερώσεις, έως το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που είναι εύκολα προσβάσιμο στο μενού.

Lexus RX500e

Το infotainment του RX διαθέτει, επίσης, μία κεντρική οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 14 ιντσών και έναν "έξυπνο" φωνητικό βοηθό. Η συμβατότητα με το Apple CarPlay είναι ασύρματη, ενώ για το Android Auto χρειάζεται το ανάλογο καλώδιο.

Διαβάστε Επίσης

Γενικά η πρόσβαση στα μενού του νέου λογισμικού της Lexus είναι πολύ φιλική προς τον χρήστη απαιτώντας λιγότερες κινήσεις. Μπορείς να παραμετροποιήσεις οτιδήποτε από το μενού, όπως, για παράδειγμα, την απόχρωση του ambient φωτισμού στο ταμπλό, να ορίσεις προορισμό στο σύστημα πλοήγησης που έχει πολύ καλά γραφικά και ό,τι άλλο βάλει ο νους σου.

Lexus RX500e

Θετική εξέλιξη είναι και η κατάργηση του touch pad στη βάση της κεντρικής κονσόλας που είχε στα προηγούμενα μοντέλα της η Lexus (το κατάργησε και η Mercedes στα δικά της μοντέλα), καθώς η οπτική επαφή στις σύγχρονες οθόνες αφής των αυτοκινήτων είναι σαφώς πιο άμεση και ως εκ τούτου περισσότερο πρακτική. Πάντως, το νέο RX έχει και αρκετά φυσικά κουμπιά. Και το καλύτερο όλων είναι εκείνο το περιστροφικό για την ένταση του ήχου.

Και επειδή όλο και περισσότερα μοντέλα τους καταργούν, θα πρέπει εδώ να υποστηρίξουμε τη λειτουργικότητα. Και το νέο RX παίρνει σε αυτό τον τομέα ψήφο εμπιστοσύνης. Μέχρι και η ρύθμιση του backlight φωτισμού στον digital πίνακα οργάνων γίνεται μέσω φυσικών κουμπιών.

Lexus RX500e

Ουδέν παράπονο και στα θέματα ευρυχωρίας, πλην του περιορισμένου ύψους που έχει ο χώρος αποσκευών μέχρι την εταζέρα, γιατί διαθέτει και βάθος και πλάτος, με συνολική χωρητικότητα 461 λίτρων. Όσο να ’ναι, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας τρώει ωφέλιμο χώρο από το πορτμπαγκάζ. Από την άλλη, τα πίσω καθίσματα είναι πολύ άνετα, με τους επιβάτες να έχουν χώρο και στα πόδια και στο κεφάλι παρά την ύπαρξη της μεγάλης γυάλινης οροφής.

Μάλιστα, η σχεδίαση των μπροστινών καθισμάτων με τα ντιζαϊνάτα προσκέφαλα προσφέρει ελεύθερη θέαση για τους πίσω επιβάτες κάνοντας το ταξίδι απολαυστικό. Και εδώ ερχόμαστε σε έναν άλλο τομέα του Lexus RX στον οποίο βγάζουμε το καπέλο: την ηχομόνωση. Έχει ίσως την πιο "ήσυχη" καμπίνα στην κατηγορία του, απότοκο της αεροδυναμικής σχεδίασης αλλά και των μονώσεων που φέρει.

Lexus RX500e

Έχει, επίσης, έναν ιδιαίτερα ήσυχο –σε λειτουργία– βενζινοκινητήρα ακόμα και όταν πιεστεί. Τελικά, ανακάλυψα τι μου λείπει από το κορυφαίο RX: το racing ηχόχρωμα. Έχει και τέσσερις απολήξεις, πανάθεμά το!

Παίρνοντας χαρτί και μολύβι, το Lexus της δοκιμής είχε Sapphire Blue χρώμα αξίας €2.600 και ένα style pack αξίας €592. Κάπως έτσι φτάσαμε στην τελική τιμή των €122.100, με το κορυφαίο Lexus RX φουλ εξοπλισμένο. Αν είχαν σχεδιάσει και ένα πιο ευφάνταστο ηλεκτρονικό κλειδί, όλα θα ήταν στη... θέση τους.

Lexus RX 500h

Κινητήρας: Βενζίνης 2.4 lt + Ηλεκτρικός
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
Κίνηση: AWD
Ισχύς: 371 ίπποι
Ροπή: 460Nm
0-100 km/h: 6,2 sec
Τελική ταχύτητα: 210km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 8,1 lt/100 km
μέση δοκιμής: 10lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.890 mm x 1.920 mm x 1.695 mm
Βάρος: 2.190 kg
Χώρος αποσκευών: 461 lt
Εκπομπές CO2: 184 g/km
Τιμή: από 118.600 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network