Η Toyota αποκάλυψε πότε έρχονται οι μπαταρίες solid state για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι μπαταρίες solid state είναι αυτές που θα αλλάξουν τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση. Όμως μήπως βιαζόμαστε; Η Toyota αποκάλυψε πότε θα μπορεί να παράγει μαζικά και τα νέα δεν είναι ευχάριστα

Toyota LQ

Η αλήθεια είναι ότι μπαταρίες solid state ακούμε και μπαταρίες solid state δεν βλέπουμε. Η Nio λέει ότι μπορεί να έχει άμεσα στα μοντέλα της (το 2024) ενώ η Toyota υπερηφανεύεται ότι έχει τις περισσότερες πατέντες τεχνολογίας solid state. Όμως ακόμα τίποτα.

Και τώρα η Toyota δίνει ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα μπουν στα αυτοκίνητά της οι μπαταρίες solid state και τα νέα δεν είναι ακριβώς ευχάριστα. 

Τι μάθαμε στο Toyota Times

Αγαπημένο site το Toyota Times για τους φίλους της Toyota -και όχι μόνο. Εκεί μάθαμε ότι στην πραγματικότητα, η πρώτη παρτίδα μπαταριών της συγκεκριμένη τεχνολογίας θα είναι πιθανότατα αρκετή για να τροφοδοτήσει μόνο μερικές χιλιάδες οχήματα. Και η "μαζική παραγωγή" που σχεδιάζεται να ξεκινήσει το 2030 θα υποστηρίξει μόλις πάνω από 10.000 αυτοκίνητα.

Διαβάστε Επίσης

Βέβαια οι Toyota Times (που είναι "μεγάφωνο" της Toyota), υπογραμμίζουν τον περιορισμένο αρχικό αντίκτυπο της τεχνολογίας στερεάς κατάστασης, παρά τις υποσχέσεις της -αλλά η Toyota εδώ και καιρό βγάζει σκεπτικισμό για τις μεγάλες μπαταρίες και πάντα επιχειρηματολογεί υπέρ των μικρών. Δηλαδή υπέρ των υβριδικών που είναι το δυνατό της σημείο. 

Η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα συνεργαστεί με τον ιαπωνικό γίγαντα χημικών Idemitsu Kosan για την εμπορική αξιοποίηση μπαταριών solid state το χρονικό διάστημα 2027-28, ανοίγοντας το δρόμο για αυτό που αποκάλεσε "πλήρους κλίμακας" μαζική παραγωγή το 2030 και μετά.

Η Idemitsu θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός στερεού ηλεκτρολύτη σουλφιδίων που επιτρέπει υψηλή ενεργειακή χωρητικότητα και υψηλή απόδοση ισχύος. Μια πιλοτική μονάδα μεγάλης κλίμακας θα αρχίσει να τον παράγει το οικονομικό έτος 2027.

Αυτή η μονάδα θα έχει αρχική ετήσια δυναμικότητα αρκετών εκατοντάδων τόνων. Όμως η Idemitsu σχεδιάζει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή το 2030 αυξάνοντας την ετήσια παραγωγή σε αρκετές χιλιάδες τόνους, ανέφερε η Toyota Times. Αυτό είναι αρκετό για περισσότερα από 10.000 οχήματα.

Ο αριθμός αυτός, αναφέρει το Toyota Times, "είναι σύμφωνος με τα προϊοντικά σχέδια της Toyota".

Ανταγωνιστική ηλεκτροκίνηση χωρίς μπαταρίες solid state δεν γίνεται

Η επιτυχής ανάπτυξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης θεωρείται κρίσιμη για την απελευθέρωση των δυνατοτήτων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιτρέποντας πολύ μεγαλύτερες αυτονομίες σε μικρότερες και πιο ελαφριές "συσκευασίες".

Οι μπαταρίες, οι οποίες έχουν κεραμοειδή ηλεκτρολύτη αντί για υγρό, είναι πολύ πιο πυκνές σε ενέργεια και ταχύτερη φόρτιση, ενώ θεωρούνται ασφαλέστερες από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου με υγρό ηλεκτρολύτη. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης θεωρούνται ιδιαίτερα επωφελείς στα σπορ αυτοκίνητα και τα μεγάλα SUV.

Διαβάστε Επίσης

Αλλά παραμένει πρόκληση η κατασκευή μπαταριών στερεάς κατάστασης σε κλίμακα, διατηρώντας παράλληλα την ποιότητα. Η Toyota αναπτύσσει την τεχνολογία μπαταριών solid state στο εργοστάσιό της Teiho στην Toyota City, όπου παρουσίασε προκαταρκτικά τις προσπάθειές της στους δημοσιογράφους τον περασμένο μήνα.

Η Toyota σχεδιάζει δύο εκδόσεις μπαταριών στερεάς κατάστασης. Η πρώτη θα φτάσει γύρω στο 2027 με 2028. Η Toyota στοχεύει σε αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, για αυτή τη μπαταρία και προβλέπει ότι θα επαναφορτίζεται από το 10 στο 80% σε περίπου 10 λεπτά.

Η δεύτερη θα φτάσει μετά από αυτό, σε απροσδιόριστη ημερομηνία. Η Toyota έχει δηλώσει ότι θα δίνει αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 1.200 χιλιόμετρα. 

Η Idemitsu εργάζεται πάνω στις βασικές αρχές των μπαταριών στερεάς κατάστασης από το 2001, ενώ η Toyota ξεκίνησε τη δική της έρευνα και ανάπτυξη το 2006, δήλωσαν οι εταιρείες. Οι δύο άρχισαν να ερευνούν από κοινού στερεούς ηλεκτρολύτες με βάση τα σουλφίδια το 2013.

Η Toyota παρέδωσε ένα πρωτότυπο όχημα που τροφοδοτείται από μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2020 με το πρωτότυπο LQ . Αλλά η μαζική παραγωγή των μπαταριών με επαρκή ταχύτητα και ποιότητα είναι γεμάτη πολυπλοκότητα.

Toyota LQ

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου δεν είναι η μόνη που προσπαθεί σκληρά για τις solid state. 

H Honda κατασκευάζει μια πιλοτική μονάδα για μπαταρίες στερεάς κατάστασης ενώ η Nissan έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης με σκοπό να τις διαθέσει στην αγορά γύρω στο 2028 και θα ξεκινήσει πιλοτική παραγωγή το 2024. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network