Audi Q8 e-tron: Το κορυφαίο ηλεκτρικό SUV της Audi

H Audi παρουσίασε το νέο Q8 e-tron, που πλέον αποτελεί το κορυφαίο ηλεκτρικό της μοντέλο και συνδυάζει κομψή εμφάνιση, πολυτέλεια, άνετους χώρους και ικανοποιητική αυτονομία.

Audi SQ8 Sportback e-tron
Audi SQ8 Sportback e-tron
Audi SQ8 Sportback e-tron
Audi SQ8 e-tron
Audi SQ8 Sportback e-tron
Audi Q8 55 Sportback e-tron
Audi Q8 55 Sportback e-tron
Audi Q8 55 Sportback e-tron
Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron
Audi Q8 e-tron

Πιστή στο ραντεβού της με τους φαν της μάρκας, η Audi παρουσίασε το νέο της μοντέλο που κάνει τικ σε όλες τις τάσεις της σύγχρονης αυτοκίνησης. Είναι SUV, είναι ισχυρό και είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Ο λόγος για το Q8 e-tron, που αποτελεί τον αντικαταστάτη αυτού που μέχρι σήμερα γνωρίζαμε απλά ως e-tron.


Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα κρίνονται μάλλον διακριτικές, με τις ουσιαστικότερες διαφοροποιήσεις να εντοπίζονται στη μάσκα και το πίσω μέρος. Κατά την Audi μάλιστα, το νέο Q8 e-tron λανσάρει μια νέα εταιρική ταυτότητα, όπως αυτή παρουσιάζεται μέσα από ένα 2D αποτύπωμα των τεσσάρων κύκλων που αποτελούν το σήμα της Audi.

Όπως ακριβώς συνέβαινε και με το απερχόμενο Q8, έτσι και το καινούργιο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους αμαξώματος. Ο πρώτος αφορά το κλασικό SUV και ο δεύτερος την coupe έκδοση Sportback. Με μήκος οριακά λιγότερο από 5m (4,91m), το Q8 e-tron θα διαθέτει σύστημα τετρακίνησης που θα υποστηρίζεται από την τοποθέτηση ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα.

Audi Q8 e-tron

Η βασική έκδοση 50 e-tron θα αποδίδει 335 ίππους και η 55 e-tron 403 ίππους, δίνοντας συνέχεια στην παράδοση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ των premium γερμανικών εταιρειών, όπου οι ονομασίες των εκδόσεων δεν αντιστοιχούν σε κάποιο τεχνικό χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου, όπως συνέβαινε παλιότερα. Και στις δύο εκδόσεις, η μέγιστη ροπή είναι 664Nm.

Κάθε ηλεκτροκινητήρας διαθέτει τώρα ένα επιπλέον ζεύγος πηνίων -14 αντί για 12- κάτι που τους επιτρέπει να αποδίδουν περισσότερη ροπή χρησιμοποιώντας λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια. Όλες οι εκδόσεις του Q8 e-tron διαθέτουν αερανάρτηση, που δίνει τη δυνατότητα να ρυθμίσεις το ύψος του αμαξώματος κατά 76mm, ενώ σύμφωνα με την Audi, το σύστημα ESC έχει ρυθμιστεί ώστε η λειτουργία του να προσαρμόζεται καλύτερα, ειδικά σε διαδρομή με κλειστές στροφές.

Audi Q8 e-tron

Το μεταξόνιο του Q8 e-tron φτάνει τα 2,92m και υπόσχεται άνετους χώρους στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι 569lt γαι το SUV και 528lt για το Sportback. Επιπλέον 62lt αποθηκευτικού χώρου βρίσκονται στη διάθεσή σου, κάτω από το μπροστινό καπό.

Και έκδοση SQ8 e-tron με 500 ίππους

Θυμάσαι το e-tron S; Έτσι και το νέο SQ8 e-tron, η κορυφαία έκδοση του νέου μοντέλου, διαθέτει διάταξη με τρείς ηλεκτροκινητήρες, που ανεβάζουν την απόδοση σε 500 ίππους και την ροπή στα 973Nm. Η Audi δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για τις επιδόσεις της συγκεκριμένης έκδοσης, όμως γνωρίζουμε πως αυτή είναι χαμηλότερη κατά 2mm και έχει μεγαλύτερο πλάτος κατά 39mm από τις υπόλοιπες εκδόσεις, ενώ ενδεικτικά, το προηγούμενο e-tron S είχε επιτάχυνση 0-100 km/h, σε 4,5sec. Η τελική ταχύτητα πάντως, θα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210km/h.

Audi SQ8 Sportback e-tron

Σε μία ακόμη προσπάθεια να πείσει για την διασκεδαστική οδική συμπεριφορά του ηλεκτρικού Q8, η Audi αναφέρει πως το τιμόνι θα είναι πιο γρήγορο και θα παρέχει καλύτερη αίσθηση σε σύγκριση με εκείνο του προηγούμενου e-tron και πως όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του πλαισίου, έχουν προσαρμοστεί ώστε να ευνοούν την παράμετρο fun to drive. Ενδιαφέρον.

Audi SQ8 Sportback e-tron

Καλά όλα τα παραπάνω, αλλά με την αυτονομία τι γίνεται; Η έκδοση των 335 ίππων διαθέτει μπαταρία 89kWh και σύμφωνα με την Audi, έχει αυτονομία έως 450km στην έκδοση SUV και 465km στο Sportback, λόγω πιο αεροδυναμικού σχήματος του αμαξώματος του τελευταίου που ευνοεί την χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Μιας και ο λόγος για αεροδυναμική, ανεξαρτήτως τύπου αμαξώματος, το νέο Q8 e-tron έχει καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας από το μοντέλο που αντικαθιστά, χάρη στην καλύτερη ροή αέρα κάτω από το αμάξωμα, τα μεγαλύτερα σπόιλερ μπροστά και τα νέα σπόιλερ στο πίσω μέρος.

Μπαταρία 106kWh στις κορυφαίες εκδόσεις

Η έκδοση των 403 ίππων, εφοδιάζεται με μεγαλύτερη μπαταρία (106kWh), και έχει αυτονομία 530km στην περίπτωση του SUV και 550km στο Sportback. Η Audi αναφέρει ότι αυτή η μπαταρία μπορεί να φτάσει από το 10 στο 80% σε μόλις 31 λεπτά, αν συνδεθεί σε φορτιστή 170kW. Σε αντίθεση με ότι ίσως θα περίμενε κανείς, η κορυφαία έκδοση SQ8 e-tron που επίσης διαθέτει την μπαταρία των 106kWh, δεν έχει αντίστοιχα καλή αυτονομία, με τις τιμές που ανακοινώνει η Audi να βρίσκονται στα επίπεδα της βασικής έκδοσης 50 e-tron των 335 ίππων.

Audi Q8 e-tron

Το Audi Q8 e-tron θα διαθέτει σε όλες τις εκδόσεις του στάνταρ τη λειτουργία Plug & Charge. Αυτό σημαίνει πως σε συμβατούς σταθμούς φόρτισης, το όχημα αναγνωρίζεται αυτόματα κατά την εισαγωγή του καλωδίου και ξεκινά τη διαδικασία της φόρτισης. Η χρέωση γίνεται αυτόματα, χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από πλευράς οδηγού. Οι παραγγελίες αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στις επόμενες ημέρες, με τις πρώτες παραδόσεις να υπολογίζονται τον Απρίλιο του 2023.

Best of Network