Τα 7 κορυφαία off road supercars και η αναγέννηση μιας κατηγορίας

Audi Nanuk

Μπορείς να πεις ότι τις τελευταίες μέρες αναγεννάται μια κατηγορία αυτοκινήτων που πάντα φανταζόσουν ως τα ιδανικά αλλά συνήθως οι κατασκευαστές δεν αρέσκονται σε αυτοκίνητα που τα κάνουν σχεδόν όλα. Μιλάμε για την κατηγορία off road supercar, η οποία μόνο την τελευταία εβδομάδα απέκτησε δύο νέα μέλη. Και μάλιστα μέλη που -εύλογα- φιγουράρουν στα ψηλά της λίστας. Ναι, προκειται για την νέα Porsche 911 Dakar και την Lamborghini Huracan Sterrato

Porsche 959

Porsche 959 Dakar

Αυτό δεν είναι απλά ένα σπορ αυτοκίνητο για off road. Η Porsche 959 ήταν αναμφισβήτητα το πρώτο σύγχρονο υπεραυτοκίνητο στον κόσμο. Ήταν ένα τεχνολογικό tour de force για την εποχή του, χάρη στη διαδοχική υπερτροφοδότηση, την προσαρμοστική τετρακίνηση και ακόμη και τους ελαφρούς τροχούς με κοίλες ακτίνες και παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών. 

Αναπτύχθηκε ως το αυτοκίνητο ράλι της Porsche για το Group B, αλλά όταν τα Group B ακυρώθηκαν, η Porsche έστειλε την 959 σε αγώνες ράλι. Μετά από τα πρώτα παιδικά προβλήματα, η 959 κυριάρχησε στο διαβόητο ράλι Παρίσι-Ντακάρ το 1986, κατακτώντας το 1-2 και εδραιώνοντας την καταγωγή της ως ένα από τα σπουδαιότερα supercars όλων των εποχών.


Porsche 911 Dakar

Νέα Porsche 911 Dakar

Και αυτή την κληρονομιά αξιοποιεί η Porsche με τη νέα ειδική έκδοση 911 GTS με 480 ίππους: την 911 Dakar. Με έως και 80 χιλιοστά επιπλέον ύψος, μια "σωστή" λειτουργία "Rallye" που στέλνει το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος στους πίσω τροχούς και την πιο cool εργοστασιακή σχάρα οροφής από τότε που η Koenigsegg προσέφερε ένα αεροδυναμικό roofbox (πραγματικά), υπάρχει μόνο ένα ερώτημα: θέλετε ακόμα την GT3 RS;

Lamborghini Huracan Sterrato

Lamborghini Huracan Sterrato

Το 2023 μοιάζει να είναι η χρονιά των off road supercars. Η Porsche κατασκευάζει επιτέλους την 911 προδιαγραφών safari και η Lamborghini στέλνει την Huracán V10 -κυριολεκτικά- στα ύψη με αυτή την υπερυψωμένη έκδοση που ονομάζεται Sterrato, ή "χωματόδρομος" στα ιταλικά. 

Πιστή στο όνομά της, η Sterrato φοράει σκληροτράχηλους βιδωτούς θόλους, ελαστικά με εξογκώματα και έχει βγάλει προβολείς στο μπροστινό μέρος. Σκεφτείτε το ως τον ξάδερφο της Huracán STO που αγαπάει τη βρωμιά, σκορπάει άμμο και έχει πράσινη γραμμή.


Mega Track

Mega Track

Ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα αυτοκινήτων όλων των εποχών είναι επίσης μια από τις πρώτες προσπάθειες για ένα πραγματικό υπεραυτοκίνητο εκτός δρόμου: το Aixam Mega Track. Παρουσιάστηκε το 1995, αυτό το γαλλικό μεταλλαγμένο αυτοκίνητο συνδύασε την αερανάρτηση με απόσταση από το έδαφος πάνω από 330 χιλιοστά με έναν V12 6,0 λίτρων που είχε δανειστεί από τη Mercedes.

Το θέμα είναι ότι απέδιδε μόνο 390 ίππους, και με 2,2 τόνους αυτοκινήτου να μετακινείται, θα ήσουν τυχερός αν δεν βυθιζόσουν στο έδαφος που είχες βάλει σκοπό να κατακτήσεις. Παρόλα αυτά, ως φιλόδοξο υπεραυτοκίνητο, το Mega Track είναι μια από τις καλύτερες τρέλες της δεκαετίας του 1990. 


ItalDesign Parcour

ItalDesign parcour

Η αναγέννηση του off road supercar είχε προαναγγελθεί από την ItalDesign πριν από σχεδόν μια δεκαετία.Το 2013, ο Fabrizio Giugiaro βάλθηκε να επανεφεύρει την ιδέα με το Parcour: ένα crossover όχημα με κινητήρα V10 5,2 λίτρων στο κέντρο και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Η ανάρτηση pushrod προδιαγραφών Motorsport με ρυθμιζόμενο ύψος οδήγησης παρείχε την δυνατότητα για διαδρομές κατηγορίας "εκεί που πάμε δεν χρειαζόμαστε δρόμους", αλλά το αυτοκίνητο παρέμεινε ένα μοναδικό. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν το τέλος της ιστορίας. 


Audi Nanuk Quattro

Audi nanuk

Γιατί αφού το ItalDesign χάθηκε από τη μνήμη, εμφανίστηκε αυτή η παράξενη εξέλιξη του Audi R8: το Nanuk Quattro. Αποκαλύφθηκε αργότερα το 2013, και χρησιμοποίησε πάνελ αμαξώματος από ανθρακονήματα για να εξοικονομήσει βάρος, αερανάρτηση για να προσαρμόζεται στο περιβάλλον του και, περιέργως, έναν κινητήρα ντίζελ. Ναι, αυτό συνέβαινε την εποχή που το ντίζελ δεν ήταν ο εχθρός των πνευμόνων.

Έτσι, προφανώς αυτό το υπεραυτοκίνητο που έγινε αρουραίος χρησιμοποιούσε έναν V10 turbodiesel 5,0 λίτρων που ήταν καλός για 544 ίππους,1.000 Nm ροπής και τελική 305 km/h. Προφανώς υπήρχε ενδιαφέρον για τη διάθεση του αυτοκινήτου σε περιορισμένη παραγωγή, αλλά η Audi είχε άλλα στο μυαλό της.


Lancia Stratos

lancia stratos rally

Ίσως το πρώτο, το ορίτζιναλ, το εμβληματικό off-road σπορ αυτοκίνητο ήταν το Stratos της Lancia -ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε με ένα εξωφρενικά κοντό μεταξόνιο όχι (μόνο) επειδή φαινόταν όμορφο, αλλά επειδή στον κόσμο των ράλι, αυτό σήμαινε ευέλικτο χειρισμό και άφθονη υπερστροφή. Αυτό έκανε τους οπαδούς να ξετρελαθούν, αν μη τι άλλο.

Μόνο 492 Stratos κατασκευάστηκαν ποτέ, γεγονός που το καθιστά πιο σπάνιο από μια Lamborghini Miura, αλλά λόγω των back-to-back τίτλων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 1974 έως το 1976, ο θρύλος του είναι εξίσου σίγουρος. 

Best of Network