
Η ιδέα δεν είναι καινούργια όμως σε περίπτωση που μπορέσει να εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα, τότε είναι βέβαιο πως θα μιλάμε για επανάσταση στον χώρο της ηλεκτροκίνησης. Ενώ το σύνολο της αγοράς ρίχνει το βάρος στην εξέλιξη ελαφρύτερων και πιο αποδοτικών μπαταριών, αλλά και τη βελτίωση της τεχνολογίας των φορτιστών, υπάρχει και ένα πολύ μικρό κομμάτι που ασχολείται με την εξέλιξη της τεχνολογίας ασύρματης φόρτισης. Όπως η Ισραηλινή εταιρεία Electreon, μια startup που ιδρύθηκε το 2013 και εργάζεται πάνω στη δημιουργία υποδομών κατά μήκος ενός δρόμου, που θα επιτρέπουν στα ηλεκτρικά οχήματα που κινούνται σε αυτόν να φορτίζουν επαγωγικά, χωρίς να απαιτείται η σύνδεσή τους σε φορτιστή με κάποιο καλώδιο.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι σε περίπτωση που η τεχνολογία αυτή έβρισκε εφαρμογή στους δημόσιους δρόμους, θα σήμαινε αυτόματα το τέλος της κουβέντας για την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων. Κι αυτό γιατί ένα EV θα μπορούσε να κινείται συνεχώς, χωρίς να απαιτείται καμία στάση για φόρτιση καθώς η μπαταρία του θα φόρτιζε εν κινήσει. Η Electreon πραγματοποίησε μια δοκιμή επίδειξης πριν λίγες μέρες, με ένα Toyota RAV4 PHEV. Αντί να φορτίσει τη μπαταρία των 18 kWh σε έναν παραδοσιακό φορτιστή, το αυτοκίνητο της δοκιμής θα χρησιμοποιούσε έναν ασύρματο φορτιστή που θα ήταν εγκατεστημένος σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας δοκιμής.
Εντυπωσιακά αποτελέσματα
Το καλό νέο λοιπόν, είναι πως το αποτέλεσμα της δοκιμής ήταν άκρως επιτυχημένο. Μάλιστα μέσω αυτής πραγματοποιήθηκε ένα παγκόσμιο ρεκόρ, που αφορά τον περισσότερο χρόνο και τη μεγαλύτερη απόσταση που έχει διανύσει ποτέ ένα επιβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς να σταματήσει για φόρτιση. Συγκεκριμένα το RAV4 PHEV, δεν σταμάτησε να κινείται για λίγο περισσότερο από 100 ώρες (παρά μόνο για αλλαγή οδηγού) και διένυσε συνολικά 1.942 χιλιόμετρα.
Προφανώς δεν πρόκειται για μια τεχνολογία που μπορεί να υιοθετηθεί και να εφαρμοστεί από τη μια μέρα στην άλλη, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρείται απίθανη η βιωσιμότητά της. Αν μάλιστα κάποια στιγμή έφτανε στο σημείο να βρει εφαρμογή στους δημόσιους δρόμους, θα είχε ως αποτέλεσμα σημαντικά οφέλη και για τα ίδια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς πλέον δεν θα απαιτούνταν να εφοδιάζονται με μεγάλες μπαταρίες και συνεπώς θα ήταν ελαφρύτερα και πιο προσιτά.
Κι αν υπάρχει κάτι που αφήνει μια χαραμάδα αισιοδοξίας για το μέλλον, είναι το γεγονός πως νωρίτερα μέσα στη χρονιά που διανύουμε, η Electreon συνεργάστηκε με τη Ford για την ανάπτυξη ενός δρόμου μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, εξοπλισμένου με ασύρματη φόρτιση. Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι πως πρόκειται για μια πολλά υποσχόμενη τεχνολογία και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί το επόμενο διάστημα.