Γιατί η General Motors προχωρά σε επένδυση μαμούθ για νέο θερμικό V8

Αν και η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται στα ηλεκτρικά, η GM επιμένει στους V8 με έναν νέο κινητήρα που υπόσχεται περισσότερη ισχύ, καλύτερη απόδοση και μειωμένες εκπομπές, ξεκινώντας το 2027.

Cadillac Escalade V8 engine

Συνήθως, όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν μεγάλες επενδύσεις, το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων κατευθύνεται στην ηλεκτροκίνηση.

Όμως, όχι αυτή τη φορά. Η General Motors επενδύει περίπου 820 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιό της στο Tonawanda της Νέας Υόρκης, για την εξέλιξη μιας έκτης γενιάς κινητήρα V8.

Διαβάστε Επίσης

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μεμονωμένη επένδυση που έχει πραγματοποιήσει ποτέ σε εργοστάσιο κινητήρων, κάτι που αποτελεί σαφή απόκλιση από τον κλάδο, που στρέφεται ολοένα και περισσότερο στα ηλεκτρικά οχήματα.

Tonawanda plant

Σε αντάλλαγμα για την επένδυση, η πολιτεία της Νέας Υόρκης θα προσφέρει έως και 15,7 εκατομμύρια ευρώ σε φορολογικές ελαφρύνσεις.

Έτοιμος το 2027

Η GM σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τον νέο κινητήρα στα μεγάλα φορτηγά και SUV από το 2027 και φυσικά υπόσχεται τι άλλο, περισσότερη ισχύ. Παρά το γεγονός ότι δεν έχει ανακοινώσει συγκεκριμένα νούμερα, ο υπάρχον V8 των 5.3 λίτρων αποδίδει 355 ίππους και 519 Nm ροπής.

Ο μεγαλύτερος V8 των 6.2 λίτρων έχει 420 ίππους και 623 Nm, ενώ η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση Cadillac Escalade-V φτάνει τους 682 ίππους και τα 885 Nm ροπής.

Cadillac Escalade V8 engine

Η επιπλέον ισχύς δεν θα έρθει εις βάρος της αποδοτικότητας, καθώς η GM αναφέρει ότι θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές μέσω "καινοτομιών στην καύση και στη θερμική διαχείριση" με στόχο έναν καθαρότερο V8.

Δεν έχει επιβεβαιώσει αν θα υπάρξει κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, οπότε ο κινητήρας ίσως παραμείνει αποκλειστικά θερμικός.

Οι συνολικές επενδύσεις

Το εργοστάσιο Tonawanda θα είναι το δεύτερο που θα παράγει τον νέο V8. Στις αρχές του 2023, η GM είχε ανακοινώσει επένδυση περίπου 534 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο Flint Engine Operations στο Μίσιγκαν, για τη συναρμολόγηση της έκτης γενιάς κινητήρα και την κατεργασία των μπλοκ, στροφάλων και κυλινδροκεφαλών.

Παράλληλα, δεσμεύτηκε για 11 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο Rochester Operations της Νέας Υόρκης, για την παραγωγή εισαγωγών και σωληνώσεων καυσίμου, καθώς και για 43 εκατ. ευρώ στο Defiance Operations στο Οχάιο για χυτά μπλοκ.

Διαβάστε Επίσης

Το σημαντικό ωστόσο είναι πως με την κυκλοφορία του νέου V8 το 2027, η GM στέλνει το μήνυμα ότι σκοπεύει να διατηρήσει ζωντανό αυτό τον τύπο κινητήρα στα μεγαλύτερα οχήματά της, τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία διατηρεί τη δέσμευσή της για πλήρη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, στόχος που είχε ανακοινωθεί το 2019 και επιβεβαιώθηκε και τον Οκτώβριο του 2024.

Πάντως, η GM αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο για βενζινοκίνητα οχήματα πέραν του 2035, με τη διευθύνουσα σύμβουλο, Mary Barra, να αναφέρει ότι η εταιρεία θέλει "να είναι ευέλικτη και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πελατών". Φαίνεται όμως ξεκάθαρα, πως η Αμερική αγαπάει ακόμα τους κινητήρες V8.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network