
Η Rimac εξετάζει την πιθανότητα εξαγοράς του ποσοστού που κατέχει η Porsche στην κοινή τους επιχείρηση, Bugatti Rimac, σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλούνται πηγές με γνώση του θέματος.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Rimac έχει καταθέσει μια προκαταρκτική προσφορά για το 45% των μετοχών που ελέγχει η Porsche, αποτιμώντας τη συγκεκριμένη κοινοπραξία σε κάτι παραπάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Υπάρχει, μάλιστα, το ενδεχόμενο η Rimac να συνεργαστεί με άλλους επενδυτές για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και δεν είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν σε κάποια οριστική συναλλαγή.
Εκπρόσωπος της Rimac αρνήθηκε να σχολιάσει το ζήτημα, ενώ από την πλευρά της η Porsche επιβεβαίωσε ότι αξιολογεί διαρκώς πιθανές βελτιώσεις στις συμμετοχές της και διατηρεί στενή συνεργασία με τους επιχειρηματικούς της εταίρους και συνεπενδυτές, χωρίς όμως να προχωρά σε συγκεκριμένες τοποθετήσεις για την πρόταση της Rimac.
Ανακατατάξεις και στρατηγική αναθεώρηση της Porsche
Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών ξεκίνησε το 2021, με την ίδρυση της Bugatti Rimac, με σκοπό την παραγωγή hypercars υπό τις επωνυμίες Bugatti και Rimac. Στο παρελθόν, η Porsche είχε εξετάσει το ενδεχόμενο εξαγοράς του μεριδίου της Rimac από την κοινοπραξία, όμως μετά τις πρόσφατες αλλαγές στη διοικητική της ομάδα και τις προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, φαίνεται να έχει επαναπροσδιορίσει τις προτεραιότητές της.
Η γερμανική εταιρεία αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα και της χαμηλότερης από την αναμενόμενη ζήτησης για τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Ως αποτέλεσμα, αναθεώρησε προς τα κάτω τους στόχους της για την ηλεκτροκίνηση και ανακοίνωσε επένδυση ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη νέων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Rimac και η εξέλιξή της ως ηγέτης στα ηλεκτρικά hypercars
Η Rimac ιδρύθηκε το 2009 από τον Mate Rimac, ο οποίος ξεκίνησε μετατρέποντας ένα BMW E30 σε ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτοκίνητο μέσα σε ένα γκαράζ. Σήμερα, η εταιρεία εστιάζει αποκλειστικά στην ανάπτυξη ηλεκτρικών hypercars, καθώς και στην κατασκευή εξαρτημάτων για άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Το πιο πρόσφατο μοντέλο της, το Rimac Nevera, έχει τιμή εκκίνησης περίπου 2,2 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η εταιρεία έχει προσελκύσει σημαντικούς επενδυτές. Το 2022, συγκέντρωσε 500 εκατομμύρια ευρώ από επενδυτικά κεφάλαια, μεταξύ των οποίων το SoftBank Vision Fund 2 και η Goldman Sachs Asset Management. Στον συγκεκριμένο γύρο συμμετείχαν επίσης η Porsche και το επενδυτικό fund InvestIndustrial. Παρά την είσοδο μεγάλων παικτών στο μετοχικό της κεφάλαιο, ο Mate Rimac παραμένει ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας.