
Πέρασαν ήδη δύο χρόνια από την στιγμή που η Porsche ανακοίνωσε τα σχέδιά της για ηλεκτρική έκδοση της Cayenne. Από τότε, η γερμανική εταιρεία έχει επεκτείνει τη γκάμα της με την ηλεκτρική Macan, και τώρα μαθαίνουμε ότι η Cayenne EV θα κάνει την εμφάνισή της στα τέλη του 2025.
Κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Porsche, Oliver Blume, επιβεβαίωσε ότι η ηλεκτρική Cayenne θα παρουσιαστεί στα τέλη του χρόνου, με εκδήλωση στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ.

Το μοντέλο τέταρτης γενιάς θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ η υπάρχουσα Cayenne θα συνεχίσει με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το νέο μοντέλο θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο στη Μπρατισλάβα, όπου κατασκευάζεται και το μοντέλο ICE.
Συνύπαρξη Cayenne EV και ICE
Και το καλύτερο, είναι πως δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το ενδεχόμενο η παραδοσιακή Cayenne να αποσυρθεί ανοίγοντας χώρο για την EV. Τα δύο μοντέλα θα συνυπάρχουν για αρκετά χρόνια.

Η Porsche δεν φαίνεται να ακολουθεί την ίδια στρατηγική με την Macan. Ενώ οι θερμικές εκδόσεις του μικρότερου SUV της θα αποσυρθούν το επόμενο έτος, η Cayenne με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνει στην αγορά μέχρι τη δεκαετία του 2030, με κινητήρες V8.
Ίσως μάλιστα να υπάρξει και μια πιο οικονομική εναλλακτική της Cayenne με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Νωρίτερα σήμερα, η Porsche ανακοίνωσε ότι εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας ενός εντελώς νέου SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης, το οποίο πιθανώς θα αντικαταστήσει την θερμική Macan.
Παράταση στην παρουσίαση της 718 EV

Τώρα όσον αφορά την οικογένεια 718, η Porsche είχε προγραμματίσει να λανσάρει τις ηλεκτρικές Boxster/Cayman πριν από την ηλεκτρική Cayenne. Ωστόσο, πλέον, η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στο μεγάλο SUV, πράγμα που σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά σπορ μοντέλα θα καθυστερήσουν.
Εκπρόσωπος της Porsche ανέφερε πάντως, πως η ηλεκτρική 718 δεν έχει καθυστερήσει, με την παρουσίασή της να παραμένει προγραμματισμένη για τα "μέσα της δεκαετίας". Επιβεβαίωσε, όμως, ότι η σειρά παρουσίασης έχει αλλάξει, με την ηλεκτρική Cayenne να έρχεται στην αγορά πριν από τους αντικαταστάτες των Boxster/Cayman.
Εν τω μεταξύ, η θερμική 718 έχει ήδη αποσυρθεί από την ευρωπαϊκή αγορά, λόγω των αυστηρότερων κανονισμών κυβερνοασφάλειας που τέθηκαν σε εφαρμογή πέρυσι στην ΕΕ. Η παραγωγή της αναμένεται να σταματήσει στα μέσα του 2025.
Αυτό σημαίνει ότι η Porsche θα μείνει για κάποιο διάστημα χωρίς εκπρόσωπο στην κατηγορία των σπορ μοντέλων κάτω από την 911, μέχρι την άφιξη της ηλεκτρικής 718.
Στην υπόλοιπη γκάμα της, η Porsche συνεχίζει τα σχέδιά της για ένα ακόμα μεγαλύτερο από την Cayenne ηλεκτρικό SUV. Το τριών σειρών SUV, το οποίο είχε ανακοινωθεί το 2022, θα κατασκευάζεται στη Λειψία και αναμένεται να κυκλοφορήσει "σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα".

Ωστόσο, δεν αποκλείεται να υπάρχουν και εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με δήλωση του οικονομικού διευθυντή, Lutz Meschke: "Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε το ενδεχόμενο τα αρχικά προγραμματισμένα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα να διαθέτουν και υβριδικά σύνολα ή κινητήρες εσωτερικής καύσης".
Συνολικά, η Porsche θα προσφέρει έναν συνδυασμό συστημάτων κίνησης για αρκετά χρόνια ακόμη. Αυτά θα περιλαμβάνουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in hybrid και ηλεκτρικά οχήματα, που θα διατίθενται παράλληλα μέχρι και τη δεκαετία του 2030.