Ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz δήλωσε ότι δεν πρέπει να επιβάλλονται πρόστιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση για αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συμμορφώνονται με τα όρια εκπομπών CO2. "Τα χρήματα πρέπει να παραμείνουν στις εταιρείες για τον εκσυγχρονισμό της δικής τους βιομηχανίας, της δικής τους εταιρείας”, τόνισε μεταξύ άλλων στους δημοσιογράφους.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ, οι μέσες εκπομπές των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν το 2025 πρέπει να είναι 15% χαμηλότερες από το 2021, αλλά η πρόσφατη πτώση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά οχήματα έχει δυσκολέψει την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Robert Habeck υποστήριξε τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν δηλώσει ότι ο στόχος μείωσης του CO2 για το 2025 είναι πολύ σκληρός.
Ο Habeck είπε ότι ήταν ανοιχτός στην προσωρινή αναστολή των προστίμων που θα λήξουν το επόμενο έτος, εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούσαν να αντισταθμίσουν τα όρια CO2 υπερβαίνοντας τους στόχους τους το 2026 και το 2027.
Η Hildegard Mueller, επικεφαλής του λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών VDA, δήλωσε ότι υπάρχει ένα χάσμα μεταξύ των φιλόδοξων στόχων ρύθμισης του στόλου CO2 και των κινήτρων για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Είπε ότι η ασθενής ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα και οι οικονομικές προκλήσεις εμποδίζουν την πρόοδο παρά τις επενδύσεις της βιομηχανίας ύψους 410 δισ. ευρώ στην έρευνα και τους μετασχηματισμούς εργοστασίων έως το 2028.