Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πρέπει να φοβούνται τον ανταγωνισμό από την Κίνα, δήλωσε ο καγκελάριος Olaf Scholz τη Δευτέρα στα εγκαίνια της Mercedes για το πρώτο εργοστάσιο ανακύκλωσης μπαταριών. Μια επένδυση που χαρακτήρισε ως μέρος της νέας ατζέντας στη βιομηχανική πολιτική της Γερμανίας.
Η Mercedes σχεδιάζει να εξάγει πρώτες ύλες, όπως λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο, από παλιές μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο συγκεκριμένο εργοστάσιο χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, για να τις επαναχρησιμοποιήσει αργότερα.
"Κάποιοι λένε ότι η Κίνα μπορεί να τα καταφέρει πολύ καλύτερα με τους ηλεκτροκινητήρες από εμάς. Οι γερμανικές εταιρείες δεν χρειάζεται να φοβούνται αυτόν τον ανταγωνισμό", ανέφερε, επισημαίνοντας ότι η βιομηχανία έχει αντέξει τον ισχυρό ανταγωνισμό από τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία στο παρελθόν, επιβεβαιώνοντας εκ νέου και τη θέση της Γερμανίας κατά των δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα ηλεκτρικά οχήματα που προέρχονται από την Κίνα.
"Είμαι κατά των δασμών που μας βλάπτουν", δήλωσε ο Scholz κατά την τελετή έναρξης στο Kuppenheim, στη νοτιοδυτική Γερμανία. Η ΕΕ θα πρέπει να χρησιμοποιεί τέτοια μέτρα όταν το ντάμπινγκ και οι επιδοτήσεις θέτουν πράγματι τους ευρωπαίους παραγωγούς σε μειονεκτική θέση, για παράδειγμα στη βιομηχανία χάλυβα, πρόσθεσε.
Ο ευρωπαϊκός τομέας των αυτοκινήτων αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις, από το υψηλό κόστος παραγωγής και την στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα έως την πτώση της ζήτησης και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Τα προβλήματα αυτά έχουν οδηγήσει ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σε μείωση της παραγωγικής ικανότητας, με την Volkswagen να εξετάζει για πρώτη φορά το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία.
Όλα τα εργοστάσια της Mercedes είναι καλά αξιοποιημένα, εκτός από ένα εργοστάσιο στο Sindelfingen της Γερμανίας, όπου κατασκευάζεται η high-end σειρά μοντέλων S-Class, δήλωσε ο Joerg Burzer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Mercedes, υπεύθυνος για την παραγωγή.
Οι πωλήσεις της Mercedes κατά το 3ο τρίμηνο στην Κίνα, όπου ο όμιλος πραγματοποιεί περίπου το 30% των ταξινομήσεων του, μειώθηκαν κατά 13%, λόγω της κρίσης των ακινήτων που επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις της πολυτελούς σειράς μοντέλων της εταιρείας.
Η ΕΕ επιβάλλει υψηλούς δασμούς στα ηλεκτροκίνητα οχήματα κινεζικής κατασκευής, με το σκεπτικό ότι επωφελούνται από υπέρογκες κρατικές επιδοτήσεις. Το Πεκίνο το αρνείται και έχει απειλήσει με αντίποινα, ενώ οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες - οι οποίες πραγματοποιούν περίπου το ένα τρίτο των κερδών τους στην Κίνα - έχουν εκφράσει την ανησυχία τους και έχουν ζητήσει περισσότερες συνομιλίες.