Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πρόστιμα ύψους 15 δισ. ευρώ για υπερβολικές εκπομπές CO2 λόγω της επιβράδυνσης που παρουσιάζει τους τελευταίους μήνες η αγορά των ηλεκτρικά οχημάτων, δήλωσε πρόσφατα ο Luca de Meo.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αυστηρότερους στόχους CO2 της ΕΕ το 2025, καθώς το ανώτατο όριο για τις μέσες εκπομπές ρύπων από τις πωλήσεις νέων οχημάτων μειώνεται στα 94 γρ./χλμ. από τα 116 γρ./χλμ. που είναι σήμερα.
"Εάν τα ηλεκτρικά οχήματα παραμείνουν στο σημερινό επίπεδο, η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπορεί να χρειαστεί να πληρώσει υψηλά πρόστιμα ή να εγκαταλείψει την παραγωγή περισσότερων από 2,5 εκατ. οχημάτων. Η ταχύτητα αύξησης της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων είναι η μισή από αυτή που θα χρειαζόμασταν για να πετύχουμε τους στόχους που θα μας επέτρεπαν να αποφύγουμε τα πρόστιμα. Όλοι μιλούν για το 2035, σε 10 χρόνια δηλαδή, αλλά θα έπρεπε να μιλάμε για το 2025, διότι ήδη αγωνιζόμαστε.", δήλωσε μεταξύ άλλων ο de Meo στο ραδιόφωνο France Inter στις 7 Σεπτεμβρίου υπό την ιδιότητα του προέδρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η υπέρβαση των ορίων CO2 μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα ύψους 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 το χιλιόμετρο πολλαπλασιαζόμενο επί τον αριθμό των πωληθέντων οχημάτων. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η ΕΕ έχει θέσει αυτή την προθεσμία για την πώληση μόνο αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. "Πρέπει να μας δοθεί λίγη ευελιξία. Ο καθορισμός προθεσμιών και προστίμων χωρίς ευελιξία είναι πολύ επικίνδυνη συνθήκη", συμπλήρωσε το κορυφαίο στέλεχος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μια έκθεση τον Αύγουστο από την Dataforce ανέφερε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αυξήσουν απότομα τις πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων παρά τον σκεπτικισμό της αγοράς για να επιτευχθούν οι στόχοι του 2025.
Η Ford και η Volkswagen είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που απέχουν περισσότερο από την επίτευξη του στόχου τους, ανέφερε η Dataforce. Η Toyota, η οποία πωλεί μικρό αριθμό πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων αλλά μεγάλο αριθμό πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών, είναι πιο κοντά στον στόχο του 2025.