Η Volvo και δεκάδες ακόμα βιομηχανίες προέτρεψαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να εμμείνει σε ένα σχέδιο για τη διακοπή των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Αλλά οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Volkswagen και της Stellantis, τηρούν σιγή ιχθύος.
Πενήντα εταιρείες κάλεσαν την ΕΕ να διατηρήσει την πολιτική, σύμφωνα με δήλωση που κοινοποιήθηκε στο Bloomberg News. Υποστήριξαν ότι ο τομέας χρειάζεται βεβαιότητα προκειμένου να επενδύσει και να στηρίξει για την επίτευξη των στόχων της ΕΕ, αλλά όχι υπαναχωρήσεις.
"Η ηλεκτροκίνηση είναι η μεγαλύτερη ενέργεια που μπορεί να λάβει η βιομηχανία μας για να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα", δήλωσε ο Jim Rowan, διευθύνων σύμβουλος της Volvo. "Ο στόχος για το 2035 είναι ζωτικής σημασίας για την ευθυγράμμιση όλων των ενδιαφερομένων σε αυτό το ταξίδι και τη διασφάλιση της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας".
Η Rivian και η Uber, καθώς και η σουηδική ΙΚΕΑ και η ενεργειακή εταιρεία Iberdrola, ήταν επίσης μεταξύ των εταιρειών που πίεζαν τις Βρυξέλλες να παραμείνουν στην πορεία.
Οι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων έχουν δεχθεί πυρά τους τελευταίους μήνες, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν την επιβράδυνση των πωλήσεων, ιδίως των ηλεκτρικών μοντέλων.
Για πρώτη φορά, ο όμιλος Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια, ενώ το λόμπι της βιομηχανίας ACEA προειδοποίησε για πρόστιμα πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2025.
Η ίδια η Volvo εγκατέλειψε πρόσφατα τον στόχο της να πουλάει μόνο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, κάνοντας πίσω τις φιλοδοξίες της για τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω της φθίνουσας ζήτησης.
Οι μεταφορές είναι ο μόνος τομέας που είδε τις εκπομπές του να αυξάνονται στην Ευρώπη τα τελευταία 30 χρόνια -μια τάση που πρέπει να αντιστραφεί γρήγορα, αν το μπλοκ θέλει να επιτύχει τον στόχο του για μείωση κατά 55% αυτή τη δεκαετία και μηδενισμό των εκπομπών μέχρι τα μέσα του αιώνα.
Ευρώπη, Κίνα και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι υποστηρικτές της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης λένε ότι η ΕΕ βρίσκεται πίσω από την Κίνα στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων -ιδίως οχημάτων μαζικής αγοράς- και πρέπει να καλύψει το χαμένο έδαφος. Υποστηρίζουν ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καθυστέρησαν για πολύ καιρό να στραφούν στις νέες τεχνολογίες, βασιζόμενες αντ' αυτού στις πωλήσεις των παραδοσιακών αυτοκινήτων.
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης -όπως η VW, η BMW και η Stellantis- δεν υπέγραψαν τη δήλωση προς την ΕΕ. Η τελευταία μείωσε την πρόβλεψή της για το περιθώριο κέρδους του έτους στις 30 Σεπτεμβρίου.
Η Ιταλία, εν τω μεταξύ, αύξησε τις πιέσεις προς το μπλοκ να αναθεωρήσει τον στόχο. Η πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι δήλωσε αυτόν τον μήνα ότι η πολιτική αυτή είναι σύμπτωμα της "αυτοκαταστροφικής προσέγγισης" της ΕΕ στη θέσπιση κανόνων.
Η χώρα θέλει οι Βρυξέλλες να επισπεύσουν την προγραμματισμένη για το 2026 αναθεώρηση στις αρχές του επόμενου έτους και να επιτρέψουν εξαίρεση για τα βιοκαύσιμα.
Πηγή: Automotive News Europe