
Ο λόγος είναι και σε αυτήν την περίπτωση η χαμηλή ζήτηση και το ενδιαφέρον είναι πως δεν μιλάμε για κάποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά για ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Την Mercedes S-Class, η οποία όπως ανακοίνωσε η εταιρεία θα παράγεται σε μια μόνο βάρδια του εργοστασίου στο Sindelfingen.
Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Το πλήρως ψηφιοποιημένο εργοστάσιο, το οποίο άνοιξε πριν από τέσσερα χρόνια, κατασκευάζει την επικερδή S-Class και την πλήρως ηλεκτρική EQS της εταιρείας, μαζί με τις μάρκες Maybach και AMG.

Το εργοστάσιο λειτουργεί σε τουλάχιστον δύο βάρδιες από τότε που άνοιξε, ωστόσο οι περίπου 1.500 εργαζόμενοι πρέπει να προετοιμαστούν για περικοπές κατά την επιστροφή τους από την περίοδο των διακοπών του Αυγούστου.
"Προβλέπεται να μεταφερθεί η παραγωγή στο εργοστάσιο 56 σε λειτουργία μίας βάρδιας το τέταρτο τρίμηνο και να χρησιμοποιηθούν ορισμένοι από τους εργαζόμενους σε άλλους τομείς παραγωγής του εργοστασίου", δήλωσε εκπρόσωπος της Mercedes στην γερμανική έκδοση της Automotive News.

Η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου υπολειτουργεί εδώ και μήνες, καθώς η αδυναμία στο ανώτερο τμήμα της αγοράς πολυτελείας παραμένει - μια πτώση που αντικατοπτρίζεται στα στοιχεία πωλήσεων της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο.
Οι συνδυασμένες πωλήσεις των τεσσάρων κορυφαίων μοντέλων της Mercedes - της S-Class, της EQS, του EQS SUV και της GLS - ήταν μόλις 33.400 μονάδες μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, μια πτώση σχεδόν 25% σε σύγκριση με τις περσινές πωλήσεις των 44.200 μονάδων.
Το μερίδιο της κορυφαίας κατηγορίας στις συνολικές πωλήσεις έπεσε στο 14% από 16%, με αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους στις επιχειρήσεις αυτοκινήτων της Mercedes το δεύτερο τρίμηνο να πέσει στο 10,2% από 13,5%.

Οι πωλήσεις της S-Class υποχώρησαν σε όλες τις κορυφαίες αγορές της Mercedes κατά το πρώτο εξάμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ειδικής εταιρείας Marklines.
Οι πωλήσεις του ανώτερου premium μοντέλου μειώθηκαν κατά 13% σε 10.430 στην Κίνα, κατά 19% σε 5.026 στις ΗΠΑ και, κατά 27% σε 4.249 στην Ευρώπη, σύμφωνα με την Marklines.

Πλήγμα για τους προμηθευτές
Η ύφεση επηρεάζει και τους προμηθευτές, με τον ανώνυμο επικεφαλής ενός μεγάλου προμηθευτή εσωτερικών εξαρτημάτων της S-Class να δηλώνει στην εφημερίδα ότι η μείωση της παραγωγής οχημάτων αποτελεί "καταστροφή".
Ένας έμπορος Mercedes από την περιοχή της Στουτγάρδης ανέφερε ότι πούλησε τελευταία φορά μια S-Class το φθινόπωρο του 2023, ενώ ένας άλλος έμπορος έχει ένα όχημα επίδειξης EQS με μόλις 5.000 χιλιόμετρα που βρίσκεται ακόμα στο χώρο στάθμευσης εδώ και εβδομάδες, με τιμή λίγο κάτω από 82.000 ευρώ. Τιμή πολύ χαμηλότερη από τις περίπου 130.000 ευρώ που πωλείται ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα αυτής της κατηγορίας.

Η μείωση σε μία μόνο βάρδια παραγωγής είναι απίθανο να επηρεάσει τους εργαζόμενους στο Sindelfingen, οι οποίοι μπορούν να μεταφερθούν στο Hall 46, όπου η E-Class και η GLC εξακολουθούν να παράγονται σε τρεις βάρδιες.Ωστόσο, ενδέχεται να απολυθούν προσωρινοί εργαζόμενοι, όπως είπε ανώνυμη πηγή στην εφημερίδα.
Δεν υπάρχει ασφαλής τρόπος να προβλεφθεί πότε το εργοστάσιο 56 θα επιστρέψει σε λειτουργία δύο βαρδιών, αν και μια άνοδος των οχημάτων της S-Class συμβαίνει συνήθως με ένα facelift και την εισαγωγή νέας τεχνολογίας.
Η ανανέωση του μοντέλου έχει προγραμματιστεί για το 2025, ενώ πολύ πρόσφατα, στο Monterey, παρουσιάστηκε η Maybach SL Monogram, που είναι μια ακόμη πιο πολυτελής Mercedes S-Class.