Πότε θα μειωθούν ακόμα περισσότερο οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι υψηλές τιμές έχουν καταστεί σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών μοντέλων, κυρίως μετά την παύση ή τη μείωση των επιδοτήσεων σε χώρες όπως η Γερμανία, με αποτέλεσμα την επιβράδυνση των συνολικών πωλήσεων.

Toyota bZ4X

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη διέθεσαν 2,6% λιγότερες μονάδες τον Μάιο (ανεξαρτήτως κινητήρα), σε σχέση με το 2023, καθώς οι αγοραστές "αντιστέκονται" στις υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων υποχώρησαν σε 1,09 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανέφερε ο ACEA (European Automobile Manufacturers' Association, πρώην Association des Constructeurs Européens d’Automobiles).

Διαβάστε Επίσης

Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 11% σε 181.968, εν τω μέσω αντίστοιχων μειώσεων σε αρκετές μεγάλες αγορές, ενώ το μερίδιό τους επί του συνόλου επίσης μειώθηκε.

MG ZS EV


Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τη μείωση των πωλήσεων, τη στιγμή που οι υποψήφιοι αγοραστές αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές, αλλά και τις περιορισμένες υποδομές φόρτισης.

Διαβάστε Επίσης

Η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει αυξημένους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα απειλεί να κάνει πιο ακριβές τις εισαγόμενες εναλλακτικές λύσεις. Οι προβλέψεις της αγοράς για τα EV "ήταν πολύ αισιόδοξες", ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Citi με επικεφαλής τον Harald Hendrikse. "Οι επενδύσεις πρέπει να μειωθούν".

BYD Dolphin


Οι υψηλές τιμές έχουν γίνει ένα σημαντικό εμπόδιο για την ανάπτυξη της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αφού χώρες όπως η Γερμανία και η Σουηδία σταμάτησαν ή μείωσαν τις επιδοτήσεις. Οι όμιλοι Volkswagen, Stellantis και Renault πρόκειται να παρουσιάσουν φθηνότερα μοντέλα που κοστίζουν πέριξ των 25.000 ευρώ, τα οποία όμως δεν πρόκειται να παρουσιαστούν πριν το 2025. Σε μεγάλες αγορές, όπως η Γερμανία και η Ιταλία, η μείωση των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, κατά 31% και 18%, αντίστοιχα, αξιολογείται ως πολύ σημαντική.

Διαβάστε Επίσης

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα, με τη Stellantis και τον όμιλο Mercedes-Benz να έχουν αναστείλει τις εργασίες σε δύο εργοστάσια μπαταριών.

Με τη σειρά της η VW, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα χρειαστεί να κατασκευάσει περισσότερα plug-in υβριδικά, ενώ η Mercedes σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα απ΄ότι αρχικά προέβλεπε. Πάντως, η Volkswagen και η Toyota ήταν από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τον Μάιο, κατά 1,8% και 8,2% αντίστοιχα.

Οι ταξινομήσεις της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 36% τον περασμένο μήνα, μια πτώση που συνεχίζει την κακή επίδοση της εταιρίας στο δεύτερο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις της εταιρείας είναι μειωμένες κατά περίπου 14% μετά τους πρώτους πέντε μήνες.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε φόρτιση

Γενικά, η ζήτηση για τα ηλεκτρικά μοντέλα στην Ευρώπη έχει περιοριστεί, μετά από τη σημαντική άνοδο που παρουσίαζε για αρκετά χρόνια, ενώ ταυτόχρονα έχει αυξηθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών για την παραγωγή πιο προσιτών μοντέλων, παγκοσμίως.

Για να θωρακίσει τις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες από την εισροή φθηνών εισαγόμενων EV, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα επιβάλει αυξημένους -αν και προσωρινούς- δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο. Σε συνέχεια αυτού, η Tesla ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένεται να αυξήσει την τιμή του -κινεζικής κατασκευής- Model 3, όταν τεθούν σε ισχύ τα μέτρα της ΕΕ.

Με πληροφορίες από το Automotive News Europe και το Reuters

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης


 

Best of Network