
Με ταχείς ρυθμούς τρέχει η υλοποίηση του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, με την πρόοδο των εργασιών αγγίζει το 42%.
Προ ημερών το υπουργείο ΥΠΟΜΕ δέσμευσε το ποσό των 27,56 εκατ. ευρώ και με δεύτερη απόφαση πιστοποιήθηκε η 4η καταβολή της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου.
Συνολικά το Δημόσιο συμπεριλαμβανομένης της 4ης καταβολής, έχει προχωρήσει σε πιστοποιήσεις του ποσού των 113,92 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 216,62 εκατ. ευρώ που του αναλογούν για το έργο.
Χτες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφτηκε το έργο. "Είναι εντυπωσιακή η πρόοδος σε σχέση με την προηγούμενη φορά", επισήμανε ο πρωθυπουργός, ο οποίος ενημερώθηκε από τους υφυπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο και Χριστίνα Αλεξοπούλου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ Κωνσταντίνο Μιτζάλη για την πορεία υλοποίησης των έργων, στα οποία απασχολούνται σήμερα περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.
Ο άξονας μετρά 74,8 χλμ. συνολικά, εκ των οποίων μόνο τα 13 χλμ. αφορούν βελτιώσεις της υφιστάμενης Εθνικής Οδού, ενώ τα υπόλοιπα κατασκευάζονται σε νέα χάραξη. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο υψηλών προδιαγραφών, που θα βελτιστοποιεί την οδική ασφάλεια και θα μειώνει τον χρόνο μετακίνησης, διευκολύνοντας παράλληλα και τις τοπικές κοινότητες.
Ο οδικός άξονας θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.
Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων, με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά. Συνολικά θα λειτουργήσουν 2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί.
Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.
Το έργο υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό, ενώ η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 23 χρόνια ή περίοδος λήξης στα τέλη του 2044.
Στο έργο συμμετέχουν, η Άκτωρ με 36%, η Άβαξ με 36% και η ΓΕΚ Τέρνα με 28%.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης, κατασκευάζονται αντιπλημμυρικά έργα και έργα ενίσχυσης γεφυρών και διαβάσεων. Επιπλέον, έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι εργασίες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην υφιστάμενη οδό Πατρών – Πύργου, μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής του νέου οδικού άξονα.
Της Ελένης Μπότα / capital.gr