
Για τον Νοέμβριο μετατέθηκε η συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας σχετικά με τις προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου επί της Περιβαλλοντικής Μελέτης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο.
Ο Δήμος Ηρακλείου ζητάει την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ σε επιλεγμένα τμήματα του οδικού δικτύου που αφορούν τον αστικό ιστό, σημειώνοντας πως σε διαφορετική περίπτωση το έργο θα διχοτομήσει την πόλη.
Όσον αφορά τον Δήμο Μαλεβιζίου, ζητάει τη μερικώς υπογειοποίηση του νέου δρόμου κατά μήκος του Γαζίου ή τη δημιουργία υπόγειων διαβάσεων – συνδέσεων των πολεοδομικών ενοτήτων βορείως και νοτίως του ΒΟΑΚ.
Οι σχετικές αποφάσεις για το μέλλον του έργου αναμένεται να γίνουν γνωστές στις αρχές του 2025, ωστόσο σε περίπτωση που ικανοποιηθεί το αίτημα των δύο Δήμων, τότε το έργο εισέρχεται σε περίοδο μεγάλων καθυστερήσεων καθώς θα χρειαστεί να επανυποβληθεί η σχετική μελέτη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Το ποσό που έχει εκτιμηθεί από τους Δήμους ότι απαιτείται για μια τέτοια παρέμβαση ανέρχεται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ.
Προσωρινός ανάδοχος του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο έχει αναδειχτεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη είναι η περίοδος μελετών - κατασκευών. Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος-Χανιά).
Η χρηματοδότηση του θα προέλθει από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια. Το Δημόσιο έχει φροντίσει να καλύψει κατά 800 εκατ. ευρώ το έργο. Τα 600 εκατ. ευρώ θα είναι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τα υπόλοιπα 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα καλείται να τα καλύψει ο παραχωρησιούχος.
Της Ελένης Μπότα / capital.gr