Η Jaguar Land Rover θα συνεχίσει να κατασκευάζει SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης, παράλληλα με τη νέα γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, ώστε να εξομαλυνθεί η μετάβαση στα EV, σύμφωνα με δηλώσεις της εταιρείας.
Επί του παρόντος, η JLR ανακαινίζει το εργοστάσιό της στο Halewood, στη βορειοδυτική Αγγλία, έτσι ώστε να ξεκινήσει από το 2025 να κατασκευάζει εκεί αυτοκίνητα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα EMA, η οποία προοριζεται μόνο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η πλατφόρμα αυτή θα υποστηρίζει τα μικρότερα μοντέλα των Range Rover, Discovery και Defender.
Ωστόσο οι εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες των μοντέλων Range Rover Evoque και Land Rover Discovery Sport, θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή τελικής συναρμολόγησης στο Halewood "για περιορισμένο χρονικό διάστημα", όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Adrian Mardell, κατά την εκδήλωση παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας στις 10 Μαΐου.
H ζήτηση για plug-in θα συνεχιστεί
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβλέπουν παράταση της ζήτησης για plug-in υβριδικά μοντέλα, καθώς οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβραδύνονται. Τόσο το Evoque όσο και το Discovery Sport διατίθενται ως plug-in υβριδικά. Το Range Rover Electric, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό όχημα της μάρκας, είναι ήδη διαθέσιμο για προπαραγγελίες στη Μ. Βρετανία.
Η JLR κατέγραψε κέρδη ρεκόρ για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, ύψους 763 εκατομμυρίων ευρώ προ φόρων. Η εταιρεία σημείωσε επίσης τα μεγαλύτερα ετήσια κέρδη για το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου, από το 2015, στα 2,57 δισεκατομμύρια ευρώ προ φόρων, με έσοδα ρεκόρ 33,8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
To Defender πρώτο σε πωλήσεις
Αιχμή του δώρατος στις πωλήσεις είναι το Defender, με 114.646 μονάδες για το οικονομικό έτος που πέρασε, μια αύξηση 53% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το Range Rover ήταν το νούμερο 2 σε πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Range Rover Sport.
Εστίαση σε μικρότερα μοντέλα
Τα νέα μοντέλα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα EMA, θα επαναφέρουν την εστίαση της Land Rover στα μικρότερα SUV, με το πρώτο μοντέλο να αναμένεται να έρθει στην αγορά στα τέλη του 2025, όπως δήλωσε ο Mardell. Το πρώτο αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει το νέο πάτωμα, θα είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό που θα αντικαταστήσει το μεσαίο Velar, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Η JLR δεν έχει αποκαλύψει λεπτομέρειες για το μοντέλο αυτό.
Η JLR μπορεί να κατασκευάσει τόσο ηλεκτρικά μοντέλα όσο και μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο εργοστάσιο του Halewood, δήλωσε ο Mardell, καθώς η ίδια γραμμή τελικής συναρμολόγησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τα δύο συστήματα κίνησης.
Πρωτότυπα που χρησιμοποιούν το πάτωμα EMA υποβάλλονται ήδη σε δοκιμές στον Αρκτικό Κύκλο, όπως δήλωσε η εταιρεία. Τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν πρισματικές κυψέλες μπαταριών που θα προμηθεύει η Agratas, θυγατρική της μητρικής εταιρείας της JLR, της Tata, και θα έχουν αυτονομία έως 724 χιλιόμετρα.
Οι μπαταρίες θα επιτρέπουν επίσης ταχύτερη φόρτιση, προσθέτοντας 322 χιλιόμετρα σε μόλις 15 λεπτά. Η JLR είχε δηλώσει το 2021 ότι θα λανσάρει έξι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Land Rover μέχρι το 2026, αλλά πλέον έχει μειώσει τον αριθμό αυτό σε τέσσερα.