Η Honda διπλασιάζει τις επενδύσεις της στα ηλεκτρικά οχήματα σε 64 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας για να μειώσει το κόστος παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς, να φέρει την παραγωγή μπαταριών στο εσωτερικό της και να επιταχύνει την ανάπτυξη μιας νέας γκάμας επτά κερδοφόρων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda Τοσιχίρο Μίμπε διευκρίνισε τη σειρά των επερχόμενων ηλεκτρικών μοντέλων (EV), λέγοντας ότι το χαρτοφυλάκιο θα ξεκινήσει με τρία ονόματα το 2026, θα ξεκινήσει από τη βασική αγορά της Βόρειας Αμερικής και θα έχει κλίση προς τα crossover.
Η Honda προϊδέασε για τη σειρά, που ονομάζεται σειρά 0, τον Ιανουάριο στην έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών στο Λας Βέγκας. Αλλά ο Mibe ανέλυσε λεπτομερώς την δημιουργία του μοντέλου στην ετήσια ενημέρωση της επιχειρηματικής στρατηγικής του.
Η παρουσίαση του Mibe επικεντρώθηκε στην επιχειρηματική υπόθεση της Honda για την επίτευξη μιας κερδοφόρας επιχείρησης EV. Ο Mibe δήλωσε ότι δεν ανησυχεί από την πρόσφατη επιβράδυνση της αγοράς στην υιοθέτηση EV.
"Το περιβάλλον που περιβάλλει την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων αλλάζει δραστικά και πολλοί στη Δύση αναφέρονται στην επιβράδυνση των πωλήσεων EV λέγοντας ότι η διάδοση των EV έχει φτάσει στο απροχώρητο", δήλωσε ο Mibe, ο μοναδικός CEO ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών που έχει δεσμευτεί μέχρι στιγμής να εγκαταλείψει την εσωτερική καύση. "Εμείς υποστηρίζουμε ότι τα EV είναι η πιο αποτελεσματική λύση σε προϊόντα κινητικότητας, όπως οι μοτοσικλέτες, και τα αυτοκίνητα".
Η νούμερο 2 αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θέλει να μειώσει το κόστος της μπαταρίας κατά 20% μέχρι το 2030 και να μειώσει το συνολικό κόστος παραγωγής EV κατά 35% μέχρι τότε. Ο στόχος, δήλωσε ο Mibe, είναι να επιτευχθεί κερδοφορία στην επιχείρηση EV της Honda με απόδοση επί των πωλήσεων 5% σε ετήσιο όγκο 2 εκατομμυρίων EV παγκοσμίως το 2030.
Για να φτάσει εκεί, η Honda λέει ότι πρέπει να επενδύσει 10 τρισεκατομμύρια γιεν (64,28 δισεκατομμύρια δολάρια), ένα ποσό που καλύπτει νέα εργοστάσια συναρμολόγησης, εργοστάσια μπαταριών, μηχανήματα και λογισμικό.
Πρόκειται για ένα στρατοσφαιρικό ποσό για μια εταιρεία που μόλις κατέγραψε καθαρά κέρδη οικονομικού έτους μόλις 1,12 τρισεκατομμυρίων γιεν (7,20 δισεκατομμυρίων δολαρίων). Και είναι διπλάσια από την δαπάνη που ανακοίνωσε η Mibe μόλις πριν από δύο χρόνια.
"Θα υπάρξει μια τεράστια επένδυση", δήλωσε ο Mibe. "Αλλά πιστεύουμε ότι θα μπορέσουμε να αποσβέσουμε την επένδυσή μας με την επιχείρηση EV που θα ακολουθήσει".
Ξεκινώντας με τη σειρά 0 το 2026
Η σειρά 0, η οποία θα κάνει το ντεμπούτο της το 2026, θα είναι ο άξονας της στρατηγικής.
Τα τρία πρώτα οχήματα της Σειράς 0 θα είναι ένα μεσαίου μεγέθους crossover, ένα entry-level crossover και το Saloon, ένα σεντάν σε σχήμα σφήνας που παρουσιάστηκε στη CES. Τέσσερα άλλα οχήματα της Σειράς 0 καταφθάνουν ως εξής:
- 2027: μεγάλο crossover τριών σειρών
- 2028: Συμπαγές crossover
- 2029: Μικρό crossover
- 2030: Συμπαγές σεντάν
Βασικά στοιχεία αυτών των οχημάτων της Σειράς 0 θα είναι η μείωση του συνολικού ύψους του οχήματος κατά 10% και οι προεξοχές που θα είναι κατά 10 τοις εκατό μικρότερες. Θα ζυγίζουν περίπου 100 κιλά ελαφρύτερα από τα σημερινά EV της Honda και θα κινούνται με εξαιρετικά λεπτές μπαταρίες κατασκευασμένες με περιβλήματα gigacast.
Τα οχήματα θα έχουν αυτονομία άνω των 482 χιλιομέτρων, με βάση το καθεστώς δοκιμών της EPA των ΗΠΑ, δήλωσε ο Mibe. Και το λογισμικό τους θα χρησιμοποιεί διατάξεις system-on-chip που ενοποιούν τους ημιαγωγούς σε μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου που λειτουργεί ως "ενιαίος εγκέφαλος για το όχημα", δήλωσε ο Mibe.
Εκτός από τα EVs της σειράς 0 για παγκόσμιες αγορές όπως η Βόρεια Αμερική και η Ιαπωνία, η Honda παρουσιάζει επίσης μια παράλληλη σειρά EVs ειδικά σχεδιασμένων για την Κίνα. Η Honda θέλει να εισαγάγει εκεί 10 από αυτές τις ονομασίες EV μέχρι το 2027 και να αποκτήσει το 100% των πωλήσεών της στην Κίνα από EV μέχρι το 2035.
Η Honda σχεδιάζει επίσης μια ξεχωριστή σειρά mini-EV για την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας.
Για να κατασκευάσει κερδοφόρα τη διεθνή σειρά 0, η Honda αναθεωρεί το παγκόσμιο σύστημα παραγωγής της με στόχο να το καταστήσει καθετοποιημένο μέχρι το τέλος της δεκαετίας, δήλωσε ο Mibe.
Η ιδέα είναι να φέρει τα πάντα, από τις μπαταρίες και το λογισμικό μέχρι την παραγωγή οχημάτων στο εσωτερικό της εταιρείας, καθώς η εταιρεία αγωνίζεται να συγκρατήσει το κόστος και να διοικήσει τις καλύτερες νέες τεχνολογίες. Η στροφή είναι κρίσιμη για το σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας να καταργήσει εντελώς την εσωτερική καύση στα οχήματά της μέχρι το 2040.
Καθετοποίηση στις μπαταρίες
Η κάθετη παραγωγή είναι ιδιαίτερα επείγουσα στην παραγωγή των μπαταριών, επειδή οι συστοιχίες ισχύος αντιπροσωπεύουν έως και το 40% του κόστους των σημερινών ηλεκτρικών οχημάτων, δήλωσε ο Mibe.
"Πρέπει να το έχουμε αυτό εσωτερικά, όχι μόνο για να εξασφαλίσουμε σταθερή προμήθεια, αλλά και για να μειώσουμε το κόστος και να εξελίξουμε τις επιδόσεις των μπαταριών", δήλωσε ο Mibe. "Χρειαζόμαστε χρήματα για να το κάνουμε αυτό. Έχουμε τη δυνατότητα να εξασφαλίσουμε αρκετά μετρητά, και αυτός είναι ο λόγος που ανακοινώσαμε σήμερα αυτό το νούμερο των 10 τρισεκατομμυρίων γιεν".
Η κίνηση της Honda προς τον ηλεκτρισμό ήταν σε πλήρη επίδειξη τον περασμένο μήνα, όταν ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση ύψους 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην παραγωγή μπαταριών και EV στον Καναδά.
Η στρατηγική είναι μια αναδρομή στις πρώτες ημέρες της βιομηχανίας, όταν η Ford Motor Co. προσπαθούσε να κατασκευάσει τα πάντα, από καουτσούκ μέχρι γυαλί, υπό τη δική της ομπρέλα. Η προσέγγιση αναβιώνει με την προσαρμογή της από αναδυόμενους παίκτες EV, όπως η κινεζική BYD, η οποία ελέγχει επιδέξια το κόστος οργανώνοντας κάθετα τη δική της αλυσίδα εφοδιασμού.
"Δεν σκεφτόμαστε να μεταφέρουμε τις συμβατικές μεθόδους παραγωγής", δήλωσε ο COO Shinji Aoyama . "Θέλουμε να αναπτύξουμε αυτό που κάνουμε στον Καναδά σε παγκόσμιο επίπεδο".
Από το 2025, η Honda θέλει να μεταβεί από την προμήθεια μπαταριών απευθείας από προμηθευτές στην από κοινού κατασκευή μπαταριών με συνεργάτες, όπως η LG Energy Solutions στη Βόρεια Αμερική.
Αλλά από το 2028, θέλει να φέρει την παραγωγή στο εσωτερικό της εταιρείας για να αποκτήσει πλεονέκτημα κόστους και τεχνολογίας. Η Honda θέλει να μειώσει το κόστος προμήθειας μπαταριών κατά 20% και να έχει χωρητικότητα για 2 εκατομμύρια EVs το 2030.
Οι νέες τεχνολογίες κατασκευής θα βοηθήσουν τη Honda να το επιτύχει αυτό.
Giga casting και η Honda
Για αρχή, η Honda θα υιοθετήσει το gigacasting μεγάλης κλίμακας, το οποίο ο Mibe ονόμασε megacasting. Η μέθοδος παραγωγής, η οποία προέρχεται από την Tesla, υιοθετείται από αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volvo -ξεκινώντας το 2025 για τα EV της επόμενης γενιάς της- καθώς και η Toyota, η Ford και η Hyundai.
Η Honda θα χρησιμοποιήσει πρώτα τη μέθοδο megacasting για την παραγωγή περιβλημάτων μπαταριών για τα EV της. Αφού κατακτήσει την τεχνική, θα εφαρμόσει το megacasting σε μεγάλα χυτά αλουμινένια μέρη του πλαισίου του αμαξώματος, δήλωσαν στελέχη.
Οι μηχανικοί παραγωγής επαληθεύουν ήδη τις μεθόδους μεγαλοχύτευσης στην Ιαπωνία με μια μηχανή 6.000 τόνων στο παγκόσμιο κέντρο Ε&Α της εταιρείας στο νομό Τοτσίγκι, βόρεια του Τόκιο.
Η Honda ήταν η πρώτη εταιρεία που εγκατέστησε ένα γιγαντοχυτήριο αυτού του μεγέθους στην Ιαπωνία, δήλωσε ο Mibe. Μια παρόμοια μηχανή 6.000 τόνων θα εγκατασταθεί στο εργοστάσιο της Honda στην Άννα του Οχάιο για την κατασκευή περιβλημάτων μπαταριών.
Αξιοποιώντας τις νέες μεθόδους παραγωγής, η Honda θέλει να μειώσει το συνολικό κόστος κατασκευής των EVs κατά 35%, σε σύγκριση με τις συμβατικές γραμμές παραγωγής μικτής ροής.
Τα 2 εκατομμύρια οχήματα EVs και κυψελών καυσίμου που θα είναι έτοιμα να παράγει η Honda το 2030 θα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% του παγκόσμιου σχεδίου παραγωγής 5 εκατομμυρίων οχημάτων της για εκείνο το έτος.
Η Βόρεια Αμερική θα αντιπροσωπεύει περίπου 750.000 πωλήσεις EV το 2030, όπως και η Κίνα, δήλωσε ο Mibe. Οι παραδόσεις στην Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας, θα αποτελέσουν το υπόλοιπο των 2 εκατομμυρίων, προέβλεψε.
Στην Κίνα, η Honda παρουσίασε τρία νέα μοντέλα EV στην έκθεση αυτοκινήτου στο Πεκίνο φέτος και δήλωσε ότι θα καταργήσει σταδιακά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2027 στο δρόμο της για να προσφέρει μόνο EV εκεί μέχρι το 2035.
Το άλμα στα 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά είναι μεγάλο
Η Honda πούλησε 19.115 ηλεκτρικά παγκοσμίως το 2023, από 22.256 το προηγούμενο έτος. Μέχρι σήμερα, οι περισσότερες πωλήσεις EV της Honda προέρχονται από την Κίνα. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν προσέφερε EV στις ΗΠΑ μέχρι τον περασμένο μήνα, όταν άρχισε να πωλεί το crossover Prologue, που αναπτύχθηκε από κοινού με τη General Motors.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα, αντίθετα, συγκαταλέγονται μεταξύ των hot-sellers της Honda. Η ιαπωνική εταιρεία πούλησε 840,682 στάνταρ και plug-in υβριδικά το ημερολογιακό έτος 2023, με τον όγκο να αυξάνεται κατά 31% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα βενζινο-ηλεκτρικά συστήματα κίνησης αντιπροσώπευαν το 21% των παγκόσμιων πωλήσεων της εταιρείας, οι οποίες ανήλθαν σε 3,99 εκατομμύρια.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις υβριδικών της Honda σημείωσαν ιδιαίτερα γρήγορη άνοδο.
Οι αποστολές υβριδικών οχημάτων στις ΗΠΑ διπλασιάστηκαν σε 293.646 οχήματα το 2023, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, για να αντιπροσωπεύουν το 22% των πωλήσεων της στις ΗΠΑ. Στην Ιαπωνία, την πατρίδα της Honda, που έχει εμμονή με τα υβριδικά, η διείσδυση των υβριδικών της εταιρείας είναι ακόμη υψηλότερη, στο 33% των συνολικών πωλήσεων.
Η Honda σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις υβριδικών οχημάτων για να δημιουργήσει ένα ταμειακό απόθεμα που θα χρηματοδοτήσει τη στροφή της εταιρείας σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς, δήλωσε ο Mibe. Η στροφή είναι κρίσιμη για το σχέδιο της αυτοκινητοβιομηχανίας να καταργήσει σταδιακά την εσωτερική καύση εντελώς στα οχήματά της μέχρι το 2040.
Η Honda θα βγάλει νέες εκδόσεις του υβριδικού συστήματος e:HEV με δύο κινητήρες και θα προσθέσει ένα νέο υβριδικό σύστημα τετρακίνησης που ονομάζεται e-AWD και επαναχρησιμοποιεί κινητήρες από τα EV της.
Η Honda αναμένει ότι οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων θα κορυφωθούν γύρω στο 2029 ή το 2030. Ο Mibe δήλωσε ότι η εταιρεία του μπορεί πιθανότατα να επιτύχει τότε παγκόσμιες πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της τάξης των 1,8 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως.
Η κερδοφορία των υβριδικών και PHEV οχημάτων της εταιρείας είναι ήδη στα ίδια επίπεδα με τα παραδοσιακά μοντέλα της που χρησιμοποιούν μόνο βενζίνη, λένε τα στελέχη της. Και το κόστος τους πέφτει επίσης ραγδαία, δήλωσε η Honda.
Πηγή: Automotive News Europe