Αυτοκίνητα που αλλάζουν με το λογισμικό: Τι λέει ο COO της Sony Honda

Ο Izumi Kawanishi στοχεύει σε ένα όχημα καθορισμένο από το λογισμικό (SDV). Τι είδους αυτοκίνητο θα αλλάξει με τη δύναμη του λογισμικού; Ο Kawanishi παραχώρησε μια συνέντευξη για να το μάθουμε.

Afeela Sony Honda

Τι πιστεύει ο Izumi Kawanishi, πρόεδρος και COO της κοινoπραξίας Sony Honda Mobility, για ένα αυτοκίνητο που αλλάζει με το λογισμικό;

Ο Izumi Kawanishi συνέβαλε στην ανάπτυξη του PlayStation 3 και άλλων προϊόντων της Sony, προτού τεθεί επικεφαλής της ανάπτυξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Afeela) με έμφαση στην τεχνητή νοημοσύνη, τη ρομποτική και την κινητικότητα.

Izumi Kawanishi COO Sony Honda

Ο Kawanishi στοχεύει σε ένα όχημα καθορισμένο από το λογισμικό (SDV). Τι είδους αυτοκίνητο θα αλλάξει με τη δύναμη του λογισμικού; Ο  Kawanishi παραχώρησε μια συνέντευξη για να το μάθουμε.

Η συνέντευξη του Izumi Kawanishi

Τι εννοείτε με τον όρο κινητικότητα ελεγχόμενη από λογισμικό;
Ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι ελέγχεται αυτόνομα από τεχνητή νοημοσύνη. Η αυτόνομη μετακίνηση είναι το κοινό χαρακτηριστικό όλων: το aibo περπατάει αυτόνομα, τα drones της Airpeak πετούν αυτόνομα και τα Evs οδηγούν αυτόνομα.
Όταν αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο στη Sony, αισθανθήκαμε ότι μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε τα δυνατά μας σημεία.

Τι εννοείτε;
Τα αυτοκίνητα σήμερα έχουν πολλούς μηχανικούς διακόπτες, παρόλο που πολλά μέρη των αυτοκινήτων ελέγχονται πλέον από λογισμικό. Είναι δυνατόν να αλλάξουν πολλά πράγματα. Υπάρχει ακόμα πολύς χώρος για ανάπτυξη στη διεπαφή χρήστη (UI) και στην εμπειρία χρήστη (UX).

Izumi Kawanishi COO Sony Honda

Πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε προτάσεις από την οπτική γωνία του UI και του UX που θα εξυπηρετήσουν τους πελάτες μας.
Ξεκινήσαμε το έργο VISION-S το 2018. Περίπου εκείνη την περίοδο, επισκέφθηκα νεοφυείς επιχειρήσεις που αναπτύσσουν ηλεκτρικά οχήματα για να δω τη δουλειά τους.
Ήθελα να δω αν είχαν παρόμοιες ιδέες- όλοι τους είναι μηχανικοί πληροφορικής. Αν είχαν, αναρωτήθηκα αν θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να μεγιστοποιήσουμε την τεχνογνωσία μας.

Κατά την ανάπτυξη της AFEELA, τι έχετε κατά νου;
Ξόδεψα πολύ χρόνο για να φανταστώ πώς θα είναι τα μελλοντικά αυτοκίνητα. Εν ολίγοις, φαντάστηκα τα οχήματα από ταινίες επιστημονικής φαντασίας που δεν υπάρχουν τώρα.

Afeela Sony Honda
Afeela 

Επί του παρόντος, χρειαζόμαστε τιμόνια, αλλά τι θα γινόταν αν είχαμε αυτοκίνητα χωρίς αυτά; Επίσης, αν ένα όχημα είναι αυτόνομο, θα πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο που δεν οδηγεί - και όχι ένα που οδηγεί ο χρήστης. Ποιο αυτοκίνητο εξυπηρετεί αυτόν τον σκοπό; Ακόμα και αν είναι αδύνατο τώρα, πρέπει να δημιουργηθεί ένα θεμέλιο και μια διαδικασία σκέψης για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.
 

Στη συνέντευξη Τύπου του ομίλου Sony στη CES2024, επιδείξατε ένα ασύρματο χειριστήριο DualSense® Wireless Controller που ελέγχει το AFEELA, το χειριστήριο του PlayStation 5, και το καλέσατε στη σκηνή.
Αυτό δεν είναι πραγματικά τίποτα το ιδιαίτερο. Περίπου την εποχή του VISION-S, πειραματιστήκαμε με τον χειρισμό του αυτοκινήτου στη Γερμανία από ένα αγωνιστικό χειριστήριο στην Ιαπωνία. Δεν ήταν κάτι καινούργιο.
Ωστόσο, σκέφτηκα ότι ήταν κάτι καλό για να γνωρίζει ο κόσμος ότι είναι εφικτό αν ένα αυτοκίνητο ελέγχεται μέσω λογισμικού. Έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο αν το όχημα εμφανίζεται χωρίς οδηγό, σωστά;

Ναι, αυτό είναι αλήθεια. Λοιπόν, πώς πιστεύετε ότι θα είναι η λειτουργία ενός αυτοκινήτου σε ένα όχημα που καθορίζεται από λογισμικό (SDV);
Το κύριο UI ενός αυτοκινήτου περιλαμβάνει τιμόνι, γκάζι και φρένο. Πιστεύω ότι θα προκύψουν περισσότεροι τρόποι ελέγχου του αυτοκινήτου με την προσθήκη λογισμικού σε αυτά τα εξαρτήματα.
Λόγω νομικών ζητημάτων, το demo στη CES δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε ζωντανά αυτοκίνητα.

Izumi Kawanishi COO Sony Honda

Ωστόσο, σε μια ακραία σημείωση, ο χειρισμός του αυτοκινήτου μέσω χειριστηρίου σημαίνει ότι ακόμη και άτομα με εμπειρία μόνο σε παιχνίδια μπορούν να οδηγήσουν. Φυσικά, η κατανόηση των διαστάσεων του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη και η ασφάλεια αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα.
Αν αλλάξουν οι αισθήσεις οδήγησης, αλλάζει και η εμπειρία οδήγησης. Αυτή είναι η δύναμη της οδήγησης που καθορίζεται από το λογισμικό. Όταν φαντάζομαι το αυτοκίνητο του μέλλοντος, νομίζω ότι είναι καλό να υπάρχουν διαφορετικές όψεις από τα αυτοκίνητα που λυγίζουν στη θέληση των οδηγών και είναι διασκεδαστικά στην οδήγηση.
 

Στο περίπτερο της Sony Honda Mobility στη CES, εκθέσατε όχι μόνο ένα πρωτότυπο αλλά και έναν προσομοιωτή που χρησιμοποιούσε το κάθισμα, το τιμόνι και τα πεντάλ της AFEELA. Εκεί, χρησιμοποιήσατε την Unreal Engine 5, μια μηχανή παιχνιδιών, για να αναπαραγάγετε το σκηνικό ενός πραγματικού οδικού ταξιδιού στην οθόνη μέσα στο AFEELA. Ποιος ήταν ο λόγος για να το δείξετε αυτό;
Το θέμα που θέσαμε για τη CES ήταν ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης μεταξύ αυτοκινήτων και ανθρώπων. Αυτή η επίδειξη σχετίζεται με τη συγχώνευση του πραγματικού και του εικονικού κόσμου - το επόμενο βήμα στην ανάπτυξη του αυτοκινήτου.
Γι' αυτό, ήθελα να επιδείξω την ικανότητα αναπαραγωγής της πραγματικότητας σε έναν εικονικό χώρο, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να δουν την οδηγική του ικανότητα και άλλους κόσμους μέσα στο AFEELA.

Afeela Sony Honda
Afeela Sony Honda
Izumi Kawanishi COO Sony Honda
Izumi Kawanishi COO Sony Honda
Izumi Kawanishi COO Sony Honda
Izumi Kawanishi COO Sony Honda
Izumi Kawanishi COO Sony Honda
Afeela Sony Honda
Afeela Sony Honda


Αν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, θα μπορούσαμε επίσης να απολαμβάνουμε να πηγαίνουμε σε μέρη και να βλέπουμε τι συμβαίνει εκεί που πηγαίνουμε. Με άλλα λόγια, πιστεύω ότι μπορούμε να μετατρέψουμε τις μεταφορές σε νέα ψυχαγωγία. Η κινητικότητα θα μπορούσε να είναι το έδαφος για τους σπόρους της δημιουργικής ψυχαγωγίας.
 

Για να γίνει αυτό, νομίζω ότι θα χρειαστούν ιδέες και συνεργασία από ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων.
Σίγουρα. Ένα οικοσύστημα είναι απαραίτητο για αυτή την προσπάθεια. Ελπίζουμε να το δημιουργήσουμε συνεργαζόμενοι με διάφορους ανθρώπους, όχι μόνοι μας.

Αυτό οφείλεται κυρίως στην εμπειρία μας από την κατασκευή του PlayStation. Προτιμώ έναν ανοιχτό κόσμο όπου οι άνθρωποι μοιράζονται ιδέες και δημιουργούν παρά να προσπαθούν να φτιάξουν πράγματα ανεξάρτητα.

Η ασφάλεια είναι επίσης απαραίτητη. Φυσικά, έχουμε ένα πλαίσιο που πρέπει να προστατεύσουμε, οπότε προσπαθούμε να κάνουμε όσα περισσότερα μπορούμε μέσα σε αυτό. Τώρα περισσότερο από ποτέ, αυτό απαιτεί προσοχή.

Επιπλέον, υπήρξε μια ανακοίνωση σχετικά με τη συνεργασία με τη Microsoft για την ανάπτυξη ενός προσωπικού πράκτορα συνομιλίας. Αυτό μπορεί επίσης να αξιοποιήσει προηγούμενες εμπειρίες στην ανάπτυξη ρομποτικής AI, σωστά; Τι είδους εμπειρία επιδιώκουμε με αυτό;
Πιστεύω ότι ο εσωτερικός χώρος ενός αυτοκινήτου είναι πιο προσωπικός από ένα σαλόνι στο σπίτι. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να μιλούν στον εαυτό τους ή να σιγοτραγουδούν τα αγαπημένα τους τραγούδια μέσα στο αυτοκίνητο. Σε έναν τέτοιο χώρο, σκέφτηκα ότι η ύπαρξη ενός συντρόφου που συμπεριφέρεται σαν συνομιλητής θα μπορούσε να κάνει την εμπειρία ακόμα πιο ανακουφιστική για τους ανθρώπους. Είναι μια πρόκληση να δημιουργήσουμε μια παρουσία πέρα από την κινητικότητα που να μοιάζει με έναν τέτοιο σύντροφο.
 

Α, παρεμπιπτόντως, ανακοινώσατε επίσης μια συνεργασία με την Polyphony Digital, την εταιρεία ανάπτυξης της σειράς Gran Turismo. Τι είδους πράγματα πρόκειται να κάνετε μαζί;
Είμαστε στη μέση της συζήτησης γι' αυτό. Συνεργαζόμαστε από την εποχή που ήμουν στο PlayStation. Εκείνη την εποχή, η σχέση μας ήταν το PlayStation ως υπολογιστική πλατφόρμα και τα παιχνίδια ως εφαρμογές.
Αναπτύξαμε το Gran Turismo ως προσομοιωτή οδήγησης, αλλά αυτό ήταν εφικτό μόνο λόγω της υψηλής υπολογιστικής ισχύος του. Τώρα, θα ήθελα να βάλουμε τα μυαλά μας μαζί για την πιθανή αντικατάστασή του με ένα φυσικό αυτοκίνητο.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network