Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα σαρώσουν στην Ευρώπη-τι αναφέρει έκθεση της Transport & Environment

Μια νέα ανάλυση της Transport & Environment (T&E) δείχνει ότι το 2024 τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχουν τεράστιο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη.

nio

Σχεδόν το ένα πέμπτο (19,5%) των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023 κατασκευάστηκαν στην Κίνα και το ποσοστό αυτό θα φθάσει το ένα τέταρτο (25%) το 2024, σύμφωνα με νέα ανάλυση της Transport & Environment (T&E).

Η πρόβλεψη έρχεται καθώς η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής εισαγωγικών δασμών για να αντιμετωπίσει τις επιδοτήσεις για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

Διαβάστε Επίσης

Η T&E δήλωσε ότι η αύξηση της παραγωγής προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η επένδυση στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών είναι ο μόνος τρόπος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ να ανταγωνιστούν τα κινεζικά εμπορικά σήματα, αλλά οι δασμοί θα βοηθήσουν επίσης στην τοπικοποίηση της κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 

Ενώ οι κινεζικές εισαγωγές στην Ευρώπη ήταν σε μεγάλο βαθμό αυτοκίνητα Tesla, Dacia και BMW που παράγονται εκεί, η T&E προβλέπει ότι οι κινεζικές μάρκες θα μπορούσαν να φτάσουν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων το 2024 και το 20% το 2027.

Η συντηρητική πρόβλεψη υποθέτει γραμμική αύξηση του μεριδίου αγοράς των κινεζικών ΚΑΕ με βάση τα δύο τελευταία χρόνια, αν και μόνο η BYD στοχεύει στο 5% της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2025.

Διαβάστε Επίσης

Η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για τα οχήματα και τις αλυσίδες εφοδιασμού emobility στην T&E, δήλωσε: "Οι δασμοί θα αναγκάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, και αυτό είναι καλό, διότι θέλουμε αυτές τις θέσεις εργασίας και τις δεξιότητες. Όμως οι δασμοί δεν θα προστατεύσουν για πολύ τις παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι κινεζικές εταιρείες θα κατασκευάσουν εργοστάσια στην Ευρώπη και όταν συμβεί αυτό η αυτοκινητοβιομηχανία μας πρέπει να είναι έτοιμη".

Πίνακας: Ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Πίνακας T&E: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής στην Ευρώπη.

Η αύξηση του δασμού της ΕΕ σε όλες τις εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα στο 25% θα καθιστούσε τα μεσαίου μεγέθους σεντάν και SUV πιο ακριβά από τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Τα συμπαγή SUV και τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα αναμένεται να παραμείνουν ελαφρώς φθηνότερα με έναν τέτοιο δασμό.

Ανταγωνισμός

Ωστόσο, η ΕΕ δεν θα πρέπει να επιδιώξει να θωρακίσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της από τον ουσιαστικό ανταγωνισμό, γεγονός που θα περιόριζε την προσφορά προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους Ευρωπαίους, δήλωσε η T&E.

Είναι ζωτικής σημασίας ένας υψηλότερος δασμός να συνοδεύεται από μια ρυθμιστική ώθηση για την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των στόχων ηλεκτροκίνησης για τους στόλους εταιρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030 -πέραν του συμφωνημένου στόχου για 100% καθαρά αυτοκίνητα το 2035. 

Διαβάστε Επίσης

Ωστόσο, οι επενδύσεις σε μπαταρίες ιόντων λιθίου κινδυνεύουν επίσης, καθώς οι κυψέλες που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι τουλάχιστον 20% φθηνότερες από ό,τι στην Ευρώπη, και οι κινεζικοί κατασκευαστές μπαταριών προηγούνται στην τεχνολογία και τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Οι ΗΠΑ προσελκύουν επίσης επενδύσεις σε μπαταρίες μέσω γενναιόδωρων επιδοτήσεων. Η T&E δήλωσε ότι χρειάζονται βιομηχανικά μέτρα -όπως επιδοτήσεις για καθαρή και κυκλική παραγωγή και στόχοι "Made in EU"- για να δημιουργηθεί μια έλξη για την τοπική παραγωγή κυψελών. Καθώς κανένα από αυτά δεν ισχύει επί του παρόντος, θα πρέπει να εξεταστούν δασμοί για τις κυψέλες μπαταριών. Σε σύγκριση με τις ΗΠΑ και την Κίνα, η ΕΕ έχει επί του παρόντος τους χαμηλότερους δασμούς για τις κυψέλες μπαταριών. 

Η Julia Poliscanova δήλωσε: "Οι μπαταρίες είναι η νέα ηλιακή ενέργεια. Η Κίνα προηγείται και οι κρατικά υποστηριζόμενες εταιρείες της έχουν τεράστια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Αν θέλουμε σοβαρά να δημιουργήσουμε μια ποικιλόμορφη και ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών στην Ευρώπη, πρέπει να βάλουμε τα χρήματά μας εκεί που είναι το στόμα μας αυτή τη στιγμή. Δεν πρόκειται να μας δοθεί δεύτερη ευκαιρία".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network